Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 09:47
  #1
Medlem
Jag har bestämt mig för att skaffa en riktigt bra gaminglaptop då jag ofta flänger omkring.

Det får bli en toppmodell och då vill jag såklart ha det nyaste kraftfullaste som kommer hålla längst.
Det jag undrar är om det är något nytt som är påväg dom närmsta månaderna som gör det värt att
vänta eller är det bara att slå till nu?

Någon som har tips på en top gaming laptop förresten?
Citera
2018-09-24, 10:00
  #2
Medlem
Du får nog fylla i lite vilka kriterier du har.

Vilka spel lirar du?
Max budget ?
Skärmstorlek och upplösning ?
Batteritid ?
Sysslar du med krävande video och bildredigering ?

Kan bli hur dyrt som helst.

Typ: https://www.webhallen.com/se/product...080-SLI-Win-10

Flänger du omkring mycket vill du såklart inte ha nån tegelsten kånka runt med så det gäller hitta en bra balans mellan prestanda, vikt, ljudnivå.

Sedan behöver jag nog inte påpeka att den kommer bli överjävligt varm och fläktarna kommer köra på högvarv.
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2018-09-24 kl. 10:09.
Citera
2018-09-24, 10:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Du får nog fylla i lite vilka kriterier du har.

Vilka spel lirar du?
Max budget ?
Skärmstorlek och upplösning ?
Batteritid ?
Sysslar du med krävande video och bildredigering ?

Kan bli hur dyrt som helst.

Typ: https://www.webhallen.com/se/product...080-SLI-Win-10

Flänger du omkring mycket vill du såklart inte ha nån tegelsten kånka runt med så det gäller hitta en bra balans mellan prestanda, vikt, ljudnivå.

Sedan behöver jag nog inte påpeka att den kommer bli överjävligt varm och fläktarna kommer köra på högvarv.

Vilka spel lirar du?
För tillfället lirar jag mest Overwatch men förväntar mig kunna köra nyaste spelen ett bra tag framöver med en laptop i 25k klassen. Hur länge kan man säga att en dator i den prisklassen kommer hänga med att orka de nyaste spelen på ett ungefär?

Max budget ? 25000 absolut max
Skärmstorlek och upplösning ? 15 alt. 17 kan överleva utan 4k resolution
Batteritid ? Inte någon prio kommer mest användas på hotellrum
Sysslar du med krävande video och bildredigering ? Nej inte på denna burk, enbart gaming.

Prio utöver ren kraft är:
1. Bra skärm
2. Bra keyboard
3. Bra kylning

Är villig att offra design, vikt, hdspace och sådant om det gör att gaming upplevelsen blir bättre för priset.

Sen min undran om det är någon ny generation grafikkort/skärmar etc. som kommer sitta i laptops vinter18/vår19 hur ser det ut på den fronten, jag kan vänta några månader om det är nyheter påväg ut som sagt.
Citera
2018-09-24, 10:31
  #4
Medlem
Azalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullstolsrave

Vilka spel lirar du?
För tillfället lirar jag mest Overwatch men förväntar mig kunna köra nyaste spelen ett bra tag framöver med en laptop i 25k klassen. Hur länge kan man säga att en dator i den prisklassen kommer hänga med att orka de nyaste spelen på ett ungefär?

Max budget ? 25000 absolut max
Skärmstorlek och upplösning ? 15 alt. 17 kan överleva utan 4k resolution
Batteritid ? Inte någon prio kommer mest användas på hotellrum
Sysslar du med krävande video och bildredigering ? Nej inte på denna burk, enbart gaming.

Prio utöver ren kraft är:
1. Bra skärm
2. Bra keyboard
3. Bra kylning

Är villig att offra design, vikt, hdspace och sådant om det gör att gaming upplevelsen blir bättre för priset.

Sen min undran om det är någon ny generation grafikkort/skärmar etc. som kommer sitta i laptops vinter18/vår19 hur ser det ut på den fronten, jag kan vänta några månader om det är nyheter påväg ut som sagt.

Nvidia släpper ju 2080rtx, så jag skulle vänta tills det kommer ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback