Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 22:11
  #1
Medlem
Har en liten fråga.

Låt oss säga att jag använder ett program i Windows som även finns till Mac och diverse plugin.

Om jag skulle installera Hackintosh på en dualboot hur påverkas performance, jag menar låt oss göra det enkelt och helt enkelt säga att jag får "60fps" med den programvaran i Windows 10.

Skulle performance gå ner väldigt mycket om jag istället skulle köra samma programvara fast via Hackintosh OS ?

(Jag har inte en aning om hur Mac fungerar, om det är speciell hårdvara som är optimerad till just Mac och dess programvara eller om mina komponenter skulle fungera precis lika bra i windows som mac.

Tack på förhand!
Citera
2018-09-23, 22:16
  #2
Medlem
Helt upp till programvaran, är den optimerad för Mac så presterar den förmodligen bättre på Mac.
Citera
2018-09-24, 01:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Har en liten fråga.

Låt oss säga att jag använder ett program i Windows som även finns till Mac och diverse plugin.

Om jag skulle installera Hackintosh på en dualboot hur påverkas performance, jag menar låt oss göra det enkelt och helt enkelt säga att jag får "60fps" med den programvaran i Windows 10.

Skulle performance gå ner väldigt mycket om jag istället skulle köra samma programvara fast via Hackintosh OS ?

(Jag har inte en aning om hur Mac fungerar, om det är speciell hårdvara som är optimerad till just Mac och dess programvara eller om mina komponenter skulle fungera precis lika bra i windows som mac.

Tack på förhand!

Hackintosh OS? Du kör fortfarande OSX, inte något annat operativsystem. Till att börja med ska du ha en dator som klarar av att köra en något modifierad version av OSX, vilket de allra flesta inte har. Ska du sedan få allt att fungera som det ska så är det ännu mindre hårvara som det fungerar på. Om du nu trots att oddsen är emot dig lyckas få det att fungera någorlunda problemfritt, så ser jag inte varför du skulle förlora i prestanda mot en Mac som är likvärdig. Men här är mitt tips - lägg ner idén.

Jag har installerat OSX på en PC två gånger, och även om det är kul så skulle jag inte ens försöka om det inte är så att jag vet att jag sitter på hårdvara där det överhuvudtaget kan vara möjligt.
Citera
2018-09-25, 16:07
  #4
Medlem
Snubbs avatar
TonyMacX86.com har guider med rekommenderad hårdvara för den som tänker bygga en Hackintosh.

Jag har själv kört en gammal Dell T1500 i7 som hackintosh i många år utan problem.

Vad gäller prestandafrågan skall man ha klart för sig att i princip alla spel flyter bättre på Windows än OS X. Vissa nyttoprogram skall fungera bättre på OS X än Windows, men det har jag inte någon egentligen erfarenhet av.

OS X vill man köra för att det hanterar flera skärmar och upplösningar rätt bra, det är en bra fönsterhanterare, det är mer genomtänkt i största allmänhet, man har en en unixprompt nära i alla lägen och så vidare.

Sedan skall sägas att man får en hel del av detta i Linux också, men där är det inte lika polerat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback