Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 06:29
  #1
Medlem
Mod får flytta ifall tråden anses felplacerad!

Vad anser folk vara den bästa drogen att komma ner på efter tjack eller diverse centralstimulanter?
Själv kör jag en kombo av sub, lyrica och någn mild indica.
Har prövat benso att komma ner på och det var inte min grej alls.

Så vad tycker ni?

mvh
__________________
Senast redigerad av MsMelankoli 2018-09-23 kl. 06:50.
Citera
2018-09-23, 07:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Mod får flytta ifall tråden anses felplacerad!

Vad anser folk vara den bästa drogen att komma ner på efter tjack eller diverse centralstimulanter?
Själv kör jag en kombo av sub, lyrica och någn mild indica.
Har prövat benso att komma ner på och det var inte min grej alls.

Så vad tycker ni?

mvh


Alltid röka ialf.. men nån benso är nog inte helt fel.
Citera
2018-09-23, 07:56
  #3
Medlem
Xanor dödar all at och alla rus
Citera
2018-09-23, 09:27
  #4
Medlem
GoldTalons avatar
Det får mig att minnas en pundare som en polare kände. Pundaren gillade att komma ner på klägg. En filmburk full med klägg fick polaren 2 roppar för.

OnT: valium eller liknande
__________________
Senast redigerad av GoldTalon 2018-09-23 kl. 09:28. Anledning: Autocorrect på roppar
Citera
2018-09-23, 10:02
  #5
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Jag har inte testat cannabis för att landa, och inte heller buprenorfin eller pregabalin. Buprenorfin har jag inte provat över huvud taget för övrigt.

För egen del använder jag bensodiazepiner och alkohol. Förvisso en psykologiskt riskfylld kombination, fast jag har vant mig så väl vid dessa två substansgrupper ihop att det endast vid stora intagsmängder eller extremt potenta och luriga varianter (exempelvis flualprazolam) som det potentiellt kan ske missöden. Men räkna på det i procent och vi kan direkt se att det inte är några större risker om man är bekant med och van vid kombinationen:

Sammanlagt har jag ätit ett trettiotal tabletter om 1 milligram per tablett, samt över 100 stycken med styrkan 0,25 milligram. Vid nästintill samtliga (skulle nog säga att en icke-kombination, med eller utan syftet för att landa från stimulantia, kan räknas på en hand) tillfällen har både öl (ofta 7%+) och vodka funnits med i bilden. Exempelvis kunde jag ta 0,5 till 1,25 milligram flualprazolam tillsammans med en burk öl om 7,2% och 8–12 centiliter vodka och sedan lägga mig.

Totalt tre gånger sedan i februaris slut har missöden uppstått — annars har det alltid gått bra. Med andra ord är det färre än 3% av gångerna som något tokigt har hänt. Det är knappast alarmerade siffror.

Sammantaget blir mitt svar: bensodiazepiner och alkohol i kombination.
__________________
Senast redigerad av EchoesOfSilence 2018-09-23 kl. 10:06.
Citera
2018-09-25, 19:54
  #6
Medlem
Zot^s avatar
Theralen. När jag känner att avtändningen börjar närma sig så tar jag 4ml och sedan slocknar jag och slipper skiten. Seg som fan är jag nästa dag men det är det värt enligt mig.

Röka funkar också bra.

Opiater funkar väldigt bra och kör över AT totalt men det är lite waste med droger om man bara hade tänkt gå och lägga sig enligt mig.

Benzo suger, det tar bara bort lite av symptomen men jag kan ändå inte somna och ligger bara och svettas då och önskar att jag hade haft en holk istället.
Citera
2018-09-26, 23:03
  #7
Medlem
ruttenfimps avatar
Bara fortsätta dricka bärs o slänga i sig några xanor.

Nån liten näsa sub på det om man har/finns.
Citera
2018-09-27, 01:21
  #8
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Bara fortsätta dricka bärs o slänga i sig några xanor.

Nån liten näsa sub på det om man har/finns.

Eller ännu hellre vodka, enligt min smak. Fast jag kan möjligen ha en avsevärt högre tolerans för alkohol än flertalet medlemmar här, av orsaken att jag faktiskt dricker väldigt mycket och ofta, och utöver det nyttjar andra substanser.

Bensodiazepiner håller jag med dig om däremot, även om min erfarenhet av vanlig alprazolam är relativt begränsad.
Citera
2018-09-30, 04:16
  #9
Medlem
Peyzs avatar
Lyrica helt klart.
Några spliffar och en kasse bärs är verkligen oslagbar blandning.

Dock för mig.. Lätt att jag får mersmak o hamnar i träsket igen.

Nu använder jag melatonin o theralen.
Det blir inga happy feeling kanske, men du varvar ner och kan sova gott iaf. Vilket igentligen är syftet.

Glädjrruset från lyrica är ju mer ett stort plus
__________________
Senast redigerad av Peyz 2018-09-30 kl. 04:19.
Citera
2019-11-09, 06:21
  #10
Medlem
Går in i tråden ett år senare och uppdaterar nog min favoritkombo av substanser att komma ner på.
Förra helgen efter ett race så tog jag 60mg Diazepam, 300mg Pregabalin och på det några längor jonk på foliet. När allting sedan peakar så rökte jag en fet holk och tog en mirtazapin. Så den kombon dödade Comedownen totalt. Farlig blandning om man inte är van så är verkligen inget jag rekommenderar, men funkade riktigt bra iaf! Upplever att jag själv gärna vill ha en benzo med bra muskelavslappning, så valde hellre då Diazepam än Xanor eller Iktorivil då jag tycker att Diazepam har bättre ångestdämpning än ikto och är överlag mysigare än Xanor också.

Over and out
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback