Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-26, 18:22
  #25
Medlem
RonnyRasks avatar
Det enda positiva utöver pengar jag fått utav arbete är motion och träning. Jobbar med rätt så fysiskt ansträngande yrken och det är många gånger man vaknat med en värkande kropp på morgonen. Det är givetvis inget kul, men och andra sidan behöver jag inte fara ut och springa eller gå på gym för att hålla mig i form.

Men skulle jag vinna nog pengar för att leva ett drägligt liv hade jag aldrig satt min fot på en arbetsplats någonsin igen.
Citera
2018-09-26, 19:54
  #26
Medlem
Ja - Jag hjälper till att få samhället att fungera som det ska och får i utbyte ta del av det svenska skyddsnätet. Gratis skola, sjukvård osv. Jag får tak över huvudet i ett tryggt område. Hade gärna haft mer frihet att göra vad jag vill med min tid, men en hög levnadsstandard kommer inte gratis. I framtiden kanske vi kan utnyttja robotar i så stor utsträckning att vi kan minska vår arbetstid drastiskt.
Citera
2018-09-26, 20:22
  #27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

När ni arbetar, känner ni också att ni tjänar något på det. Som INTE handlar om lön eller eventuellt fysisk ansträngning, om det nu är så att ni har ett sådant jobb. Utan ni får en känsla att ni liksom får någon poäng när ni jobbar.

Jag vill ha fler extrajobb. Just nu studerar jag och extrajobbar. Jag kommer även ställa upp som volontär på de dagar jag kan ställa upp. Även där känner jag av en känsla av att jag tjänar något på det hela.

Får ni också någon känsla av att ni tjänar någonting? En känsla som endast kommer ifrån er kropp, där ni känner att ni får någon poäng eller något.

Absolut. Inte nog med att jag har ett spännande och utvecklande jobb som dessutom är nära anknutet till personligt intresse, så känner jag att jag bidrar till vårt samhälle och dess utveckling.
Citera
2018-10-17, 01:08
  #28
Medlem
mrglglglgls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

När ni arbetar, känner ni också att ni tjänar något på det. Som INTE handlar om lön eller eventuellt fysisk ansträngning, om det nu är så att ni har ett sådant jobb. Utan ni får en känsla att ni liksom får någon poäng när ni jobbar.

Jag vill ha fler extrajobb. Just nu studerar jag och extrajobbar. Jag kommer även ställa upp som volontär på de dagar jag kan ställa upp. Även där känner jag av en känsla av att jag tjänar något på det hela.

Får ni också någon känsla av att ni tjänar någonting? En känsla som endast kommer ifrån er kropp, där ni känner att ni får någon poäng eller något.
Mer timmar ger extra poäng och du vill ju göra allt för att nå en så hög level som möjligt på en så kort tid som möjligt. Har du powerlevlat från medarbetare till arbetsledare nån gång? Blir svårare ju högre man kommer men looten blir bättre också. Ibland möter man för tuffa utmaningar och då gäller det att man väljer rätt talanger eller hittar en bra guide för att ta vara på sina skills så man inte dör och förlorar en massa exp och loot. Jag har gått upp i både Strength och Ability sedan jag började arbeta med städ. Jobbar fortfarande på min Speed som är ganska viktig för min class. Handskarna jag har nu har ganska högt drop-rate och var en gåva från min chef, men hoppas kunna loota ett par legendariska foppatofflor också vid nästa raid.

Beror lite på din class och gear också. Vilken quest är du på förresten? Som städare funkar det med sämre gear i början, går att städa i billiga flip-flops som inte kostar så mycket guld. Är ju olika var man levlar men om du ska utforska världen och kanske prova på ett svårare område så kan det vara avgörande att ha med sin bästa utrustning. Questen jag jobbar med just nu ligger på en map med bara två levlar, men flera av rummen har en komplex utformning som gör att det tar längre tid och är svårare än det ser ut innan man startar. Men jag är noob, så jag kommer väl kolla tillbaka på den här questen i framtiden och skratta åt hur enkelt det var.

Det jag spelar nu är ganska balanserat bara att man, om man riktar in sig på PvE, får lite mindre loot som städare än om man valt en annan class. Har planer på att starta en alt till våren, men det blir från början med utbildning och den vägen innan jag får en yrkestitel och leg efter flera år av spelande. Det blir ett par fina achievements. Sjukt lång tid och mycket text att skippa för att ens komma till första leveln dock. Har sparat lite pengar på banken i Orgrimmar men kommer farma lite också samt leva på guld från kineserna på CSN.
__________________
Senast redigerad av mrglglglgl 2018-10-17 kl. 01:58.
Citera
2018-10-17, 01:14
  #29
Medlem
Denoms avatar
Därför man satsar på att vara självförsörjande, leva av landet och så vidare. Då har man bara sig själv att förlita sig på och att jobba är en fråga om överlevnad, för dagen om man känner så.
Citera
2018-10-17, 01:41
  #30
Medlem
mrglglglgls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Därför man satsar på att vara självförsörjande, leva av landet och så vidare. Då har man bara sig själv att förlita sig på och att jobba är en fråga om överlevnad, för dagen om man känner så.
Fast självförsörjande blir man nästan helt utan ansträngning, man behöver inte ens ta ett jobb. Som arbetslös och helt ny i staden drog jag in typ 10 000 på en timme. Lätt att bli rik när man inte ens behöver betala för mat eller husrum. Bara att springa efter ett rådjur eller skjuta en fågel med pilbåge så har man en stek som inte ens behöver tillagas. Blir man trött kan man sova under stjärnorna eller i någon trevlig liten stuga på landsbygden helt gratis. Blir inte lättare än så.

Ett tips om du är nybörjare är att ta något jobb där du samlar saker - gruvbrytning, avhudning, fiske är bra. Sätt på noderna om det är svårt att hitta i början. Som gruvarbetare måste du börja med koppar men kan jobba dig uppåt till riktigt lukrativa mineraler om du blir bra på det du gör. Gå till banken med mineralerna och ta sedan upp ett extra jobb, förslagsvis smide. Använd grejorna du samlat för att öva upp dina färdigheter i ditt nya jobb. Behöver du pengar är det bara att sälja lite skit på auktionshuset, finns massor med latmaskar som är beredda att betala ett bra pris för att slippa jaga mineraler till exempel.

Om du har svårt för att överleva beror det nog på att du försöker dig på för svåra områden innan du utvecklat dina färdigheter. Kanske prova att byta till en jacka som passar dig bättre? Eller ett par nya dojjor? Är du riktigt usel kan du alltid be någon om hjälp, fast då får ni ju dela på pengarna och erfarenheten också.

Det är enkelt att överleva för dagen, bara sitta i ett tempel i några minuter tills det blir en ny dag. Inte så roligt dock och du kan bli dödad om du har nåt fint på dig eller om någon som är bättre än dig känner för att jävlas.
__________________
Senast redigerad av mrglglglgl 2018-10-17 kl. 02:03.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback