Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-24, 23:57
  #25
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om du tror att böcker från Läckberg, Guillo och King ska vara värt något, får du tänka om.
Kolla in min länk ovan så ser du vilka böcker som är värt något.
Jag fick betala en slant för DET, strax efter filmen hade premiär.
Allt hänger på timingen.
Citera
2018-09-25, 01:36
  #26
Medlem
Det är väl gamla svenska böcker som Pippi Långstrump i Söderhavet eller liknande som är värt något.
Alla böcker som fanns på biblioteket har ju bränts på grund av censuren. Själv hävdar jag att Pippis pappa ÄR negerkung.

Men en vanlig sketen Stephen King som är tryckt på 70-talet kan du nog sälja för 10 kr. Är det förstaupplaga eller signerad så är den värd mer.
Är det Gutenbergs första så sälj den aldrig.
Citera
2018-09-25, 13:10
  #27
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om du tror att böcker från Läckberg, Guillo och King ska vara värt något, får du tänka om.
Kolla in min länk ovan så ser du vilka böcker som är värt något.

Mja, Kings Nattmaror och drömlandskap säljs för 2 000 kr på antikvariat.net, den är tydligen mycket eftertraktad.
Citera
2018-09-25, 15:37
  #28
Medlem
petter eremitens avatar
Jag har i min bokhylla två böcker av Sven Barthel och Roland Svensson: Gillöga och Skärgård. Enligt tidningsklipp i böckerna har Gillöga 1975 sålts för 505 kronor på en bokauktion.
Skärgård har vid ett tillfälle samma år sålts för 540 kronor och vid ett annat tillfälle för 180 kronor.
Det är nog till stor del Roland Svenssons illustrationer som bidrar till värdet.
Jag har ingen aning om vad dessa böcker skulle vara värda dag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback