Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-09-25, 22:46
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Du tycker inte att det är bättre att hon drar sig ur istället? Det finns orsaker till att pundare träffar vissa som är drogfria och andra istället som de kan knarka ihop med. Eller sådana de för in i drogvärlden.

Han väljer vad han vill ha.
Aa, har börjat inse att det är jag som måste kolla med honom vad han vill helt enkelt, för jag lär nog inte kunna ändra på hur han vill leva i den här situationen.
Citera
2018-09-25, 23:07
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oklaresh
Aa, har börjat inse att det är jag som måste kolla med honom vad han vill helt enkelt, för jag lär nog inte kunna ändra på hur han vill leva i den här situationen.

Precis, du kan inte ändra honom. Vill han ändra sig måste det komma från honom. Och var med på att han mycket väl kan ljuga för dig om sina drogvanor. Hur ser hans liv ut för övrigt, jobb, tränar han, nära kontakt med familjen, polare som är reko, aktiv och har andra fritidsintressen?
Citera
2018-09-25, 23:49
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oklaresh
Aa, har börjat inse att det är jag som måste kolla med honom vad han vill helt enkelt, för jag lär nog inte kunna ändra på hur han vill leva i den här situationen.
Och då menar jag inte att det han vill är jag med på, utan att det han vill avgör om jag stannar kvar eller inte
Citera
2018-09-26, 02:43
  #76
Medlem
Fioreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oklaresh
Aa, har börjat inse att det är jag som måste kolla med honom vad han vill helt enkelt, för jag lär nog inte kunna ändra på hur han vill leva i den här situationen.

Du kan inte ändra honom och du borde inte ens försöka. Du kommer dra ner dig själv i träsket. Dessutom, av min erfarenhet, är laddisar oftast avtrubbade rent känslomässigt. Vad blir det för relation? En ytlig relation utan känslomässig kontakt. Förutom de gånger han vaknar upp med ångest/avtändning och behöver en famn att trösta sig i. Att han dessutom förvarar ladd hemma alarmerar om en potentiell pundare. Med tanke på att du påstår dig vara så kär - har du ett relationsmönster av att falla för den här typen av killar?
Citera
2018-09-26, 02:45
  #77
Medlem
Fioreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oklaresh
Och då menar jag inte att det han vill är jag med på, utan att det han vill avgör om jag stannar kvar eller inte

Det finns en risk att han kommer ljuga och redan har listat ut vad du vill höra. På så sätt håller han kvar dig.
Citera
2018-09-26, 04:20
  #78
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oklaresh
mvh vet inte vad jag ska göra

Spring för livet!
Citera
2018-09-26, 09:55
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oklaresh
Ja alltså jag har diskuterat detdär med polare som varit med "ladd snubbar", och dom påstår att laddet är orsaken till att dom kan fortsätta drifta och vara engagerade på jobbet. Han sköter ändå sitt liv ordentligt, jobbar hårt, städad lya osv. Det är därför jag misstänker att han håller på med skiten, men som sagt, jag är inte så insatt i hur det där faktiskt fungerar. Har bara hört andras erfarenheter.


Jag känner folk som jobbar hårt utan droger och skulle säga att det är något alla normala människor gör mer eller mindre.

Drogmissbruk är problematiskt och de som fastnar i det har oftast redan problem som blir ännu värre.

Du kan nog få en bra fingervisning om hur personen är genom att kolla på vad för folk han umgås med.
Citera
2018-09-28, 06:56
  #80
Medlem
Jag har haft flertalet kollegor med fru och barn som tar Ladd 5-20ggr/år och ser inte att det behöver vara ett problem. Men givetvis är det en helt annan historia om det används mer frekvent.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback