Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 10:30
  #1
Medlem
DrRockzos avatar
Som titel lyder, någon som har erfarenhet? Har tidigare beställt en del byxor från Luxire men börjar tröttna på deras extremt långa leveranstider som uppstått senaste året.

Intresserad av hur ni upplevde måttagningen och beställningsprocessen, blev ni nöjda, blev passformen som förväntat?

https://www.blugiallo.com/
Citera
2018-09-24, 10:56
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Som titel lyder, någon som har erfarenhet? Har tidigare beställt en del byxor från Luxire men börjar tröttna på deras extremt långa leveranstider som uppstått senaste året.

Intresserad av hur ni upplevde måttagningen och beställningsprocessen, blev ni nöjda, blev passformen som förväntat?

https://www.blugiallo.com/

Smygreklam!
Om de eller någon annan tar mått, spelar ingen roll. Måtten är detsamma. Enda som skiljer butikerna åt, är pris, kvalité och leveringstid.

Dessa du länkade till, är överprisade. Säljs samma på Dressman för betydligt billigare.
Citera
2018-09-24, 16:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Smygreklam!
Om de eller någon annan tar mått, spelar ingen roll. Måtten är detsamma. Enda som skiljer butikerna åt, är pris, kvalité och leveringstid.

Dessa du länkade till, är överprisade. Säljs samma på Dressman för betydligt billigare.

Om det är någon som inte vet vart exakt hur måtten skall tas så spelar det roll.
Citera
2018-09-24, 16:27
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Om det är någon som inte vet vart exakt hur måtten skall tas så spelar det roll.

Givetvis går man till någon som kan ta mått! Dum kommentar från din sida! Heller inte relevant.
Citera
2018-09-24, 16:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Givetvis går man till någon som kan ta j! Dum kommentar från din sida! Heller inte relevant.

Jag fick intrycket av att du jämförde att man tog måtten själv mot en med kunskap.
Citera
2018-09-24, 16:30
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Jag fick intrycket av att du jämförde att man tog måtten själv mot en med kunskap.

Nej. Då beklagar jag om jag var otydlig!
Menade givetvis att man går till en butik.
Citera
2018-10-25, 10:27
  #7
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Smygreklam!
Om de eller någon annan tar mått, spelar ingen roll. Måtten är detsamma. Enda som skiljer butikerna åt, är pris, kvalité och leveringstid.

Dessa du länkade till, är överprisade. Säljs samma på Dressman för betydligt billigare.


Och du har personlig erfarenhet då förstår jag? Eller är det bara löst tyckande? Knappast Dressmankvalitet, du gör dig till åtlöje.
Citera
2018-11-08, 00:11
  #8
Medlem
iSees avatar
Jag har en kostym och kommer beställa igen. När det gäller MTM handlar mest om vilken husstil man föredrar givet att måtten är korrekta.
Citera
2018-11-08, 09:03
  #9
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Jag har en kostym och kommer beställa igen. När det gäller MTM handlar mest om vilken husstil man föredrar givet att måtten är korrekta.

Det handlar så klart även om prisvärdhet, kvalitet/krona. Hur skulle du beskriva deras husstil?
Citera
2019-09-20, 12:15
  #10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Jag har en kostym och kommer beställa igen. När det gäller MTM handlar mest om vilken husstil man föredrar givet att måtten är korrekta.

Jag skickade in mina kroppsmått engång när jag beställde en skjorta och de klippte till sjkortan exakt efter de måtten utan någon rörelsemån! Att det blev extra slim fit är en underdrift!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback