Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-22, 18:38
  #1
Medlem
Hej!
Har ändrat mina medicineringar hos läkaren nu i tisdags.
Från att ha:
Medikinet 20mg x 20mg x 10mg om dagen
Cymbalta 60mg 1 gång på morgon
Mirtazapin 15mg till natten
Imovane 7,5mg 2 till natten

så har jag bytt till;
Elvanse 50mg , 1 på morgon
Fluoxetine 40mg på morgon
Mirtazapin 15mg till kväll
Stilnoct 10mg till natten.

Hur har elvanse funkat för er?
Behöver även en behovs medicin då jag lider utav PTSD, ADHD, panikångest, ätstörningar, självskadebeteende, borderline, osv.

Vad skulle ni rekommendera?
Citera
2018-09-22, 18:41
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2018-09-22, 19:40
  #3
Medlem
SvartaBjorns avatar
Rubrik preciserad.
Utgående rubrik: "HJÄLP mig!"

Observera även att tråden nu ligger i Psykiatri och psykofarmaka.

/Moderator
Citera
2018-09-22, 19:46
  #4
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debatteur
Hej!
Har ändrat mina medicineringar hos läkaren nu i tisdags.
Från att ha:
Medikinet 20mg x 20mg x 10mg om dagen
Cymbalta 60mg 1 gång på morgon
Mirtazapin 15mg till natten
Imovane 7,5mg 2 till natten

så har jag bytt till;
Elvanse 50mg , 1 på morgon
Fluoxetine 40mg på morgon
Mirtazapin 15mg till kväll
Stilnoct 10mg till natten.

Hur har elvanse funkat för er?
Behöver även en behovs medicin då jag lider utav PTSD, ADHD, panikångest, ätstörningar, självskadebeteende, borderline, osv.

Vad skulle ni rekommendera?

Får jag fråga varför du bytt fyra mediciner mot fyra andra, och bytte du ut samtliga fyra samtidigt?
Citera
2018-09-22, 19:51
  #5
Avstängd
Äter Elvanse till frukost.

Vet inte vad man ska säga när du har både andra mediciner och diagnoser.
Fungerar bra i vilket fall med ett strukturerat liv.
Citera
2018-09-22, 19:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debatteur
Hej!
Har ändrat mina medicineringar hos läkaren nu i tisdags.
Från att ha:
Medikinet 20mg x 20mg x 10mg om dagen
Cymbalta 60mg 1 gång på morgon
Mirtazapin 15mg till natten
Imovane 7,5mg 2 till natten

så har jag bytt till;
Elvanse 50mg , 1 på morgon
Fluoxetine 40mg på morgon
Mirtazapin 15mg till kväll
Stilnoct 10mg till natten.

Hur har elvanse funkat för er?
Behöver även en behovs medicin då jag lider utav PTSD, ADHD, panikångest, ätstörningar, självskadebeteende, borderline, osv.

Vad skulle ni rekommendera?

Du är ett praktexempel på någon som fallit offer för psykiatrin med 700 diagnoser och mediciner. Man har ingen jäkla aning vad som sker i kroppen om man har fler än en "medicin". Mitt tips är att vara medicinfri och utreda dig för underliggande tillstånd som tex hypotyreos eller sömnapne. Bara exempel på tillstånd som kan ge dessa påhittade sjukdomar.
Stilnoct får man alltid tolerans av snabbt. Mirtazapins sömngivande effekt likaså. Elvanse och fluoxetin krockar med varandra eftersom de motverkar varandras effekt mm.

Som sagt börja från grunden istället och tacka mig senare. Under tiden kan du testa D-vitamin, Zink, metylkobalamin, magnesium och omega 3-tillskott ihop med en balanserad bra kost och motion. Träffa folk är också bra och få mycket sol. Sömnhygien och melatonintillskott vid behov.
__________________
Senast redigerad av VillJalentine 2018-09-22 kl. 19:56.
Citera
2018-09-22, 20:34
  #7
Medlem
G.Silverbanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Du är ett praktexempel på någon som fallit offer för psykiatrin med 700 diagnoser och mediciner. Man har ingen jäkla aning vad som sker i kroppen om man har fler än en "medicin". Mitt tips är att vara medicinfri och utreda dig för underliggande tillstånd som tex hypotyreos eller sömnapne. Bara exempel på tillstånd som kan ge dessa påhittade sjukdomar.
Stilnoct får man alltid tolerans av snabbt. Mirtazapins sömngivande effekt likaså. Elvanse och fluoxetin krockar med varandra eftersom de motverkar varandras effekt mm.

Som sagt börja från grunden istället och tacka mig senare. Under tiden kan du testa D-vitamin, Zink, metylkobalamin, magnesium och omega 3-tillskott ihop med en balanserad bra kost och motion. Träffa folk är också bra och få mycket sol. Sömnhygien och melatonintillskott vid behov.
Jag hoppas verkligen att du drar på dig någon svår psykisk sjukdom! Så du får känna på hur det är att vara drabbad. Hoppas att ett stolpskott som dig, uttalar sig om din psykiska hälsa och avfärdar den som nonsense
Citera
2018-09-22, 20:35
  #8
Medlem
G.Silverbanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Du är ett praktexempel på någon som fallit offer för psykiatrin med 700 diagnoser och mediciner. Man har ingen jäkla aning vad som sker i kroppen om man har fler än en "medicin". Mitt tips är att vara medicinfri och utreda dig för underliggande tillstånd som tex hypotyreos eller sömnapne. Bara exempel på tillstånd som kan ge dessa påhittade sjukdomar.
Stilnoct får man alltid tolerans av snabbt. Mirtazapins sömngivande effekt likaså. Elvanse och fluoxetin krockar med varandra eftersom de motverkar varandras effekt mm.

Som sagt börja från grunden istället och tacka mig senare. Under tiden kan du testa D-vitamin, Zink, metylkobalamin, magnesium och omega 3-tillskott ihop med en balanserad bra kost och motion. Träffa folk är också bra och få mycket sol. Sömnhygien och melatonintillskott vid behov.
Jag hoppas verkligen att du drar på dig någon svår psykisk sjukdom! Så du får känna på hur det är att vara drabbad. Hoppas att ett stolpskott som dig, uttalar sig om din psykiska hälsa och avfärdar den som nonsense..
Citera
2018-09-22, 20:39
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av G.Silverbane
Jag hoppas verkligen att du drar på dig någon svår psykisk sjukdom! Så du får känna på hur det är att vara drabbad. Hoppas att ett stolpskott som dig, uttalar sig om din psykiska hälsa och avfärdar den som nonsense

Nu läser du massa extra som inte står.

Personen var mest kritisk till flera mediciner på samma gång.
Läkare är inte så jävla bra i verkligheten om du nu tror det.
Citera
2018-09-22, 20:43
  #10
Medlem
Elvance funkar riktigt bra på mig äter 60 mg om dagen först 2st 20 mgsen senare 1 till.
Kan inte äta mer för du börjar mina käkar gå sidled pga gammalt missbruk.
Jag kan dock få svettningar runt halsen ibland som kan vara jobbiga dock händer det max 2 gånger i månaden.
Har ätit ritalin conserta och nu Elvance och Elvancen funkar bäst på mig
Citera
2018-09-22, 20:45
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ranad
Elvance funkar riktigt bra på mig äter 60 mg om dagen först 2st 20 mgsen senare 1 till.
Kan inte äta mer för du börjar mina käkar gå sidled pga gammalt missbruk.
Jag kan dock få svettningar runt halsen ibland som kan vara jobbiga dock händer det max 2 gånger i månaden.
Har ätit ritalin conserta och nu Elvance och Elvancen funkar bäst på mig

Får man fråga vad du menar med funkar?
Har du ett normalt liv med jobb och sånt?
Citera
2018-09-23, 00:51
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Silverbane
Jag hoppas verkligen att du drar på dig någon svår psykisk sjukdom! Så du får känna på hur det är att vara drabbad. Hoppas att ett stolpskott som dig, uttalar sig om din psykiska hälsa och avfärdar den som nonsense..

Nej jag avfärdar inte psykisk ohälsa. Jag lider själv av det och har testat alla droger TS pratar om faktiskt, och en helvetes massa fler. Man bör bara känna till att man kan få psykiatriska tillstånd pga underliggande kroppsliga problem men faktiskt även av medicinerna i sig.

En klassiker är hur man desperat försöker behandla sk. kronisk trötthet med stimulanter. Leder i princip alltid till grövre sömnrubbning mer mediciner och mer diagnoser. Blir en dominoeffekt när vissa läkare börjar peta i ens problem med mediciner på en lång lista utan uppföljning.
De flesta läkare orkar inte utreda grundligt och genomföra en sakta insättning och utvärdering av mediciner.

Men nu har jag sagt mitt i tråden. Det går egentligen inte att diskutera så mycket eftersom man inte har en aning om vad som sker i kroppen med så många mediciner. Alla är även olika. Jag hade i alla fall börjat om på nytt steg för steg.
__________________
Senast redigerad av VillJalentine 2018-09-23 kl. 00:53.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback