Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 15:30
  #1
Medlem
Jag skulle ta emot en internationell betalning från en bank i London, men banknamnet skulle vara Roslagens sparbank istället för Swedbank, tror ni att det löser sig om det övriga stämmer? Swedbank och Roslagens Sparbank har ett nära samarbete, och banknamnet spelar väl ingen roll? Tror ni att pengarna hamnar rätt, vad kan jag göra om de inte gör det?
Citera
2018-09-23, 15:54
  #2
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeBush
Jag skulle ta emot en internationell betalning från en bank i London, men banknamnet skulle vara Roslagens sparbank istället för Swedbank, tror ni att det löser sig om det övriga stämmer? Swedbank och Roslagens Sparbank har ett nära samarbete, och banknamnet spelar väl ingen roll? Tror ni att pengarna hamnar rätt, vad kan jag göra om de inte gör det?

Så länge kontonummer/IBAN är rätt så spelar det ingen roll. Swedbank och Sparbankerna har dessutom samma BIC dvs. SWEDSESS. Så pengarna kommer med största sannolikhet att hamna rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback