Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 16:49
  #1
Medlem
Snapcounts avatar
Salvini gick till val bla på strängare asyl och invandringspolitik, väljarna gillade det. Nu börjar man leverera på sina vallöften på detta område :

-De nye reglene vil forlenge tiden flyktninger kan holdes i transittmottak før hjemsending fra 90 til 180 dager. I tillegg avskaffer de oppholdstillatelse på bakgrunn av humanitær beskyttelse.

Det finns mer (eller mindre skall man säga för kriminellt utländskt slödder att hämta) :

-Salvini vil også inndra oppholdstillatelser for mennesker som blir funnet skyldige i alvorlige forbrytelser som voldtekt eller narkotikavirksomhet. I tillegg vil han inndra statsborgerskapet til mistenkte terrorister.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/ve...e-asylpolitikk

-Balkanrutten är mera, men inte helt stängd (iallafall nu)..
-Italien går mer och mer åt samma håll..

Spanien är ju nästa logiska landningsplats för allehanda lyckosökare, och det är dit min fråga kommer :

-Kommer Spanien att gå samma väg, och hur länge kommer det att dröja ?

(jag antar att det är först nästa sommar som Spanien på allvar kommer att få sin "skörd")

-
__________________
Senast redigerad av Snapcount 2018-09-24 kl. 16:51.
Citera
2018-09-24, 17:21
  #2
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Hoppas dom skickar hem allla araber flera genaerationer tillbaka.
Citera
2018-09-24, 19:25
  #3
Medlem
Vad säger globalisterna (EU) om detta?
Citera
2018-09-24, 19:47
  #4
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vad säger globalisterna (EU) om detta?

Inget än.., bara ngn FN-snubbe som förefaller ha "hylat till" för stunden. Men ge det lite tid + läkare utan gränser, Amnesty och annat bös blandat med Soros-finansiering.

Personligen antar jag att samma gamla låt kommer att spelas : Solidaritet, EU måste dela dessa "guld-kalvar" mellan sig !

Men som sagt : Balkan fick nog, nu är det Italien.., Spanien bör vara nästa gräns som stängs.., sedan får man se hur länge det tar tills det sker.

Bara så j-vla trist att medans södra Europa "gör sitt", så händer inte ett skit politiskt i norra Europa, förutom snack.
Citera
2018-09-24, 20:09
  #5
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Salvini gick till val bla på strängare asyl och invandringspolitik, väljarna gillade det. Nu börjar man leverera på sina vallöften på detta område :

-De nye reglene vil forlenge tiden flyktninger kan holdes i transittmottak før hjemsending fra 90 til 180 dager. I tillegg avskaffer de oppholdstillatelse på bakgrunn av humanitær beskyttelse.

Det finns mer (eller mindre skall man säga för kriminellt utländskt slödder att hämta) :

-Salvini vil også inndra oppholdstillatelser for mennesker som blir funnet skyldige i alvorlige who is outside the country of his nationality, or if he has no nationality, the country of his former habitual residence, because he has or had well-founded fear of persecution by reason of his race, religion, nationality or political opinion and is unable or, because of such fear, is unwilling to avail himself of the protection of the government of his nationality, or, if he has no nationality, to return to the country of his former habitual residence.[13] forbrytelser som voldtekt eller narkotikavirksomhet. I tillegg vil han inndra statsborgerskapet til mistenkte terrorister.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/ve...e-asylpolitikk

-Balkanrutten är mera, men inte helt stängd (iallafall nu)..
-Italien går mer och mer åt samma håll..

Spanien är ju nästa logiska landningsplats för allehanda lyckosökare, och det är dit min fråga kommer :

-Kommer Spanien att gå samma väg, och hur länge kommer det att dröja ?

(jag antar att det är först nästa sommar som Spanien på allvar kommer att få sin "skörd")

-

Jag är inte hundra på det här... men jag har sett uppgiften, att Frankrike *saknar* "humanitära skäl" som grund för uppehållstillstånd.

Om det stämmer, så undrar man, hur reaktionen kommer att bli på att Italien avskaffar ngt, som Frankrike inte har (och möjligen aldrig har haft?).

På den här sidan nämns inte ngr humanitära skäl:

Citat:
There are two basic types of asylum protection in France: refugee status, and subsidiary protection.

A. Refugee Status

Refugee status is defined as belonging to “any person persecuted for his/her action in favor of liberty” as well as any person over whom the United Nations High Commission for Refugees (UNHCR) has competence under articles 6 and 7 of its statute, and any person who is covered by article 1 of the 1951 Geneva Convention Relating to the Status of Refugees.[12] This includes any person


To the criteria of race, religion, nationality, or political opinion as the reason for persecution, French law adds gender and sexual orientation as factors to consider.[14] The persecution feared by the asylum seeker does not necessarily have to come from his/her country’s government. The fear of persecution at the hands of non-state actors is also a valid cause to obtain refugee status, if the country’s government is unable or unwilling to protect the asylum seeker from such persecution.[15]]

A person may be denied refugee status, or such status may be revoked, if (a) there is serious reason to believe that his/her presence in France presents a grave threat to the security of the state; or (b) he/she was found guilty of an act of terrorism or of a crime punished by more than ten years of incarceration, and his/her presence in France presents a grave threat to society.[16]

B. Subsidiary Protection

Subsidiary protection is given to any person who does not fulfill the conditions to be recognized as a refugee, but for whom there are serious and known reasons to believe that he/she is in real danger of suffering the following violations in his/her country: (a) execution, (b) torture or inhumane or degrading treatment, or (c) if the person is a civilian, a serious and individual threat to his/her life or person by reasons of indiscriminate violence in situations of international or internal armed conflict.[17] Subsidiary protection may be denied to a person when there are serious reasons to believe that (a) he/she has committed a crime against peace, a war crime, or a crime against humanity; (b) he/she has committed a serious crime; (c) he/she is guilty of acts contrary to the objectives and principles of the United Nations; or (d) his/her activity on French territory presents a grave threat to public order, public security, or the security of the state.[18] Furthermore, subsidiary protection may be denied to a person if there is serious reason to believe that he/she has committed a crime that would be punishable by prison if it had been committed in France, and that he/she only left his/her country of origin to escape punishment for that crime.[19]

https://www.loc.gov/law/help/refugee-law/france.php
Citera
2018-09-24, 20:49
  #6
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag är inte hundra på det här... men jag har sett uppgiften, att Frankrike *saknar* "humanitära skäl" som grund för uppehållstillstånd.

Om det stämmer, så undrar man, hur reaktionen kommer att bli på att Italien avskaffar ngt, som Frankrike inte har (och möjligen aldrig har haft?).

På den här sidan nämns inte ngr humanitära skäl:



https://www.loc.gov/law/help/refugee-law/france.php

Frankrike är intressant.., som nästa "domino-bricka" som faller efter Spanien..

Men, och jag undrar : är det något här mellan raderna som jag inte "läser" ?

Mvh / Snapcount
Citera
2018-09-24, 21:19
  #7
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Salvini gick till val bla på strängare asyl och invandringspolitik, väljarna gillade det. Nu börjar man leverera på sina vallöften på detta område :

-De nye reglene vil forlenge tiden flyktninger kan holdes i transittmottak før hjemsending fra 90 til 180 dager. I tillegg avskaffer de oppholdstillatelse på bakgrunn av humanitær beskyttelse.

Det finns mer (eller mindre skall man säga för kriminellt utländskt slödder att hämta) :

-Salvini vil også inndra oppholdstillatelser for mennesker som blir funnet skyldige i alvorlige forbrytelser som voldtekt eller narkotikavirksomhet. I tillegg vil han inndra statsborgerskapet til mistenkte terrorister.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/ve...e-asylpolitikk

-Balkanrutten är mera, men inte helt stängd (iallafall nu)..
-Italien går mer och mer åt samma håll..

Spanien är ju nästa logiska landningsplats för allehanda lyckosökare, och det är dit min fråga kommer :

-Kommer Spanien att gå samma väg, och hur länge kommer det att dröja ?

(jag antar att det är först nästa sommar som Spanien på allvar kommer att få sin "skörd")

-


Salvini har gjort mer på den senaste månaden än SD gjort på åtta år. Känns lite moloket att fundera kring. Men med ett inflödesstopp och återvandring så kanske det finns hopp för Italien.
Citera
2018-09-24, 21:39
  #8
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Salvini har gjort mer på den senaste månaden än SD gjort på åtta år. Känns lite moloket att fundera kring. Men med ett inflödesstopp och återvandring så kanske det finns hopp för Italien.

Bara för sakens skull : SD är ganska ensamt i sin politik, förutom AFS..

(min lärare sade i grundskolan : -du kan leda åsnan till vattnet, men dricka måste den göra själv !)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback