Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-23, 11:26
  #1
Medlem
Sedan en bra tid tillbaka så har jag köpt mig en mixer och börjat dricka dagens första mål. Jag har gjort mitt bästa för att förbättra mitt recept. Vänder mig nu till er för att höra era synpunkter på mina ingredienser samt få idéer på nya. Målet är att det ska vara så nyttigt som möjligt.

Jag har ansträngt mig för att hålla ett naturligt tema på de ingredienserna som använts. Men alla förslag är självklart välkomna.

Basrecept:
Havregryn
Frysta Hallon och blåbär
En banan
En förbered mix av cashewnötter, paranötter, valnötter och pistaschnötter.
Havremjölk
0.2 gram psilocybe cubensis (Tas endast varannan dag)
Pulveriserade broccoligroddar

Vid behov:
Guarana extract - En form av koffein som släpps ut långsammare under dagen.

Funderar på att lägga till:
Lions mane mushroom (Igelkottssvamp)

Lite läsning för den nyfikne:
Om mikrodosering av svamp (Cubensis) https://thethirdwave.co/microdosing/mushrooms/
Om Broccoligroddar och dess hälsoeffekter https://www.youtube.com/watch?v=2Yh4fjOFfDo
Om Lions Mane och dess hälsoeffekter https://www.healthline.com/nutrition...hroom#section3
Om Guarana https://www.svensktkosttillskott.se/...urligt-koffein
Citera
2018-09-23, 11:52
  #2
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Jag häller upp ett glas vatten från en flaska som stått i kylskåpet, sen i med en multivitaminbrus.
Sen blir det svart kaffe på det.

Palla med allt det där sockret som du vräker i dig! :S
Citera
2018-09-23, 12:08
  #3
Medlem
80kgProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekchefen
Sedan en bra tid tillbaka så har jag köpt mig en mixer och börjat dricka dagens första mål. Jag har gjort mitt bästa för att förbättra mitt recept. Vänder mig nu till er för att höra era synpunkter på mina ingredienser samt få idéer på nya. Målet är att det ska vara så nyttigt som möjligt.

Jag har ansträngt mig för att hålla ett naturligt tema på de ingredienserna som använts. Men alla förslag är självklart välkomna.

Basrecept:
Havregryn
Frysta Hallon och blåbär
En banan
En förbered mix av cashewnötter, paranötter, valnötter och pistaschnötter.
Havremjölk
0.2 gram psilocybe cubensis (Tas endast varannan dag)
Pulveriserade broccoligroddar

Vid behov:
Guarana extract - En form av koffein som släpps ut långsammare under dagen.

Funderar på att lägga till:
Lions mane mushroom (Igelkottssvamp)

Lite läsning för den nyfikne:
Om mikrodosering av svamp (Cubensis) https://thethirdwave.co/microdosing/mushrooms/
Om Broccoligroddar och dess hälsoeffekter https://www.youtube.com/watch?v=2Yh4fjOFfDo
Om Lions Mane och dess hälsoeffekter https://www.healthline.com/nutrition...hroom#section3
Om Guarana https://www.svensktkosttillskott.se/...urligt-koffein

Ser bra ut, mitt första mål ser liknande ut.

Tips
Jordnötssmör och blanda i 50-100g.
Avokado
Hampaprotein

Killen som skrev har ingen aning om hälsa och kost. Multivitamintablett, tillåt mig att asgarva.
Citera
2018-09-23, 12:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80kgProtein
Ser bra ut, mitt första mål ser liknande ut.

Tips
Jordnötssmör och blanda i 50-100g.
Avokado
Hampaprotein

Killen som skrev har ingen aning om hälsa och kost. Multivitamintablett, tillåt mig att asgarva.

Bra tips! Jag brukade själv använda Hampaprotein faktiskt, blivit dåligt med det på senaste, ska nog köpa in nytt.

Jag skrattade också till om jag ska vara helt ärlig...
Citera
2018-09-23, 12:27
  #5
Medlem
orolfstolles avatar
Heynowhey! (Terry Bozzio i introt till "Broken hearts are for assholes")... Psilocybe Cubensis? Av ren nyfikenhet undrar jag: märker du någon effekt av svampen? Direkteffekt eller mer på längre sikt? Har du svampat loss ordentligt (alltså trippat på riktigt) någon gång? I så fall, hur funkar microdosering varannan dag? Och igelkottsvamp, vilka är dina erfarenheter av den? Havre och broccoli har jag redan förstått. Mvh!
Citera
2018-09-23, 13:41
  #6
Medlem
Kalles randiga med mjölk i mixer.
Citera
2018-09-23, 13:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Heynowhey! (Terry Bozzio i introt till "Broken hearts are for assholes")... Psilocybe Cubensis? Av ren nyfikenhet undrar jag: märker du någon effekt av svampen? Direkteffekt eller mer på längre sikt? Har du svampat loss ordentligt (alltså trippat på riktigt) någon gång? I så fall, hur funkar microdosering varannan dag? Och igelkottsvamp, vilka är dina erfarenheter av den? Havre och broccoli har jag redan förstått. Mvh!

Av cubensisen märker jag absolut effekt, både direkt efter intag och på sikt skulle jag säga.
Direkt: Ökad motivation och minskad nedstämdhet, bra humör direkt, man är helt nykter utåt.
På sikt: Känns som att man är smartare rakt ut sagt, nästintill ingen mindfog kvar och bättre fokus skulle jag säga. har även en förändrad synvinkel på livet och dess betydelse.

Just cubensis svampen är ju den mest potenta ingrediensen i mixen, dessa effekter får man inte av vilken grönsak som helst direkt, haha.

När det kommer till Igelkottssvampen så har jag endast läst på, har inga erfarenheter angående den.

Bara att fråga om du undrar något annat
Citera
2018-09-23, 14:10
  #8
Medlem
Hegamons avatar
Banan undrar jag om det är bra att äta tidigt likaså avokado. Jag blir iaf väldigt trött av avokado och banan.
Citera
2018-09-23, 15:13
  #9
Medlem
Ultimat morgondryck ur hälsosynpunkt får du nog om du mixar lever, ägg och makrill. Möjligtvis kan du ha någon grönsak i för c-vitaminets skull, låt oss säga grönkål eller paprika

Lever innehåller dock väldigt höga doser a-vitamin och bör endast ätas 1/2 ggr per vecka.
__________________
Senast redigerad av Decimal1 2018-09-23 kl. 15:16.
Citera
2018-09-23, 16:03
  #10
Medlem
80kgProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekchefen
Av cubensisen märker jag absolut effekt, både direkt efter intag och på sikt skulle jag säga.
Direkt: Ökad motivation och minskad nedstämdhet, bra humör direkt, man är helt nykter utåt.
På sikt: Känns som att man är smartare rakt ut sagt, nästintill ingen mindfog kvar och bättre fokus skulle jag säga. har även en förändrad synvinkel på livet och dess betydelse.

Just cubensis svampen är ju den mest potenta ingrediensen i mixen, dessa effekter får man inte av vilken grönsak som helst direkt, haha.

När det kommer till Igelkottssvampen så har jag endast läst på, har inga erfarenheter angående den.

Bara att fråga om du undrar något annat

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Banan undrar jag om det är bra att äta tidigt likaså avokado. Jag blir iaf väldigt trött av avokado och banan.

Hur får du tag i cubensis? Är den drogmärkt? Ska läsa lite, låter intressant.

Banan är bra tidigt, avokado kan sänka dig, beror på ditt mål.
Jag äter ”allt”, men jag äter också endast efter kl. 21
__________________
Senast redigerad av 80kgProtein 2018-09-23 kl. 16:06.
Citera
2018-09-23, 17:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80kgProtein
Hur får du tag i cubensis? Är den drogmärkt? Ska läsa lite, låter intressant.

Banan är bra tidigt, avokado kan sänka dig, beror på ditt mål.
Jag äter ”allt”, men jag äter också endast efter kl. 21

Ja den är klassad som en drog i Sverige, Jag köper det på flugsvamp. Du kan ju börja din läsning med länken jag lämnade i första inlägget. Lycka till!
Citera
2018-09-23, 20:50
  #12
Medlem
80kgProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekchefen
Ja den är klassad som en drog i Sverige, Jag köper det på flugsvamp. Du kan ju börja din läsning med länken jag lämnade i första inlägget. Lycka till!

Har läst i stort sett hela sidan, trodde det handlade om ett kosttillskott först.

Hur länge har du doserat och hur länge känner du effekt efter intag? Flyter flowet ihop dagarna tillslut? Dalar det efter några timmar?
Jag som äter innan jag ska sova, missar jag det goda?
Om du hoppar av, blir du istället nedstämd och deprimerad likt ett beroende?

Svårt att svara om du inte gjort det en längre period kanske.

Tack för tipset, ska nog testa detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback