Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 12:44
  #1
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Ett par fick en överraskning när det var en stor fjädertofs i deras mat på BK i Jönköping.

Jag tror inte att det är en tillfällighet att det var på just den restaurangen. Jag har på genomresa ätit där flera gånger och trott att det väl ska bli bättre nästa gång, men inte.

Frågan är om det är Sveriges sämsta hamburgerställe både avseende tillagningen av maten i sig och det usla bemötandet. Personalen står och snackar med varandra och skiter i gästerna. Det är också skitigt och i barnens lekplats ligger det skräp och tex blöja en gång.

Usch! Jag älskar BK men den i Jönköping måste leva ett eget liv utan central kontroll.

https://www.aftonbladet.se/lokala-ny...zLJwAO@ablokal
Citera
2018-09-23, 13:32
  #2
Medlem
Är det den där BK vid A6?
Citera
2018-09-23, 14:30
  #3
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Är det den där BK vid A6?

Nä det är McD. Den här ligger tidogare längs E4.
Citera
2018-09-23, 18:57
  #4
Medlem
Som-Gjutens avatar
En fjäder i maten är samma sak som att få mandeln i gröten
Nu får du önska dig något!


hygienstandarden kanske drogs ner i takt med att vi blev berikade av nya kulturyttringar, som fjädern i maten
Citera
2018-09-24, 16:46
  #5
Medlem
OdCaBos avatar
Förstår mig inte på sådant här. Äter man kyckling på snabbmatsställe är det en hög risk för att det är någon fjäder med. Vill man till varje pris undvika det får man gå på bra restaurang alternativt göra det själv. Det säger sig själv att det är så när det inte är någon som manuellt "inspekterat" kycklingen/kycklingbitarna.

Hur har de i artikeln inte varit med om det här förut? Varför blir det en artikel? Samtidigt som de "råkade ut för det här" hände antagligen precis samma sak för tusentals människor till i Sverige.

Jag tror det är fjädrar med i 9 av 10 hot wings på McDonald's. Men de är väl så krispiga att folk inte ens noterar det.
Citera
2018-09-24, 17:21
  #6
Medlem
Andersdamaans avatar
Stackars små snöflingebarn! En hemsk fjäder! Att bara rycka bort den alternativt gå och få maten utbytt gick visst inte! Då är det bättre att kräkas litet för att sedan tipsa slaskpressen om "Skandalen!"

Inte för att min respekt för AB är särskilt stor i vanliga fall, men detta var ett nytt journalistiskt lågvattenmärke!
Citera
2018-09-24, 19:27
  #7
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Förstår mig inte på sådant här. Äter man kyckling på snabbmatsställe är det en hög risk för att det är någon fjäder med. Vill man till varje pris undvika det får man gå på bra restaurang alternativt göra det själv. Det säger sig själv att det är så när det inte är någon som manuellt "inspekterat" kycklingen/kycklingbitarna.

Hur har de i artikeln inte varit med om det här förut? Varför blir det en artikel? Samtidigt som de "råkade ut för det här" hände antagligen precis samma sak för tusentals människor till i Sverige.

Jag tror det är fjädrar med i 9 av 10 hot wings på McDonald's. Men de är väl så krispiga att folk inte ens noterar det.

Har du ens tittat på fotot? Den personal som inte noterat detta borde synundersökas. Maten ska trots allt både tillagas och paketeras. Nej du, jag har ätit på BK och andra hamburgerställe i många år och har aldrig sett något liknande.

För övrigt borde de hårt automatiserade processerna i de stora snabbmatskedjorna i högre utsträckning än i vanliga restauranger sålla bort avvikelser i maten. Jag hade blivit mindre förvånad att få en fjäder i munnen på en vanlig restaurang.

BK i Jönköping köper kanske in nån annanstans än andra, vad vet jag.
Citera
2018-09-26, 14:24
  #8
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Har du ens tittat på fotot? Den personal som inte noterat detta borde synundersökas. Maten ska trots allt både tillagas och paketeras. Nej du, jag har ätit på BK och andra hamburgerställe i många år och har aldrig sett något liknande.

För övrigt borde de hårt automatiserade processerna i de stora snabbmatskedjorna i högre utsträckning än i vanliga restauranger sålla bort avvikelser i maten. Jag hade blivit mindre förvånad att få en fjäder i munnen på en vanlig restaurang.

BK i Jönköping köper kanske in nån annanstans än andra, vad vet jag.


Vad är så unikt? Lite fjädrar sitter det på en kyckling, någon gång av alla miljontals kycklingar som av fjädras måste det ju bli ett misstag! Big deal!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback