Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-11, 13:38
  #25
Medlem
Puffes avatar
Jag har både vänner och bekanta i flertalet MC klubbar, och var under ett års tid inkvarterad hos min dåvarande flickväns familj vars pappa var fd president och grundare av en MC klubb.

Det här är min inblick och syn på varför de gick med i en MC klubb förr och nu:

Förr: Som någon skrev tidigare så gillade man rock n roll, snabba motorcyklar, att ligga med flertalet tjejer, och man hade en större dragning mot USA i regel dvs ungefär som raggare.
Att man ofta provade på droger hamnade i slagsmål handlade mest om livsstilen att man skulle festa och leva livet med en öl i handen än att man skulle vara kriminell...det var något som följde därpå när drogerna blev mer utav.

Nu: Folk som redan är på glid väldigt ofta med någon typ av diagnos tex schizofreni eller borderline, bokstavsdiagnoser... som självmedicinerat med olagliga droger i åratal. Börjat handla med droger och behöver skydd av likasinnade.
Eller rent av kriminella som tror att det är ett steg upp i hierarkin...
Citera
2018-12-11, 15:52
  #26
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Det finns nog inget enkelt svar på frågeställningen, såvida man inte är någon översittare. Jag har själv varit längst ner på samhällsstegen och jag kommer aldrig att bli ett socialfall igen. Hellre blir jag yrkeskriminell men givetvis då så lite insyltad i gängkriminalitet som möjligt. En kran räcker gott.

Annars så är det nog rätt så individuellt. Vissa vill ha pengar, andra makt, brudar, droger, våld, gemenskap, ära, slippa knega, någon annan kanske vill ge igen mot staten osv. Allt kommer i ett paket där mycket förmodligen lockar i en annars ganska grå vardag. Det är klart att ett kriminellt leverne kan locka en person som ska leva på 3500kr i månaden, eller en person som kanske har blivit utförsäkrad. Du kanske dessutom saknar en kick i vardagen och du har kanske ingen egen familj. Vad har man egentligen att förlora i det läget?
__________________
Senast redigerad av BorkaOdalman 2018-12-11 kl. 16:06.
Citera
2019-09-24, 19:06
  #27
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Likasinnade, samma erfarenheter, samma åsikter, svårt att anpassa sej till fårskocksamhället.
Det är ett hemskt fenomen, men detta lydiga rövslickande hycklarsamhället är också ett hemskt fenomen.
Folket bestämmer inte över sina pengar utan det gör privata aktörer med överdrivet mycket makt och tar nån upp detta kallas han/hon konspirationsteoretiker och sjuk i huvet.
Skolan är inte lätt, arbetslivet är inte lätt och saker och ting blir dyrare hela tiden.
Gäng och maffia är en bieffekt av skitsamhället/skitvärlden vi lever i.
Citera
2019-10-07, 14:21
  #28
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Likasinnade, samma erfarenheter, samma åsikter, svårt att anpassa sej till fårskocksamhället.
Det är ett hemskt fenomen, men detta lydiga rövslickande hycklarsamhället är också ett hemskt fenomen.
Så ingen lyder någon annan i mc gängen? Eller beter sig inställsamt om de nu lyder någon? Ingen i mc-gängen hycklar?
Citera
2019-10-07, 17:47
  #29
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Så ingen lyder någon annan i mc gängen? Eller beter sig inställsamt om de nu lyder någon? Ingen i mc-gängen hycklar?
Jo det gör dom.
Men samhället bör granska sig själv också, inte bara gängen
Citera
2019-10-07, 20:42
  #30
Medlem
Knotknets avatar
Man är obildad, ointelligent, efterbliven, dum i huvudet, värdelös bland annat.
Citera
2019-10-08, 00:35
  #31
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Man är obildad, ointelligent, efterbliven, dum i huvudet, värdelös bland annat.
För att man kan ha mycket gemensamt med alla så tror jag att det är

Oj oj du är inte smart att kalla alla MC klubbar för obildad, ointelligent, efterbliven, dum i huvudet, värdelös
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback