Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-05, 07:49
  #13
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
l

Ja jag vet flera som tar ungarna till the Keys för att snorkla ovch fiska, även hummer.

Vad gäller south beach så lämpar det sig knappast för barn. Mycket naket och halvnaket, konstant festande, droger, hemlösa och regelrätt prostitution. Har jobbat där nere ett tag och sett dekadensen.

Tacka vet jag Broward county.

Tips för barn; se alligatorshow i everglades och besöka badstränderna mer norrut som är lite lugnare.



Halvnaket kan jag hålla med om, få stränder du slipper det på. I övrigt inget en barnfamilj upplever mer än på annat håll. Tror inte att många är ute på stan med ungarna på småtimmarna och gillar man inte för mycket folk omkring sig så går man inte på restaurang/klubbsidan av Ocean Dr. på kvällarna.
Det fina är att där kan man välja vad man vill. Vill man bara ha en strand och lugn så kan man välja i stort sett vilken ort som helst.
Broward är alldeles för stort för att säga bu eller bä, det finns massor av skit där och det finns hyfsade ställen att semestra på. De är knappast skyddade från lättklädda, prostituerade, hemlösa, droger o.s.v. även om en vanlig turist inte störs av det där heller, om man inte vill.

Ska man bara titta på alligatorer utöver stranden så skulle jag rekommendera någon semesterort vid medelhavet istället.
Citera
2018-10-07, 06:31
  #14
Medlem
Pungsvings avatar
Glöm Miami. Otryggt ghetto.

Glöm Disneyland. Total plastfake och oändliga köer, en läsk kostar 500 kr.

November till och med mars månad är behagligast. Men det är då alla amerikaner är där också, Key West, vilket driver upp priserna. Sent oktober tidigt november om du vill spara pengar. Kör hyrbilen till de andra öarna också. Sola på Bahia Honda. Kör vilse på No Name Key, där gatorna har namn som Nowhere, Anywhere, Lost, etc. Om ni har tur hittar ni pizzerian. No Name Pub heter den tydligen. Ni kan besöka Everglades.

Har varit på Key West ca 5 ggr.
__________________
Senast redigerad av Pungsving 2018-10-07 kl. 06:58.
Citera
2018-10-08, 17:59
  #15
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan

Halvnaket kan jag hålla med om, få stränder du slipper det på. I övrigt inget en barnfamilj upplever mer än på annat håll. Tror inte att många är ute på stan med ungarna på småtimmarna och gillar man inte för mycket folk omkring sig så går man inte på restaurang/klubbsidan av Ocean Dr. på kvällarna.
Det fina är att där kan man välja vad man vill. Vill man bara ha en strand och lugn så kan man välja i stort sett vilken ort som helst.
Broward är alldeles för stort för att säga bu eller bä, det finns massor av skit där och det finns hyfsade ställen att semestra på. De är knappast skyddade från lättklädda, prostituerade, hemlösa, droger o.s.v. även om en vanlig turist inte störs av det där heller, om man inte vill.

Ska man bara titta på alligatorer utöver stranden så skulle jag rekommendera någon semesterort vid medelhavet istället.
Nja, fast jag menar South Beach som område överlag. Du behöver ju inte vistas på nakenstränderna i sb för att se naket, det promenerar ju runt folk nakna eller i princip nakna mitt på dagen.
Citera
2018-10-11, 00:01
  #16
Medlem
Pungsvings avatar
Key West cam

http://www.richmond.com/weather/virg...3c78ccb.html#5
Citera
2018-10-11, 13:48
  #17
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
Nja, fast jag menar South Beach som område överlag. Du behöver ju inte vistas på nakenstränderna i sb för att se naket, det promenerar ju runt folk nakna eller i princip nakna mitt på dagen.

Så det gör de inte i Broward ?
Citera
2018-10-12, 04:34
  #18
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Så det gör de inte i Broward ?
Utanför nakenstränderna? Nej vart då?
Citera
2018-10-12, 09:02
  #19
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
Utanför nakenstränderna? Nej vart då?


Det finns inga naturiststränder i Broward County, det finns en i Miami Dade (Haulover beach).
Verkar inte som du varit där utan mest tramsar faktiskt.
Citera
2018-12-19, 05:44
  #20
Medlem
Presentpappers avatar
Du gör helt rätt som reser till Key West och Miami Beach. Underbart på alla sätt och vis. Just Key West är en liten guldklimp i mitt tycke som verkligen är värt ett besök även om det räcker gott och väl med ett par dagar på sin höjd. Jag hade lagt mesta av tiden i Miami om jag vore du då den staden kräver sin tid att upptäcka på bästa sätt.

Hur som helst, saker och ting jag tyckte om med Key West var lugnet jämfört med Miami och en helt annan avslappnadhet bland både lokalbefolkningen och turister.

Om du vill se dig runt är turistspårvagnen ett bra alternativ om du inte vill ta dig runt på egen hand. Fördelen med spårvagnen är att du får en massa intressant information kring Key West och dess historia.

När det kommer till årstid som passar bäst är det helt klart under våren det är som mest stekhett, utöver sommaren då men min uppfattning är att det redan under sommaren finns risk för orkaner. Mars-april är nog att föredra kanske. Då är det redan värmt i havet. Du bör undvika augusti och kanske även september då det under den tidsperioden är då alla stormar kommer.

Däremot fungerar oktober-november alldeles utmärkt. Enda nackdelen är att det är något svalare i havet och att det kan hända att ni hamnar i ett och annat regnväder. Men å andra sidan är det något man får räkna med när det handlar om ett tropiskt klimat. Skulle det börja regna är det kort och intensivt. Efter en kvart är det soligt igen.

Fördelen med hösten är att det inte är säsong riktigt vilket gör att det är lite mindre folk i staden, däremot är det lika högt tryck på alla klubbar, barer och restauranger etc.

Jag har varit i Miami och Key West både under april och november månad och jag kan tycka att det var skönare under november eftersom solen inte är lika stark men det fortfarande är lika varmt och hög tempatatur som under våren.

Tips, ta en svängom till Everglades om ni ändå är i Florida. Det är ett roligt litet äventyr och ja, man får se en och annan alligator även om det inte går att vara säker på. Everglades kan jag säga var en mycket trevligare upplevelse under november än i april. Under april var det snustort och jag såg inte ett enda djur. November var helt annorlunda och då fick jag se ett flertal alligatorer och vattennivån var märkbart högre.

Att Miami skulle vara ett ghetto håller jag verkligen inte med om. I sådant fall undrar jag varför man ens valde att besöka staden. Att det finns "slumområden" i en storstad är självklart. Det är dock inte ett problem att undvika dem.

Enda lite småtrista område i Miami är Downtown. Där får man dock se en mer vardaglig atmosfär än i South Beach. Höghus, slipsnissar och affärer. Värt att se men inget man inte får missa i Miami.

Åk inte buss. Det är helt värdelöst, ta istället taxi eller spårvagnen som faktiskt är riktigt bra.

Tänk på att dricksen ofta är lagt i priset redan från början på många ställen.
__________________
Senast redigerad av Presentpapper 2018-12-19 kl. 06:09.
Citera
2019-02-22, 01:29
  #21
Medlem
Åk Loop road i everglades. Riktigt coolt, mycket krokodiler på nära håll. Bara att krypköra o spana, ungarna gillar det garanterat. Bra med bil dom ser ut ur bra där. Ner till key west vill ni åka lite högre bil, nån suv tex. Annars är det svårt att se över höga vägkanter.
Citera
2019-02-22, 14:41
  #22
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Du gör helt rätt som reser till Key West och Miami Beach. Underbart på alla sätt och vis. Just Key West är en liten guldklimp i mitt tycke som verkligen är värt ett besök även om det räcker gott och väl med ett par dagar på sin höjd. Jag hade lagt mesta av tiden i Miami om jag vore du då den staden kräver sin tid att upptäcka på bästa sätt.

Hur som helst, saker och ting jag tyckte om med Key West var lugnet jämfört med Miami och en helt annan avslappnadhet bland både lokalbefolkningen och turister.

Om du vill se dig runt är turistspårvagnen ett bra alternativ om du inte vill ta dig runt på egen hand. Fördelen med spårvagnen är att du får en massa intressant information kring Key West och dess historia.

När det kommer till årstid som passar bäst är det helt klart under våren det är som mest stekhett, utöver sommaren då men min uppfattning är att det redan under sommaren finns risk för orkaner. Mars-april är nog att föredra kanske. Då är det redan värmt i havet. Du bör undvika augusti och kanske även september då det under den tidsperioden är då alla stormar kommer.

Däremot fungerar oktober-november alldeles utmärkt. Enda nackdelen är att det är något svalare i havet och att det kan hända att ni hamnar i ett och annat regnväder. Men å andra sidan är det något man får räkna med när det handlar om ett tropiskt klimat. Skulle det börja regna är det kort och intensivt. Efter en kvart är det soligt igen.

Fördelen med hösten är att det inte är säsong riktigt vilket gör att det är lite mindre folk i staden, däremot är det lika högt tryck på alla klubbar, barer och restauranger etc.

Jag har varit i Miami och Key West både under april och november månad och jag kan tycka att det var skönare under november eftersom solen inte är lika stark men det fortfarande är lika varmt och hög tempatatur som under våren.

Tips, ta en svängom till Everglades om ni ändå är i Florida. Det är ett roligt litet äventyr och ja, man får se en och annan alligator även om det inte går att vara säker på. Everglades kan jag säga var en mycket trevligare upplevelse under november än i april. Under april var det snustort och jag såg inte ett enda djur. November var helt annorlunda och då fick jag se ett flertal alligatorer och vattennivån var märkbart högre.

Att Miami skulle vara ett ghetto håller jag verkligen inte med om. I sådant fall undrar jag varför man ens valde att besöka staden. Att det finns "slumområden" i en storstad är självklart. Det är dock inte ett problem att undvika dem.

Enda lite småtrista område i Miami är Downtown. Där får man dock se en mer vardaglig atmosfär än i South Beach. Höghus, slipsnissar och affärer. Värt att se men inget man inte får missa i Miami.

Åk inte buss. Det är helt värdelöst, ta istället taxi eller spårvagnen som faktiskt är riktigt bra.

Tänk på att dricksen ofta är lagt i priset redan från början på många ställen.
Just "vädret" i Florida är ju nästan ett kapitel för sig.

Dvs alla vet ju att det är varmt och gott där, men inte alla vet att det är en av de platserna i världen var det åskar som alla mest.
Så om man älskar rejäla åskväder, med alla de blixtar och det dunder man kan önska sig, så kommer man att få sitt lystmäte mätt.

Vill man däremot få slippa regnet och luftfuktigheten som förknippas med södra Florida, men ändå få lov att lystra till Tors hammarslag - då är det till västra Texas, New Mexiko och Arizona man bör resa.
Och det när det är som allra, allra mest outhärdligt hett - på högsommaren.

Då glider de sk "supercellerna" upp från gulfen, varje, varje afton och natt. Och det börjar smälla längst med horisonten.
Det är inte alltid säkert att det kommer att gå över en - beror på var man är ju - men att man alltid kommer att få lov att beundra spektaklet vid horisonten, det är iaf ett som är säkert.
Och då slipper man regnskurar. Då kan man sitta i det torra och sköna ökenklimatet och stirra beundrande på ljuspoffarna som uppträder vid horisonten istället.
Vackert så det förslår ... =)
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2979272

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback