2006-02-13, 00:06
Medlem
Priset fr en arabprinsessa om de vill ha 200 kameler fr henne blir ju d i runda slngar runt miljonen.
Mitt frslag blir d istllet att krita 200 dromedarer (prisuppgift p dem ngon?) som man kper lspucklar till och fyller med vattenpipor, falska solglasgon och sand, och sedan tar med hem till Svedala dr man sljer varorna med god frtjnst och dromedarerna till diverse zoon och dromedarfarmar. De lr ju bli glada fr lite friskt blod d den svenska dromedarstammen lr riskera inavel med tanke p den frmodligen ngot blygsamma inhemska genbanken.
Citera
2006-02-13, 03:02
Medlem
"- Hur mnga kameler fr henne? frgar han med ett fnflin mot min kollega, fotograf Sara. Hennes leende stelnar.
- Vi mste frga hennes man, Niclas. Sger jag.
- Oh" hon r gift, sger Abdullah. Strunt i det. Jag bjuder 300 kameler. Ge ngra av dem till hennes man"You both make good busines"
- Vi tnker p saken. terkommer i morgon."

Hahah s jevla bra... Ngon som r p att dela p en kamel?.. Skulle vara rtt tufft o ha en ute p trdgrden..
Citera
2006-02-13, 03:07
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Men hur r det egentligen p kamelkttsmarknaden?
r kamel gott ht?

Jag skulle kunna tnka mig att kpa ett halvkilo, av en bttre bit av kamelen. Sg att du fr ut 150 kg, s har du 149.5 kilo kvar att slja.

Sen br man tnka p att en slaktfrdig kamel som r typ slut r mycket billigare n en skryt-kamel som man kan ha och glassa omkring med. P samma sett som att en hamburger-hst r billigare n en rcer-hingst.
Citera
2006-02-13, 09:30
Medlem
Kapten Klnnings avatar
lite men vad kostar en vit hst? man har ju hrt att det skall g med 100 vita hstar ocks
Citera
2006-02-13, 14:29
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Jag skulle kunna tnka mig att kpa ett halvkilo, av en bttre bit av kamelen. Sg att du fr ut 150 kg, s har du 149.5 kilo kvar att slja.

Sen br man tnka p att en slaktfrdig kamel som r typ slut r mycket billigare n en skryt-kamel som man kan ha och glassa omkring med. P samma sett som att en hamburger-hst r billigare n en rcer-hingst.

Jad det har du rtt i.
Jag tror det ligger stora pengar i det hr faktiskt.

Om inte p kttmarknaden, s kan ju kamelrytt bli en ny statusgrej liksom.
Tnk att komma till krogen inridandes p en kamel, det lr ju utan tvekan vara en riktig brudmagnet, eller killmagnet om man r lagd t det hllet.

Citera
2006-02-13, 16:03
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Jad det har du rtt i.
Jag tror det ligger stora pengar i det hr faktiskt.

Om inte p kttmarknaden, s kan ju kamelrytt bli en ny statusgrej liksom.
Tnk att komma till krogen inridandes p en kamel, det lr ju utan tvekan vara en riktig brudmagnet, eller killmagnet om man r lagd t det hllet.

Var parkerar man den sen d? :\
Citera
2006-02-13, 16:07
Medlem
Ralfons avatar
Min kompis kompis fick ett erbjudande att byta bort sin lillasyster (ca 10 r vid tidpunkten) mot tv kameler i Turkiet...("kompis kompis" lter som en skrna jag vet, men han har sagt det iaf, sen om det r sant elelr inte vet jag ej...)
Citera
2006-02-13, 16:31
Medlem
Ivanovichs avatar
Citat:
Att fundera ver, min frgestllning r seris, drfr frvntar jag mig ven serisa svar.
Ett annat tips r att ka till Amerika och kpa upp fina quarter och paint hstar som ska till slakt..du betalar allts slaktpriset(kilopris..)Lt nn cowboy rida in dem och frakta dem hit sen.Nog mer lttslt n kameler.Skulle tro att en kamel kostar frn 50 000sek hr.Men frgan r om det finns kpare.
Citera
2006-02-13, 16:35
Medlem
en kamel kostar 1kg guld
Citera
2006-02-13, 17:13
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Var parkerar man den sen d? :\

Hur parkerade man hstar utanfr saloonerna i vilda vstern?
Citera
2006-02-13, 17:28
Medlem
redbull72s avatar
man sger ju att kamelen r knens skepp s det lr ju inte bli ngra problem ver vattnet, sen s fr man vl pruta rejlt s man fr ngra lakan ver till segel... o glm inte att nr ni ska u p vgarna med den s mste ni ha en varningstriangel med er, gller ven vid besiktning, den ser ut s hr fr kamel: http://www.vv.se/vagmarken/tif/1_1_10.tif
Citera
2006-02-13, 18:15
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
En racecamel kan kosta flera miljoner spnn, dom har ju galopptvlingar drnere som omstter sjuka pengar!
Det kan jag tnka mig.. "Fjorton oljekllor p kamel nummer tre"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in