Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-23, 09:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debatteur
Hej!
Har ändrat mina medicineringar hos läkaren nu i tisdags.
Från att ha:
Medikinet 20mg x 20mg x 10mg om dagen
Cymbalta 60mg 1 gång på morgon
Mirtazapin 15mg till natten
Imovane 7,5mg 2 till natten

så har jag bytt till;
Elvanse 50mg , 1 på morgon
Fluoxetine 40mg på morgon
Mirtazapin 15mg till kväll
Stilnoct 10mg till natten.

Hur har elvanse funkat för er?
Behöver även en behovs medicin då jag lider utav PTSD, ADHD, panikångest, ätstörningar, självskadebeteende, borderline, osv.

Vad skulle ni rekommendera?
Elvanse fungerar underbart för mig. Inga egentliga problem förutom att jag svettas, men det är ju att vänta med sådan medicin och inget man kan göra så mycket åt tyvärr

Det enda jag undrar är varför du behöver två antideppresiva, dvs Fluouxetin och Mirtazapin? Borde det inte räcka med en?

Stilnoct är det också inga problem med, fungerar ju lite som Imovane så inga konstigheter med det. Sover man gott på. Däremot så skulle jag nog snarare rekommendera dig något mindre vanebildande för sömnen och endast ha stilnoct/imovane vid behov.
Citera
2018-09-28, 05:13
  #14
Medlem
Är det metylfenidat/ elvans du menar när du skriver stimulantia och eller kronisktrötthet ?
Grabben har ju 4 preparat....
Åt själv 16 olika preparat under nått år, livsuppehållande i o f s. Adhd/add har ju fått sitt fack redan på 1700-talet. Det är ingen ny störning som uppkommit. PS all fettlöslig vitamin som tillskott skall undvikas. Gode Gud låt dessa vara receptbelagda så länge människor kan gå.
Citera
2018-10-30, 18:31
  #15
Medlem
Bytte tillbaka till medikinet efter jag hamnade i En grov psykos med elvanse och fick självmordstankar plus panikångest attacker flera grg om dagen, nu står jag på :
20mg fluoxetine
20mg x 20mg x 10mg medikinet
30mg mirtazapin för sömn
Samt bytte tillbaka till 2st 7,5mg imovane.
Nu är min fråga; jag mår piss på fluoxetine , hade cymbalta innan, nu är jag så sjukt skum i måendet konstant, mår så sjukt piss konstant, ingen sexlust, ångest konstant, ingen lycka.. känns som hag är i en psykos , illamående..
Citera
2018-10-30, 18:32
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Elvanse fungerar underbart för mig. Inga egentliga problem förutom att jag svettas, men det är ju att vänta med sådan medicin och inget man kan göra så mycket åt tyvärr

Det enda jag undrar är varför du behöver två antideppresiva, dvs Fluouxetin och Mirtazapin? Borde det inte räcka med en?

Stilnoct är det också inga problem med, fungerar ju lite som Imovane så inga konstigheter med det. Sover man gott på. Däremot så skulle jag nog snarare rekommendera dig något mindre vanebildande för sömnen och endast ha stilnoct/imovane vid behov.

Har mirtazapin för sömnen endast
Citera
2018-10-31, 01:18
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debatteur
Bytte tillbaka till medikinet efter jag hamnade i En grov psykos med elvanse och fick självmordstankar plus panikångest attacker flera grg om dagen, nu står jag på :
20mg fluoxetine
20mg x 20mg x 10mg medikinet
30mg mirtazapin för sömn
Samt bytte tillbaka till 2st 7,5mg imovane.
Nu är min fråga; jag mår piss på fluoxetine , hade cymbalta innan, nu är jag så sjukt skum i måendet konstant, mår så sjukt piss konstant, ingen sexlust, ångest konstant, ingen lycka.. känns som hag är i en psykos , illamående..

Om allt är är så piss med så många preparat i dig har du ingen aning vad som gör vad. Det bästa är att sätta ut allt och börja försiktigt igen. Helst bör man hålla sig till en medicin, max 2.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback