Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 10:04
  #1
Medlem
Tjena, jag hatar att sminka mig och att grugga bort smink på kvällen men vill gärna se någotsånär pigg och fräsch ut ändå.
Tänkte att vi kunde samla erfarenheter om olika metoder vad gäller ögonfransar här. (Hittar inte nån sån tråd)

Man kan ju färga ögonfransarna om de är ljusa men det ger ju inte samma effekt som mascara. (Dock ser man inte 100% blek glåmig ut osminkad då iallafall.)

Någon som testat att dessutom göra sk Lashlift?
Alltså när man böjer upp fransarna och lägger på permanentning på upp-böjen på salong. Resultat ? Nöjd? Olika märken metoder ? Vissa salonger erbjuder nån sorts keratin behandling som ska vårda fransarna. I samb med detta . Värt? Hur länge håller det?

Eller är metoden för att se bra ut bara att sätta i fransförlängning ... det finns ju Singel volym och nåt som kallas flatlash.

Jag kan tycka det ser bra ut om det bara inte är jättemycket utan hyfsat naturligt gjort.
Hur är flatlash i förhållande till singel och volym , mittemellan eller?

Kör på! alla erfarenheter om olika typ av ögonfrans-metoder är välkomna.
(Har man ingen erfarenhet och bara vill vara dum så kan man dock knipa käft . )
Citera
2018-09-26, 13:50
  #2
Medlem
Hej!

Jag har haft fransförlängning i flera år nu och älskar det! Har testat både singel, volym samt mix (blandning mellan singel och volym). Jag föredrar singel då jag, precis som du, föredrar en mer naturlig look. Jag tror att knepet också är att inte sätta för långa fransar. Hållbarheten varierar dock beroende på vem man går hos. Jag har testat några olika ställen.

Jag har även provat lashlift, dock för många år sedan när det var helt nytt i Sverige. Jag fasnade inte riktigt för det men tekniken har nog utvecklats. Jag föredrar fransförlängning då jag tycker att det blir lite mer "bambi-effekt" i och med att man även får längre fransar.

Flatlash är, precis som du skriver, lite av en blandning mellan singel och volym, jag har dock inte testat detta.

Hoppas det var till någon hjälp
Citera
2018-10-09, 16:19
  #3
Medlem
Jag har själv velat skaffa fransförlängning ett tag, men alla jag har träffat som har gjort det har varnat mig för det och sagt att det fick dem att tappa sina egna fransar när förlängningen åkt av...? Är det verkligen något som händer så ofta?

På grund av det vågar jag nog inte riktigt testa fransförlängning. Jag gillar mina naturliga ögonfransar, men tycker att det skulle se lite fräschare ut med en förlängning och skulle vilja prova på det. Men vågar inte!
Någon som har BRA erfarenheter av detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback