Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 23:58
  #37
Medlem
Arga.Apans avatar
Sannolikheten att det blir extraval ligger väl runt 1%

Det kommer bli en DÖ 2.0 med S, L, C, M, MP, KD, V, Fan och hans moster. Valboskapet kommer belöna kretinerna med att rösta på dem igen 2022.
Citera
2018-09-25, 00:11
  #38
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag tror Alliansen satsar på extraval. Trots allt skilde det bara ett mandat mellan blocken. Blir man återigen mindre än de rödgröna kan man bättre motivera att man söker stöd från SD. Blir man större än de rödgröna finns det inget problem i att bilda en alliansregering.

De kommer efter ett extraval ändå att stå med samma dilemma, lämna över makten till S eller regera med stöd av SD. Detta kommer inte förändras av några mandat hit eller dit.
Citera
2018-09-25, 00:13
  #39
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Tror inte extra val kommer ske. Blir troligtvis Tuffe Uffe som leder en regering framöver.

Hur ska det gå till, han vågar ju bara regera om han får tillåtelse från husse Löfven, knappt ens då antagligen.
Citera
2018-09-25, 00:34
  #40
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det håller jag verkligen med om låg nivå.
De vill inte samarbeta med SD de andra partierna, det har gått åtta år sedan SD kom in i riksdagen.
Låg nivå på hela omröstningen om talman idag en politisk lekstuga på sandlådenivå.
Är de människor eller småbarn dessa politiker.

Ja men verkligen...vad skiljer egentligen Alliansen åt Invandringen? M´s är ju i stort sett likadan nu...inställningen till EU, ja men kompromissa om det då, SD har ju sagt (som man lär sig på dagis) att man måste kompromissa, och detta är SD beredda att göra, men NÄÄÄÄ värdegrund, järnrör, nazism, blaaaaablaaaabla....så jävla tröttsamt!
Citera
2018-09-25, 00:43
  #41
Medlem
happilappis avatar
Det kommer med stor sannolikhet inte bli extraval för ingen vill ha det förutom SD. Min cyniska gissning är att S kommer fortsätta regera med C inbakat i smeten.

Dessutom så kan man även hävda att ett extraval inte skulle förändra det parlamentariska läget. Visst, med lite "tur" så kan MP åka ut. Kanske även L. Förutom detta kommer några % hit och dit inte förändra dödläget.
Citera
2018-09-25, 01:02
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det kommer med stor sannolikhet inte bli extraval för ingen vill ha det förutom SD. Min cyniska gissning är att S kommer fortsätta regera med C inbakat i smeten.

Dessutom så kan man även hävda att ett extraval inte skulle förändra det parlamentariska läget. Visst, med lite "tur" så kan MP åka ut. Kanske även L. Förutom detta kommer några % hit och dit inte förändra dödläget.

Tror SD vill ha nyval, men prioriterar hellre att Alliansen spricker helst.

SD visar sig seriösa och pålitliga när dem röstar på seriösa alternativ. Detta kommer resultera att SD blir allt mer omtyckt av borgerligheten.

På långt skick så spricker Alliansen.
Citera
2018-09-25, 01:26
  #43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det kommer med stor sannolikhet inte bli extraval för ingen vill ha det förutom SD. Min cyniska gissning är att S kommer fortsätta regera med C inbakat i smeten.

Dessutom så kan man även hävda att ett extraval inte skulle förändra det parlamentariska läget. Visst, med lite "tur" så kan MP åka ut. Kanske även L. Förutom detta kommer några % hit och dit inte förändra dödläget.

Instämmer. Bara SD vill (möjligen) ha ett extraval. De andra partierna vill alla av olika anledningar undvika det. Alltså kommer det inte att bli något extraval.
Citera
2018-09-25, 02:38
  #44
Avstängd
BurtSugarmanShows avatar
Det blir inget EXTRAVAL.
Citera
2018-09-25, 03:01
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jag är nästan helt säker på att regeringen blir S + L + C. Man kommer att ge Lööf statsministerroller och L + C politik kommer få ett starkt inflytande, detta för att kompromissa för att M och KD ska stödja regeringen. MP kommer att ge stöd för att de är så fixerade vid SD.

Tror också det lutar åt det hållet. Bilderberg-Annie som högsta höns.
Men jag tror inte på stöd från M och KD. Det var tydligt igår när 20 personer från M och KD röstade på SDs kandidat till talmansposten.
Om det blir en S+L+C eventuellt MP regering tror jag snarare att alliansen splittras, det blir lite sura miner, S+L+C (151 mandat) med ludren i MP(16 ) i regering och V(28) som stöd. Tot. 195 mandat.

Kan svetsarn få V att stödja en S+L+C+MP regering har de ensam majoritet.

Om V inte röstar för en S+L+C+MP budget och M, SD, KD, och V istället röstar mot kan de inte bilda regering.

Läget är minst sagt prekärt. Hur ska sjuklövern sy i hop det här?
Citera
2018-09-25, 05:13
  #46
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arga.Apan
Sannolikheten att det blir extraval ligger väl runt 1%

Det kommer bli en DÖ 2.0 med S, L, C, M, MP, KD, V, Fan och hans moster. Valboskapet kommer belöna kretinerna med att rösta på dem igen 2022.

En bra gissning tyvärr, fast jag tror och hoppas att inte EBT säljer sig.
Att Lööf och Flossaren går över är redan klart, man har ju skrikit det dagligen efter valet att man inte kan regera med SD som röstar på dem.
Citera
2018-09-25, 06:15
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Ett extraval gagnar alliansen och SD. Jag tror inte att de socialdemokrater som röstade på Mp för att hålla Mp flytande stödröstar en andra gång Mp rycker vid ett extraval. M lär straffas genom att SD blir näst störst.

Kd och L ryker vid ett extraval. Mp behövs mer än någonsin. Se hur det ser ut i världen!
Citera
2018-09-25, 07:27
  #48
Medlem
genushexans avatar
Blir naturligtvis inget extraval. Alliansen bildar regering med SD:s passiva stöd. Dröm på såssar....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback