Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-24, 08:49
  #25
Medlem
JuhuSumialas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
IQ på 130 är ju rätt ovanligt ,och om du skulle ligga på den nivån hade det redan återspeglas i t.ex dina studieresultat och efter dina studier eventuellt vilka yrkesval du har haft möjligheter till.
Jag känner ingen anledning att framhäva mig inför en anonymitet på flashback men i skolan hade jag inga inlärningsproblem, åtminstone inte upp tom högstadiet innan jag blev deprimerad och halvt galen. Man kan säkert ha IQ 200, men om man inte vill utbilda sig och inte bryr sig om status och pengar, mer än till det mest grundläggande, så spelar nog en ev. intelligens ingen roll. Om Einstein valt att städat toaletter, tror du då att någon lagt märke till hans intelligens?

Du verkar utgå från att alla vill klättra men alla är inte som du. Vissa vill bara vara ifred.
Citera
2018-09-24, 09:00
  #26
Medlem
IQ-test i allmänhet och onlinetest i synnerhet bör tas med en stor nypa salt.

Jag skulle säga att hög tillit till sådana test är ett tecken på lägre intelligens.
Citera
2018-09-24, 09:16
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Jag känner ingen anledning att framhäva mig inför en anonymitet på flashback men i skolan hade jag inga inlärningsproblem, åtminstone inte upp tom högstadiet innan jag blev deprimerad och halvt galen. Man kan säkert ha IQ 200, men om man inte vill utbilda sig och inte bryr sig om status och pengar, mer än till det mest grundläggande, så spelar nog en ev. intelligens ingen roll. Om Einstein valt att städat toaletter, tror du då att någon lagt märke till hans intelligens?

Du verkar utgå från att alla vill klättra men alla är inte som du. Vissa vill bara vara ifred.
Einstein hade troligen varit lika intelligent med eller utan toalettstädning ,jag skrev yrkesval ,det innebär ju inte att man måste ta/ha ett prestige yrke, det är ju så klart ett val man kan göra. men dom allra flesta vill nog hellre få nobelpris än att städa toaletter.
Du verkar fixerad över hur intelligent eller inte du är , måste finnas något bakomliggande orsak och nu försöker du med olika tester kompensera för ett tillkortakommande som du antagligen innerst inne känner gällande din intelligens.
__________________
Senast redigerad av givemeyourmoney 2018-09-24 kl. 09:28.
Citera
2018-09-24, 17:57
  #28
Medlem
JuhuSumialas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Einstein hade troligen varit lika intelligent med eller utan toalettstädning ,jag skrev yrkesval ,det innebär ju inte att man måste ta/ha ett prestige yrke, det är ju så klart ett val man kan göra. men dom allra flesta vill nog hellre få nobelpris än att städa toaletter.
Du verkar fixerad över hur intelligent eller inte du är , måste finnas något bakomliggande orsak och nu försöker du med olika tester kompensera för ett tillkortakommande som du antagligen innerst inne känner gällande din intelligens.
Vanligt folk ringaktar de som inte har gymnasiekompetens och utbildning, förutom möjligtvis om man är afrikan. Då är det oftast okej. Har man dessutom en psykisk sjukdom är man idiot oavsett vad man säger. Dessa människor förstår ingenting utanför sina resp. bubblor som dom lever sina liv i från lekis till hemmet. Jag hatar diskriminering och orättvisor vem som än drabbas och jag äcklas och avskyr därför svenskar.

Inte för att jag skulle vilja glänsa men ibland hade det känts skönt att slänga ett mensa medlemskap framför högfärdiga skrävlande titelsvin, oavsett om deras skryt sker subtilt bara genom att inneha ett fisförnämt yrke eller genom t.ex. ett fint grill och altan-leverne. Utmana dem och erbjuda dem sin själ om de klarar Mensa. Gör dom inte det så är dom ingenting mer än fega osäkra plugghästar som följde fårflocken utan att själva tänka och utan verklig livserfarenhet. Därefter alltid bara säga ett ord till dem: IQ. Rabbla böcker och gammalt studiematerial kan ju nästan vem som... Dom vet inget dom jävla svinen.

Nu kommer jag med största sannolikhet själv inte klara Mensa, men befriande vore det att slippa förklara sig och sin livsstil och se deras höga näsor i vädret. Jag är trött på folk som tror att dom är något extra bara för att det står advokat eller leg. läkare i telefonkatalogen. Nollor. Därför.
Tillåt mig skryta: Min ene bror är pilot, den andre konstnär, min syster präst och mina föräldrar var jordbrukare och mjölkbönder före pensionen, om nu det säger något om min IQ.
Citera
2018-09-24, 19:48
  #29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Jag känner ingen anledning att framhäva mig inför en anonymitet på flashback men i skolan hade jag inga inlärningsproblem, åtminstone inte upp tom högstadiet innan jag blev deprimerad och halvt galen. Man kan säkert ha IQ 200, men om man inte vill utbilda sig och inte bryr sig om status och pengar, mer än till det mest grundläggande, så spelar nog en ev. intelligens ingen roll. Om Einstein valt att städat toaletter, tror du då att någon lagt märke till hans intelligens?

Du verkar utgå från att alla vill klättra men alla är inte som du. Vissa vill bara vara ifred.


Tror väldigt få intelligenta människor väljer att städa toaletter.
Folk med hög IQ blir lätt uttråkade av för enkla yrken (om dom inte har en hobby eller
liknande där dom kan använda sig av sin intelligens).
I ditt fall kanske du har en bra genetisk kapacitet men din sjukdom och mediciner
förstör för dig.
Sen funderar jag över din profilbild....
Citera
2018-09-24, 22:18
  #30
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Vad är WAIS test, för någonting?
Det är ett längre test, där man mäter förutom logisk intelligens även minne, och inlärd kunskap, med mera.
Det ska helst göras hos psykolog som först måste veta mer om dig. Psykologen kommer sitta med dig under testet dessutom, och ta tid vid de olika test momenten.
Testet tar ett par timmar om jag minns rätt.

Angående onlinetest så borde TS göra mensas online test, det stämmer nästan till 100%, alltså man kommer få 126+ även på det riktiga testet.
Det riktiga testet mäter dock högre, varför man kanske inte når mensa ändå.

Som kuriosa når 2% av befolkningen mensa, eller i Sverige ca 160000 personer (vuxna) alltså.
Det är ett gäng trots allt.
__________________
Senast redigerad av Tarstan 2018-09-24 kl. 22:21.
Citera
2018-09-25, 18:54
  #31
Medlem
JuhuSumialas avatar
https://www.businessinsider.com/20-s...ue-find-out-21

Långa smala liberala knarkare som inte tror på Gud brukar ha högre IQ

You use recreational drugs. Definitivt
You're a liberal. Definitivt
You're a guy who doesn't sleep around
You don't believe in God. Definitivt
You were a teenage virgin
You come from a smart family - Skulle jag tro
Your mom didn't eat tuna or other Mercury-containing food while she was pregnant with you. Vet ej
Your mom had really bad morning sickness. Vet ej
You don't smoke cigarettes. Räknas snus?
You were breast-fed. Definitivt
You took music lessons. Nej
You're not an avid texter Nja isf, mer en sms-författare
You're a lefty
You're a night owl. Definitivt
You're tall. Definitivt
You have blue eyes. Åtminstone recessivt blåa
You have a big brain. Vet ej
You're internet savvy. Definitivt
You're skinny Definitivt före pregabalin och annat

Nej nån jävla aspergers är jag inte men däremot stolt schizoid med en stor bamse kuk
__________________
Senast redigerad av JuhuSumiala 2018-09-25 kl. 19:04.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback