Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-26, 04:39
  #25
Medlem
Flytt-lasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jag vet inte om du noterade att jag skrev Off Topic när jag svarade Dig och inte TS.?
Det finns säkerligen fall där familjer har bildats för att just lösa/förenkla problematiken med
visum, sen om det slutar lyckligt eller inte det är en annan fråga som dyker upp.
Det verkar som att en del individer ser det enbart som en affärstransaktion, återigen Off Topic.

En del personer framförallt Afrikanska män har gjort försök med olika medel att hålla sig kvar
i Thailand för att kunna fortsätta att deala gemstones eller droger bla. genom skenäktenskap.

Om man nu ska hård dra det till vad TS. frågade om, bland annat "Byta medborgarskap med thailändska?" så skulle det bli ytterst komplicerat då jag förmodar att TS. är en manlig individ.
Könskorrigering och plastikoperationer hade nog inte hjälpt en Svennebanan att bli Thailändska.
Jag är fullt medveten om att detta är att ta det hela till ytterligheter...
OffT, träffa faktiskt en svenska med barn på immi i våras med thai husband som sökte visum, ja sa att han skulle varit född i thailand vore allt enklare, ja med facit hand så är det så svara hon.
Mao alldrig lätt, och det här va inte Somchai med moppe.
Citera
2018-09-26, 20:07
  #26
Medlem
Enklast borde vara ed-visa och läsa några timmar thai i veckan.
http://thaiembassy.se/en/non-immigration-ed-education/
Citera
2018-09-27, 08:11
  #27
Medlem
Flytt-lasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jag vet inte om du noterade att jag skrev Off Topic när jag svarade Dig och inte TS.?
Det finns säkerligen fall där familjer har bildats för att just lösa/förenkla problematiken med
visum, sen om det slutar lyckligt eller inte det är en annan fråga som dyker upp.
Det verkar som att en del individer ser det enbart som en affärstransaktion, återigen Off Topic.

En del personer framförallt Afrikanska män har gjort försök med olika medel att hålla sig kvar
i Thailand för att kunna fortsätta att deala gemstones eller droger bla. genom skenäktenskap.

Om man nu ska hård dra det till vad TS. frågade om, bland annat "Byta medborgarskap med thailändska?" så skulle det bli ytterst komplicerat då jag förmodar att TS. är en manlig individ.
Könskorrigering och plastikoperationer hade nog inte hjälpt en Svennebanan att bli Thailändska.
Jag är fullt medveten om att detta är att ta det hela till ytterligheter...
😊 Ha ha, med risk för och bli varnad för trams.... Men för inte och tala om när hon ska göras om till "Kalle".
Nej Ts gå in på pojkrummet och runka medans morsan värmer oboy och lägger fram nya kläder.
Citera
2018-09-27, 12:25
  #28
Medlem
Domyojis avatar
Istallet for att du fragar oss fragar jag dig; Sa utan vidare insyn, connections, eller intell, hur hade du tankt o overleva nagra ar pa 200 tkr?

Aven om vi skulle saga att du far visum elr byter nationalitet (1 lol god forbid, speciellt om du ska stanna ett ar, och tbh, tror inte du uppfyller deras krav aven om jag inte kollat pa det.) --- sen da?

Peace.

Citat:
Ursprungligen postat av tesman
Har funderat att åka till Thailand och gymma i något år eller så samt knulla luder.

Pengar är inga problem men vill inte behöva stressa runt där nere och gärna stanna ett år eller så.

Problemet är ju uppehållstillstånd. Som jag förstått får man stanna om man gifter sig med en thailändska. Jag har ingen lust att gifta mig med en thailändska men det borde finnas många som vill ha medborgarskap i Sverige och då tänkte jag att man kan göra en byteshandel.

Om det är så att man måste vara gift med henne för att få vara i landet så kan jag betala henne under bordet för att hon inte ska skilja sig med mig.

Berätta gärna hur man bäst går tillväga.

Mvh
Citera
2018-10-01, 05:26
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Istallet for att du fragar oss fragar jag dig; Sa utan vidare insyn, connections, eller intell, hur hade du tankt o overleva nagra ar pa 200 tkr?

Aven om vi skulle saga att du far visum elr byter nationalitet (1 lol god forbid, speciellt om du ska stanna ett ar, och tbh, tror inte du uppfyller deras krav aven om jag inte kollat pa det.) --- sen da?

Peace.

Han uppfyller most def. inte kraven som finns för att ens kunna vara i närheten av att kunna få ett thailändskt medborgarskap.

Man ska kunna läsa, skriva och prata Thai, kunna nationalsången, man ska ha betalat skatt i ett antal år, man ska ha haft ett Non-B visum i (tror jag) 3 eller 5 år i sträck, och man bör ha gjort något betydande för Thailand.

Jag känner endast två st som lyckats med detta, en för mååånga år sen, och en i år. Den som fick detta i år har jobbat som GM på många finare hotell, bott i Thailand i mer än 20 år.
Citera
2018-10-01, 08:13
  #30
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Han uppfyller most def. inte kraven som finns för att ens kunna vara i närheten av att kunna få ett thailändskt medborgarskap.

Man ska kunna läsa, skriva och prata Thai, kunna nationalsången, man ska ha betalat skatt i ett antal år, man ska ha haft ett Non-B visum i (tror jag) 3 eller 5 år i sträck, och man bör ha gjort något betydande för Thailand.

Jag känner endast två st som lyckats med detta, en för mååånga år sen, och en i år. Den som fick detta i år har jobbat som GM på många finare hotell, bott i Thailand i mer än 20 år.

Helt rätt som du säger.

Det är extremt svårt.

Känner bara en som har lyckats och han hade bott där i 30 år när han fick sitt.
Citera
2018-10-01, 23:11
  #31
Medlem
Domyojis avatar
Mena (uttalade mig inte kring djupare da jag inte kan allt exakt men kandes valdigt mkt sa) - kraven brukar ligga daromkring, speciellt for asiatiska lander.

Har han brattom o byta bort varldens basta pass kan han prova andra lander. E han bra pa boxning kanske Qatar kan erbjuda honom medborgarskap ganska snabbt, blir lite mindre supa o knulla da, dock. Lel.

Men haha, fan va trakiga vi ar som krossar kidz drommar med tuffa verkligheter sahar, vi var ju lika unga o dumma sjalva en gang i tiden (i en inte allt for avlagsen datid), eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Han uppfyller most def. inte kraven som finns för att ens kunna vara i närheten av att kunna få ett thailändskt medborgarskap.

Man ska kunna läsa, skriva och prata Thai, kunna nationalsången, man ska ha betalat skatt i ett antal år, man ska ha haft ett Non-B visum i (tror jag) 3 eller 5 år i sträck, och man bör ha gjort något betydande för Thailand.

Jag känner endast två st som lyckats med detta, en för mååånga år sen, och en i år. Den som fick detta i år har jobbat som GM på många finare hotell, bott i Thailand i mer än 20 år.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2979426

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback