Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-23, 14:48
  #1
Medlem
Planerar ta med barnen dit två veckor och besöka Key West och Miami beach samt kanske spendera en dag på Disneyland och lite annat, aligator safari, m.m.

När är bästa tiden på året att besöka södra delen av Florida? när det inte är orkansäsong och inte för varmt.
Citera
2018-09-23, 14:59
  #2
Medlem
Då röstar jag för mars-april
Citera
2018-09-23, 15:25
  #3
Medlem
Floridasidans avatar
Håller med, Mars April även om det kan vara riktigt varmt redan då.
Spelar budget någon roll så kolla hotellpriser innan du bokar flyg, på sina håll han hotellpriserna sjunka 50% när man kommer in i April.
Citera
2018-09-23, 15:27
  #4
Medlem
revodnebs avatar
Disneyland då får du åka till Californien istället, Disneworld heter det i Florida. Dessutom är det jäkligt stort, 1 dag då hinner ni med Magic Kingdom, om ni har tur.

https://www.disneyholidays.com/walt-...d/theme-parks/

Sen finns ju Universal Studios också.

Om ni ska åka på alligatorsafari så rekommenderar jag er en "Airboat ride". Det finns även "safari" där de bussar runt en, men har ni egen bil kan ni bara köra ut i träsket och kolla på dem själva, håll avståndet bara, det är snabba rackare.
Citera
2018-09-23, 16:49
  #5
Medlem
Tack för alla bra tips, det ska jag ta med mig.
Citera
2018-09-23, 20:11
  #6
Medlem
JayJayAdamss avatar
Jag hade nog skippat Miami. Grovt överskattad stad och väldigt sliten.
Möjligtvis att ni spenderar 1-2 nätter där på vägen ner till Key west.
Hade ni tänkt hyra bil? Rekommenderar er att hyra bil.

Hur gamla är barnen?

Som folk tidigare har sagt, åk dit februari till april. Åk absolut inte dit på hösten eller början av vintern när det är orkansäsong.
Citera
2018-09-23, 22:15
  #7
Medlem
Miami & Key West är inget jag skulle rekommendera för barn eller rättare sagt folk under 20 år. Finns inget direkt att göra förutom att festa eller titta på Hemingways hus som luktar kattpiss. Nja finns någon key som har mini rådjur eller något. Dessutom en väldigt långtråkig bilfärd.

Som vuxen är det helt annorlunda

Miami har Sawgrass Mills vilket är en massiv mall/outlet med vettiga priser.

Kolla Orlando istället, Seaworld, Disneyworld, Universal Studios & Cape Canaveral relativt nära.

Key West och Miami blir lite vad du gör det till och vilket sällskap du reser med. Varit där ett par gånger, ena gången med brorsan och polare som festaresa vilket var hur roligt som helst. Andra gången med farsan, styvmor och styvbror med familj en mer traditionell semester och ingen var nöjd med besöket.
Citera
2018-09-23, 22:41
  #8
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelt
Varför inte? Man kanske vill se vad man är gjord utav? Hört att bara hårdingar klarar av orkanerna. Dom spinkiga betorna klarar sig naturligtvis inte.

Om man vill att ungarna ska se Kuba under samma resa så absolut.
Citera
2018-09-23, 23:22
  #9
Medlem
WLHSs avatar
Jag instämmer i det andra redan har skrivit om att Key West lämpar sig bättre för vuxna. Men det går alltid att göra en dagsutflykt från Miami eller ta en övernattning. Jag ska över en snabbis i slutet på november för att äta skaldjur och hälsa på en polare som bor där nere.
Citera
2018-09-24, 07:59
  #10
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Planerar ta med barnen dit två veckor och besöka Key West och Miami beach samt kanske spendera en dag på Disneyland och lite annat, aligator safari, m.m.

När är bästa tiden på året att besöka södra delen av Florida? när det inte är orkansäsong och inte för varmt.

Key West är fantastiskt och det finns mycket som barn gillar även om många åker dit för festandet, det är bara en del av Key West som man inte ens behöver se om man inte vill. För att se Key West krävs minst 3 dagar, vill man sen ligga på stranden eller kanske göra något ute på havet (fiske, snorkling eller liknande så kan det behövas mer tid.

Miami Beach, främst South Beach är det bästa och mest allsidiga resmålet. Det finns hur mycket som helst att se och göra, inte minst för barn!

Hyr ni bil så kan ni besöka Everglades på egen hand, rekommenderar att köra till Shark Valley Visitor Center, alternativt Ernest Coe V C, en airboat-tur kan ni ta någonstans på vägen där, finns många olika. Finns även någon Alligatorfarm om man vill se djuren i fångenskap också. Är man mycket intresserad kan man sen lägga i princip hur mycket tid som helst på att utforska mer av området.

Shopping ingår nästan obligatoriskt i en USA-resa. Sawgrass Mills ligger inte i Miami (en av de mest underskattade städerna av de som inte sett den på riktigt, rekommenderar en stadsrundtur helst inkl. en båttur från Bayside, eller Hop on Hop off buss för att få en första glimt och lite överblick över stan) utan väster om Ft. Lauderdale, i Miami är Dolphin Mall bäst men det finns oändligt med shopping även i South Beach.

I Orlando ligger två "Premium Outlet" som jag tycker är bäst där men även flera andra stora malls.
Disneworld består av fyra parker och en massa annat, vad ni väljer beror på smak, intresse och kanske barnens ålder, Universals två parker, Seaworld flera badparker och mindre parker plus i närheten t.ex. Legoland, Busch Gardens & Kennedy Space Center är annat som kan locka....

Oro för orkansässong är egentligen totalt obefogad, det är oerhört sällan en orkan träffar Florida så att råka komma samtidigt är mycket sällsynt. Skulle det hända så får man prognoser långt i förväg och man får ändra sina resplaner och bo någon annanstans än där orkanen kommer.
Citera
2018-09-25, 10:45
  #11
Medlem
Vi åker till Florida på hösten. För 5:e året i rad så blir det hela oktober månad. Normalt sett byter det årstid då, och även om man kallar det höst så finns det ju inget svenskt höstliknande klimat. Men däremot så försvinner den fuktiga luften men det är fortfarande varmt. Vi brukar ha 30-32 grader, i genomsnitt.

Ang orkaner så slog ju, om ni minns, Irma till rejält förra året. Vi va där 3 veckor efter det hände och det spår vi såg av orkanen va ett upplag där alla växtrester hade dumpats.
Året innan, dvs 2016 så gick orkanen Matthew när vi var där. Det varnades stort om det på den lokala tv:n, dock ej några råd om evakueringar. Det blev inte så farligt som dom trodde då den gick längre österut än beräknat. Men herrejösses vad det blåste.....

Vi tycker ändå att oktober är en bra tid att besöka Florida. Varmt och behagliga temperaturer samt varmt i vattnet, ca 27-29 grader, i Mexikanska golfen.
Citera
2018-10-05, 03:54
  #12
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Key West är fantastiskt och det finns mycket som barn gillar även om många åker dit för festandet, det är bara en del av Key West som man inte ens behöver se om man inte vill. För att se Key West krävs minst 3 dagar, vill man sen ligga på stranden eller kanske göra något ute på havet (fiske, snorkling eller liknande så kan det behövas mer tid.

Miami Beach, främst South Beach är det bästa och mest allsidiga resmålet. Det finns hur mycket som helst att se och göra, inte minst för barn!

Hyr ni bil så kan ni besöka Everglades på egen hand, rekommenderar att köra till Shark Valley Visitor Center, alternativt Ernest Coe V C, en airboat-tur kan ni ta någonstans på vägen där, finns många olika. Finns även någon Alligatorfarm om man vill se djuren i fångenskap också. Är man mycket intresserad kan man sen lägga i princip hur mycket tid som helst på att utforska mer av området.

Shopping ingår nästan obligatoriskt i en USA-resa. Sawgrass Mills ligger inte i Miami (en av de mest underskattade städerna av de som inte sett den på riktigt, rekommenderar en stadsrundtur helst inkl. en båttur från Bayside, eller Hop on Hop off buss för att få en första glimt och lite överblick över stan) utan väster om Ft. Lauderdale, i Miami är Dolphin Mall bäst men det finns oändligt med shopping även i South Beach.

I Orlando ligger två "Premium Outlet" som jag tycker är bäst där men även flera andra stora malls.
Disneworld består av fyra parker och en massa annat, vad ni väljer beror på smak, intresse och kanske barnens ålder, Universals två parker, Seaworld flera badparker och mindre parker plus i närheten t.ex. Legoland, Busch Gardens & Kennedy Space Center är annat som kan locka....

Oro för orkansässong är egentligen totalt obefogad, det är oerhört sällan en orkan träffar Florida så att råka komma samtidigt är mycket sällsynt. Skulle det hända så får man prognoser långt i förväg och man får ändra sina resplaner och bo någon annanstans än där orkanen kommer.
l

Ja jag vet flera som tar ungarna till the Keys för att snorkla ovch fiska, även hummer.

Vad gäller south beach så lämpar det sig knappast för barn. Mycket naket och halvnaket, konstant festande, droger, hemlösa och regelrätt prostitution. Har jobbat där nere ett tag och sett dekadensen.

Tacka vet jag Broward county.

Tips för barn; se alligatorshow i everglades och besöka badstränderna mer norrut som är lite lugnare.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2979272

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback