2006-10-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lando
fy fan vilka trötta typer ni är. hur vida det dog si eller så. folk dog- skit mycket folk dog, om det var 1.5miljoner eller 6 eller hur många det nu var spelar det nån roll?

det var iallafall sjukt för många...

dont be a dick- dick

Problematiken med din ståndpunkt är att det mycket väl spelar roll. För det första är det av stor betydelse för världens sionistpampar som mycket väl tjänar på förintelsemyten. För det andra är det inte hur många som dog som är av störst väsentlighet när det gäller själva förintel$en. Det finns inga dokument som talar för att en förintelsepolitik trädde i verket, utan snarare tvärtom, om vi ska rätta oss efter de riktiga dokument som beslagtogs av de allierade efter kriget. Sedan är det naturligtvis viktigt för en del sionistgrupper, dvs Simon Wiesenthal Center, JDL, ADL et cetera som får ekonomiska bidrag, som egentligen skulle lämnas till överlevande, in direkt på kontot. Många som sägs ha överlevt förintelsemyten har dock inte sett röken av någon ersättning och när de väl har gjort det kan vi tala om mycket små pengar.
Citera
2006-10-26, 20:13
Bannlyst
Citat:
Tycker du själv att du är vetenskaplig när du baserar din historieuppfattning endast på vad berörda (partiska) "vittnen" berättar? Eller du kanske du kanske kan upplysa om något tekniskt/forensiskt bevis för "Förintelsen" som skulle kunna förevisas i ett vanligt brottsmål?

I ett brottsmål brukar båda parterna framföra tekniska bevis som stöd för sin ståndpunkt. Det finns många tekniska bevis som bevisar förintelsen, problemet är att ni eller rättare sagt, inte du bagge, för du bedriver inga egna efterforskningar utan kollar säkerligen revisionistiska sidor dagligen för uppdateringar, tar till varje knep för att avfärda dem. När nazisterna talar om "utrotning", så betydde det enligt er inte massmord. Ja, även jag brukar säga det dagligen till mina elever: idag ska jag utrota er. Men då menar jag bara på skoj att idag blir det en jobbig lektion

Inte heller de revisionistiska "forskarna" bedriver regelrätt historisk forskning, utan enbart jämförelser av befintlig litteratur, och så fort en anomali finnes, så anförs det som ett bevis på att förintelsen är en lögn. Smart, mycket god "vetenskap". Auschwitz kan ju inte ha varit en dödsfabrik för där fanns det ju både bordell och pool...just sökandet efter anomalier är det som utmärker revisionistisk "forskning"

Jag kan också göra litteraturstudier av hur franska revolutionen utvecklades och dra slutsatsen att den nog egentligen är en bluff...någon stormning av Bastilijen inträffade aldrig...

Ge mig ett enda tekniskt bevis för att hundratusentals franska, belgiska, holländska, ungerska judar osv transporterades till de polska "transit"-lägren, och därifrån vidare till bosättningsområden i Ukraina eller Vitryssland och levde där, så kommer jag att presentera det beviset för mina elever. Det ska vara ett fysiskt, tekniskt, hårt bevis...inte arkivmaterial, jag kommer att avfärda det som nazistisk propaganda på samma sätt som ni avfärdar arkivdokument, inga bilder (för vi vet ju hur enkelt det är att manipulera bilder), inga vittnesmål (eftersom man måste utgå från att alla ljuger)
Citera
2006-10-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Jag använder inte skönlitterära böcker i min undervisning utan läroböcker, som kompletteras med dokumentära filmer, vittnesmål, fotografier osv. Jag brukar också gå genom förintelseförnekarnas kvasivetenskapliga metoder, eller vänta, att ens skriva "vetenskap" i samma mening som förintelseförnekande är högst förolämpande mot uttrycket "vetenskap".....

Om jag verkligen har diskussioner om Förintelsen? Ja, det har jag.
Är månne en av läroböckerna "om detta må ni berätta"? Hur förklarar du nedskrivningen 4 till 1,5 miljoner? Hur får du mätningarna av berlinerblått att bli kvasivetenskapligt? Varför lyckas du så dåligt här?
Citat:
Det finns många tekniska bevis som bevisar förintelsen
Nämn ett enda riktigt tekniskt bevis då.
Citera
2006-10-26, 23:32
Medlem
Citat:
Bla bla bla

Ge mig några bevis för en förintelsepolitik, samt siffran 6 miljoner. Sedan kan du även svara på varför du tror att man vårdade judarna man ändå skulle mörda? Det stämmer inte riktigt överens med en förintelsepolitik, inte sant? Du vet nog, lika väl som jag, att några konkreta bevis för en sådan politik inte existerar. Jag vill även att du förklarar, precis som Oscar111 också vill, varför siffrorna i Auschwitz förändrats markant genom åren? Trots att man sänkte från 1989-års siffra från 4 miljoner till 1,5 miljoner, så har ingen förändring på den officiella siffran ägt rum. Inse faktum och se myten för vad den verkligen är, det vill säga en enda stor lögn.
Citera
2006-10-27, 09:47
Bannlyst
Oscar111,

nej jag använder inte "om detta må ni berätta". Den kritiserades av många historiker när den kom, bla annat av en av mina lärare på Linköpings universitet.

Citat:
Nämn ett enda riktigt tekniskt bevis då.

Det finns många, sök på FB. Och förresten är det briljant teknik, för över allt ansvar på någon annan. Bedriv lite egen forskning vetja...

Även en försvarsadvokat brukar ge en alternativ bild av vad deras anklagade gjorde under en mordnatt för att rentvå honom. Gör likadant med nazisterna...

Det är talande att ingen av er antog utmaningen att presentera hårda bevis för permanenta judiska bosättningsområden i Ukraina eller Vitryssland. Graf kommer ju med "indicier"...har ni "bevis"??????

Samma gamla skåpmat med 4-miljoners siffran....

1970 beräknade den polske historikern Czeslaw Madajczyk att 2-2,5 miljoner hade mördats i Auschwitz. Men på 70-talet hade han inte tillgång till allt arkivmaterial.
1982 hävdade Raul Hilberg i sitt verk Die vernichtung der Europäischen Juden att en miljon judar hade mördats i Auschwitz.

Citat:
Varför lyckas du så dåligt här?

Tja, eftersom jag aldrig får ett vettigt svar om var de deporterade judarna tog vägen efter Treblinka, Belzec, Sobibor, Chelmno osv så tycker jag själv att jag nog lyckas väldigt väl. För min del slutar diskussionen här....
Citera
2006-10-27, 16:08
Medlem
Citat:
Oscar111,
nej jag använder inte "om detta må ni berätta". Den kritiserades av många historiker när den kom, bla annat av en av mina lärare på Linköpings universitet.
Vilka använder du då eller är det hemligt? Vad är fel i om detta må ni berätta" enligt dig? Det skulle vara intressant att veta.
Citat:
Det finns många, sök på FB. Och förresten är det briljant teknik, för över allt ansvar på någon annan. Bedriv lite egen forskning vetja...
Jag har verkligen sökt på FB utan att finna något tekniskt bevis - hjälp mig.
Citat:
Det är talande att ingen av er antog utmaningen att presentera hårda bevis för permanenta judiska bosättningsområden i Ukraina eller Vitryssland. Graf kommer ju med "indicier"...har ni "bevis"??????
Så om man inte hittar 6 miljoner judar i Ukraina eller Vitryssland så har de gasats ihjäl? Det finns ingen logisk koppling i detta.Varför inte lika gärna blivit hämtade av spagettimonstret från yttre rymden. En del har nog assimilerats in i sovjet en del försvunnit i gulag en del kommit tillbaka via röda havet som Otto Frank. Och en del flyttat till Israel eller Australien. En del har nog konverterat.
Citat:
1970 beräknade den polske historikern Czeslaw Madajczyk att 2-2,5 miljoner hade mördats i Auschwitz. Men på 70-talet hade han inte tillgång till allt arkivmaterial.
1982 hävdade Raul Hilberg i sitt verk Die vernichtung der Europäischen Juden att en miljon judar hade mördats i Auschwitz.
Så du håller alltså med om att siffran 4 miljoner är ett rent propagandatrick av Stalin?
Citera
2006-10-28, 05:49
Medlem
Citat:
I ett brottsmål brukar båda parterna framföra tekniska bevis som stöd för sin ståndpunkt. Det finns många tekniska bevis som bevisar förintelsen, problemet är att ni eller rättare sagt, inte du bagge, för du bedriver inga egna efterforskningar utan kollar säkerligen revisionistiska sidor dagligen för uppdateringar, tar till varje knep för att avfärda dem. När nazisterna talar om "utrotning", så betydde det enligt er inte massmord. Ja, även jag brukar säga det dagligen till mina elever: idag ska jag utrota er. Men då menar jag bara på skoj att idag blir det en jobbig lektion

Du vet likaväl som jag att det inte går att bevisa ett negativ, dvs att man inte gjorde någonting, och det är också därför vi har åklagarens bevisbörda i västvärlden alltsedan romersk rätt.

Citat:
Inte heller de revisionistiska "forskarna" bedriver regelrätt historisk forskning, utan enbart jämförelser av befintlig litteratur, och så fort en anomali finnes, så anförs det som ett bevis på att förintelsen är en lögn. Smart, mycket god "vetenskap". Auschwitz kan ju inte ha varit en dödsfabrik för där fanns det ju både bordell och pool...just sökandet efter anomalier är det som utmärker revisionistisk "forskning"

Jag kan också göra litteraturstudier av hur franska revolutionen utvecklades och dra slutsatsen att den nog egentligen är en bluff...någon stormning av Bastilijen inträffade aldrig...

Du har tidigare påstått (också då felaktigt) att revisionister endast ägnar sig åt litteraturstudier. Det stämmer inte för det första, då även praktisk forskning har förekommit. Den "litterära" delen är dock större, men du verkar inte förstå innebörden av "revisionism". I detta ingår att kritiskt granska och ifrågasätta den etablerade historieskrivningen för att bl a avslöja lögner och överdrifter.

Citat:
Ge mig ett enda tekniskt bevis för att hundratusentals franska, belgiska, holländska, ungerska judar osv transporterades till de polska "transit"-lägren, och därifrån vidare till bosättningsområden i Ukraina eller Vitryssland och levde där, så kommer jag att presentera det beviset för mina elever. Det ska vara ett fysiskt, tekniskt, hårt bevis...inte arkivmaterial, jag kommer att avfärda det som nazistisk propaganda på samma sätt som ni avfärdar arkivdokument, inga bilder (för vi vet ju hur enkelt det är att manipulera bilder), inga vittnesmål (eftersom man måste utgå från att alla ljuger)
[/quote]

Till att börja med finns det absolut inget demografiskt underlag för dig att stödja dig på när du påstår att X människor är försvunna. Många människor satt i olika läger, ja. Hundratusentals dog i lägren, ja. Många överlevde dock också.
Citera
2006-10-28, 06:03
Medlem
Citat:

..........

Du som anklagar tyskarna för att ha mördat 6 miljoner människor med hjälp av gas kan med andra ord inte producera ett enda bevis för som stödjer din sak. Istället vill du att de som tvivlar på rimligheten i denna anklagelse ska bevisa att det inte gick till så.

Citat:

Ja, Hilberg hävdar mycket i sitt fina verk. Han har dessutom hundratusen bevis för "Förintelsen".

I förordet till den tyska utgåvan av hans bok står översatt:

Citat:
Hilberg har hela sitt liv samlat och kompletterat materialet till sin bok. Han anses som den bäste kännaren av de källor som till största delen härrör från gärningsmännen. Grundliga som det var efterlämnade de bevisen för sitt mordhantverk hundratusenfalt - med brevhuvud och tjänstestämpel. (Die Vernichtung der europäischen Juden, 1985)

Det är dock endast 20 sidor (av 1308) som tar upp förintelselägren. Inte ett enda av de hundratusenfaldiga dokumentbevisen - med brevhuvud och tjänstestämpel - nämns.

I den franska veckotidningen Le Nouvel Observateur medgav han för övrigt att det inte finns några dokument som verkligen bevisar förintelsen av de europeiska judarna och gaskamrarnas existens, utan endast några vittnesmål som "stämmer någorlunda överens" (Le Nouvel Observateur, 3-9 juli 1982, s. 71)
Citera
2006-11-22, 06:22
Medlem
Goggens avatar
En mycket intressant tråd. Jag har förvisso bara tagit mig igenom ett fåtal av alla sidorna. Lite tråkigt att nivån sjönk så kraftigt när Ezzelino dök upp dock. Det kanske blir bättre senare i tråden, jag får fortsätta läsa senare idag.

Vad kan ni rekommendera för litteratur om man vill läsa in sig ytterligare på ämnet? Jag kan tänka mig att det är dåligt med litteratur från revisionisternas sida? Lite förslag från båda hållen vore trevligt, så att man kan bilda sig en egen uppfattning.
Citera
2006-11-22, 08:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Sedan kan du även svara på varför du tror att man vårdade judarna man ändå skulle mörda?

Vårdade?
Är du totalt ovetande eller försöker du driva med oss?

/VV
Citera
2006-11-22, 10:09
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
En mycket intressant tråd. Jag har förvisso bara tagit mig igenom ett fåtal av alla sidorna. Lite tråkigt att nivån sjönk så kraftigt när Ezzelino dök upp dock. Det kanske blir bättre senare i tråden, jag får fortsätta läsa senare idag.

Vad kan ni rekommendera för litteratur om man vill läsa in sig ytterligare på ämnet? Jag kan tänka mig att det är dåligt med litteratur från revisionisternas sida? Lite förslag från båda hållen vore trevligt, så att man kan bilda sig en egen uppfattning.

Nej det finns gott om litteratur på exempelvis http://www.vho.org/. Du kan ju börja med Lectures on the Holocaust av Germar Rudolf, detta verk ger en god överblick.

Ett aber är emellertid att revisionistiska texter är svåra att få tag på i pappersform, detta har gjort att jag icke har kunnat läsa så mycket av dessa texter som jag velat, enär man får så ont i ögonen av att läsa hela böcker i e-format.
Citera
2006-11-22, 19:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
En mycket intressant tråd. Jag har förvisso bara tagit mig igenom ett fåtal av alla sidorna. Lite tråkigt att nivån sjönk så kraftigt när Ezzelino dök upp dock. ---

Jag dök ju upp från och med inlägg 1, i och med att det var jag som startade tråden.
Men det är väl härligt att även misstänkt sinnesslöa som du ger sina synpunkter om ämnet - även om inläggen blir därefter också. Om du använder sökfunktionen eller bara bläddrar ner längs ämneslistan i Revisionismforumet får du stora mängder litteraturtips både från revisionistiskt och exterminationistiskt perspektiv, och en aning om vad som redan dryftats på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in