Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-23, 18:12
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mini.kapten.1337
Jo vet absolut men tänker mer moraliskt att jag kan hjälpa han sluta via att kontakta hans föräldrar.

Hans föräldrar kanske är anledningen att han mår dåligt. Jag skriver mår dåligt eftersom missbruk av droger bara är ett symptom på det, och inte det man ska ge sig på även om det känns mysigt att inbilla sig själv att man har löst någon annans problem genom att anmäla dem för ringa narkotikabrott * host * socialkärringar * host *.

Om du inte är den person som kan/vill hjälpa honom, och det behöver du inte vara för vi har ett samhälle av den anledningen, är det en lite svår fråga. Han kan hamna i en sämre situation eller i en bättre beroende på vilken myndighet han blir utsatt för, och vilken person inom den.

Men jag tror på samhället, det måste man, och om det tar fem år för honom att hitta en vettig polis, psykolog, socialarbetare eller snickare, är det lika bra att börja nu. Så jag tycker att du ska gola skiten ur honom.

Förutsatt att du vet att han behöver hjälp. Han kanske tycker om sitt liv precis som det är, och det enda exempel du hittills har gett på hans problem är att det inte går så bra i skolan... Fler exempel än så vore på sin plats för att kunna svara bättre.

Han kanske inte ens missbrukar, utan bara brukar?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback