Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-31, 15:48
  #13
Medlem
Caspern50

Dock har jag och andra flera gånger förklarat många saker för dig, som stöd och hjälp till dig, för vi försöker vara hjälpsamma.

I detta fall när du säger att du upplevt att din nya iMac har olika hyss för sig så verkar du ju ha virrat till det lite från start, tänker på det du skrev om återköp och att du var säker på att Apple avsiktligt försökte lura dig. Sen hade du den inlämnad till en verkstad som inte var auktoriserad Apple-verkstad, eller har jag förstått dig fel där.

Hur som helst så försöker jag vara hjälpsam och uppmanar dig till att försöka dokumentera problemen, skriv ner anteckningar på när något hände, vad du gjorde etc etc, tidpunkt, och om möjligt försök ta skärmdumpar, fota filma. Detta kan vara till hjälp för de som ska felsöka din dator, och för dig om du väljer att göra en reklamation för att ev få den utbytt helt och hållet.

Datorn lagrar även info om en massa saker i nån mapp för felsökning etc, men hur man finner den och läser den kan nog Rassa bättre.

Hade jag varit dig så hade jag varit smart nog att gå vidare med en seriöst skriven reklamation, och skicka in, och stå på dig. Ju tidigare du gör detta ju bättre. Mycket bättre än att sitta och skälla på andra i trådar när de försöker hjälpa dig.

Kram på dig
Citera
2019-04-14, 12:29
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
Vi testar här istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback