Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-26, 03:01
  #13
Medlem
JonasXs avatar
Ja det är klart att det är det. Beror på att resurser tas till
invandringen från andra samhällsområden (som förtvinar)
och otryggheten på gatorna skapat av importerade människor
med låg impulskontroll och intelligens vilket leder till en högre
grad av grov kriminalitet på gatorna.
Citera
2018-09-26, 23:58
  #14
Medlem
www3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Bra frågor. Det är något jag också undrar. Och egentligen tror jag du bör fråga någon som mer kunnig än jag inom psykologi. Grundfrågan är nog nästan: Varför en grupp människor ibland envisas med att forsätta med något som ej fungerar och dessutom blir sura när någon påtalar det?"

Men min gissning är att det beror på flera olika saker i kombination.

• Dels vill de så gärna att det skall fungera. Det är lätt att blanda ihop vad man vill skall ske med vad som är sannolikt. De vill att det skall fungera alltså tror de att det skall fungera. Men de drar därför också den felaktiga slutsatsen att de som säger att det inte kommer att fungera gör så för att de inte vill att det skall fungera. Och om någon inte vill att något positivt skall fungera måste denna vara ondsint. Själva vill de vara goda och stå emot de onda.

• Vi människor är sociala varelser, vi vill bli omtyckta och det blir vi om vi gör andra människor till lags. M.a.o. folk omkring dem säger att det fungerar bra och att deras planer är genomtänkta och kommer ge önskat utfall eftersom det är vad de vill höra. Ingen vill ses som en sur bråkstake. Dessutom vill vi människor också hellre omge oss av optimister än pessimister, m.a.o. folk som säger det vi vill höra, d.v.s. att våra planer är bra.

• De har målat in sig i ett hörn. De har i åratal satt sin heder och ära i pant i en fråga. Det gör det därför omöjligt för dem att backa utan att helt förlora ansiktet. Och utan förtroende är de ingeting. Man är ingen bra ledare om man leder helt fel, så i detta fall är karriären över för deras del.

Men som sagt var, jag vet inget om psykologi. Detta är bara mina gissningar. Du kanske har någon bättre idé?

En stor del av deras kraft går till att spela teater och vara falsk, så de har inte ork att föra en vettig politik. Oftast handlar det om att säga saker som låter bra, men handlingskraften saknas att göra saker på rätt sätt. De orkar inte bry sig helt enkelt att de gör ett uselt jobb som skadar Sverige. Goda människor skulle inte stå ut med sig själva att arbeta som en högt uppsatt politiker och att hela tiden vara en falsk skit som spelar teater.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback