Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-12-13, 14:19
  #49
Medlem
online_alwayss avatar
https://www.aftonbladet.se/svenskahj...-i-tunnelbanan

Citat:
Ludwig Sandberg Borell stoppade en mordbrännare på tunnelbanan och förhindrade en katastrof.
Nu prisas han som Årets medborgare på Svenska Hjältar-galan den 18 december.

Citat:
Ludwig satt på tunnelbanetåget på väg hem från jobbet en eftermiddag när han kände en stark lukt av bensin. En man gick genom tåget och hällde ut vätska på golvet i flera vagnar. I andra handen höll han tidningspapper och en tändare.

Ludwig hörde mannen säga ”Jag ska elda upp tåget” och agerade snabbt. Han reste sig upp och slog tidningen och tändaren ur mannens händer. Ludwig och mannen klev av tåget och stod öga mot öga på perrongen en kort stund – som kändes som en evighet för Ludwig. När mannen vände sig om och gick följde Ludwig efter och ringde polisen. Mannen dömdes senare till fängelse för försök till grov mordbrand.

– Det var ren instinkt, jag hann inte tänka efter. Jag blev förvånad över vad jag hade gjort. Allt hände så snabbt, berättar Ludwig.
Citera
2023-10-26, 17:40
  #50
Avstängd
Har SÄPO koll på denna individ idag?

Står skriven i Landskrona. Någon som vet om han bor där eller fortfarande sitter inne, och vad kommer att ske när han kommer ut i så fall?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback