Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-24, 21:07
  #1
Medlem
BadMFs avatar
Jag tänkte göra mig av med allt jag har i bokväg då det bara står och samlar damm.

Har en hel del Stephen King och typ Dean Koontz böcker och lite annan fackliteratur om fiske, Whiskey, mm.
Har även ett gäng årsidrottsböcker jag fått ärva samt några olympiad böcker som bara kom ut var fjärde år.

Det är väl en stor Billy-bokhylla sammanlagt med böcker.
Är det värt att vända sig till något antikvariat för att försöka få några kronor eller ska man skänka bort dem mot avhämtning så man slipper jobbet med att kånka på dem?

Allting är i väldigt bra skick, de flesta böcker är olästa...
__________________
Senast redigerad av BadMF 2018-09-24 kl. 21:13.
Citera
2018-09-24, 21:13
  #2
Medlem
Voodooprastens avatar
Om det är förstaupplagor så kan de vara värd några kronor men förvänta dig inte en förmögenhet. Skulle i första hand välja att sälja men om ingen nappar så är det bara att skänka.
Citera
2018-09-24, 21:15
  #3
Medlem
Kolla på bokborsen.se så ser du om det finns pengar i din bokhylla
https://www.bokborsen.se/
Citera
2018-09-24, 21:23
  #4
Medlem
Köpte en fackbok inom ett ämne jag samlar på från 90-talet som jag letat efter från Tradera för en hundring. Hade jag hittat den på typ en loppis hade den säkert gått för 15 spänn men för en samlare kan det vara värt mer. Värt att tänka på
Citera
2018-09-24, 21:28
  #5
Medlem
BadMFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Om det är förstaupplagor så kan de vara värd några kronor men förvänta dig inte en förmögenhet. Skulle i första hand välja att sälja men om ingen nappar så är det bara att skänka.

Jag får höra mig för lite löst för att se om det finns nått intresse. Det finns ju stora mängder böcker väldigt billigt på de här secondhandbutikerna som säljer saker folk har skänkt så går man efter det så verkar ju marknaden inte vara så där jättehet precis..

Citat:
Ursprungligen postat av Lingonskogen
Kolla på bokborsen.se så ser du om det finns pengar i din bokhylla
https://www.bokborsen.se/

Tack för tips, ska kika lite där och se vad de säljer och till vilka priser..
Citera
2018-09-24, 21:30
  #6
Medlem
BadMFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Köpte en fackbok inom ett ämne jag samlar på från 90-talet som jag letat efter från Tradera för en hundring. Hade jag hittat den på typ en loppis hade den säkert gått för 15 spänn men för en samlare kan det vara värt mer. Värt att tänka på


Fick du betala frakt på det på nästan lika mycket till då?
Citera
2018-09-24, 21:32
  #7
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadMF
Jag tänkte göra mig av med allt jag har i bokväg då det bara står och samlar damm.

Har en hel del Stephen King och typ Dean Koontz böcker och lite annan fackliteratur om fiske, Whiskey, mm.
Har även ett gäng årsidrottsböcker jag fått ärva samt några olympiad böcker som bara kom ut var fjärde år.

Det är väl en stor Billy-bokhylla sammanlagt med böcker.
Är det värt att vända sig till något antikvariat för att försöka få några kronor eller ska man skänka bort dem mot avhämtning så man slipper jobbet med att kånka på dem?

Allting är i väldigt bra skick, de flesta böcker är olästa...

Jag samlar på böcker. Köper på auktioner. Den som är värd mest som jag äger, är värd 2.500 kr.
Kolla här - https://auctionet.com/sv/search/50-b...r-handskrifter
Citera
2018-09-24, 21:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadMF
Fick du betala frakt på det på nästan lika mycket till då?

Nästan, men poängen är att det kan vara värt det för rätt köpare, i synnerhet om det är nischade produkter.
Citera
2018-09-24, 21:37
  #9
Medlem
BadMFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag samlar på böcker. Köper på auktioner. Den som är värd mest som jag äger, är värd 2.500 kr.
Kolla här - https://auctionet.com/sv/search/50-b...r-handskrifter

Tack, jag ska kolla där också.
Just böcker verkar det som att man kan fynda ordentligt på loppisar o dyl om man vet vad som är något värde i...
Citera
2018-09-24, 21:37
  #10
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadMF
Jag tänkte göra mig av med allt jag har i bokväg då det bara står och samlar damm.

Har en hel del Stephen King och typ Dean Koontz böcker och lite annan fackliteratur om fiske, Whiskey, mm.
Har även ett gäng årsidrottsböcker jag fått ärva samt några olympiad böcker som bara kom ut var fjärde år.

Det är väl en stor Billy-bokhylla sammanlagt med böcker.
Är det värt att vända sig till något antikvariat för att försöka få några kronor eller ska man skänka bort dem mot avhämtning så man slipper jobbet med att kånka på dem?

Allting är i väldigt bra skick, de flesta böcker är olästa...

Efter min flytt för några år sedan upptäckte jag att jag fått med mig för mycket böcker, inbunden populärkultur såsom Guillo, Läckberg, Stephen King mm. Gick ner till lokal antikvariatet, men han visade noll intresse för böckerna! Trots att jag var villig att skänka dem! Slutade med att jag körde dem till secondhandaffär, tyckte det var synd o slänga dem. Det skrivna ordet är noll värt
Citera
2018-09-24, 21:38
  #11
Medlem
BadMFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Nästan, men poängen är att det kan vara värt det för rätt köpare, i synnerhet om det är nischade produkter.

Bra då vet jag att det kan finnas ett intresse som gör en del böcker attraktiva bara man hittar rätta köparen..
Citera
2018-09-24, 21:39
  #12
Medlem
Stephen King och liknande är värt 5-10 kronor styck. Sedan finns dyrare böcker givetvis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback