Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 15:24
  #1
Medlem
Hej! Har knarkat i 8 år. Opiater, amfetamin, lite benzo. Rökte ett halvt gram varje dag men varje helg blev det opiater, amfetamin och benzo. Hur långt tid på ett ungefär behöver hjärnan för att återhämta sig?
Är 24 år och varit nykter 3 veckor. Äter bra mat, sköter sömnen och tränar för är trött på skitlivet jag levt och så mycket jag skadat mig själv.
Citera
2018-09-22, 15:26
  #2
Medlem
Appelskrutten123s avatar
1 år, kanske två. Tror inte det är linjärt så efter kanske 3 månader är du ganska ok i hjärnan men helt återställd tar tid.
Citera
2018-09-22, 15:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
1 år, kanske två. Tror inte det är linjärt så efter kanske 3 månader är du ganska ok i hjärnan men helt återställd tar tid.

Förstår. Så mycket jag utsatt min hjärna för kemikalier..
Tänker om någon användaren kan ge svar på vilka förändringar denna upplevde månad för månad, eller när det började kännas ok igen.
Citera
2018-09-22, 15:45
  #4
Medlem
FruStormuftis avatar
Individuellt. Tänk inte på tiden, bara at du vann (så här långt, men glöm det)
Bra jobbat
Citera
2018-09-23, 14:35
  #5
Medlem
Svårt att säga.
Räkna med minst 3 månader, om du hade brukat mycket benzo hade det kunnat vara annorlunda.
Det kan ta år.
Citera
2018-09-23, 18:58
  #6
Medlem
Agejevs avatar
Minns när jag själv klev av amfetamin att det brukade ta två veckor av total dvala innan man kunde gå upp och bete sej på nytt, men sedan kände jag personligen att det tog ungefär ett år innan signalsubstanserna fungerade som de skulle, och ytterligare tid för att verkligen läka på djupet. Då efter ca 10 års blandmissbruk med amfetamin som huvudbas. Skulle rekommendera kundaliniyoga för att påskynda läkningen - det påverkar hjärna, kropp och karaktär på ett väldigt spännande vis.
Citera
2018-09-23, 21:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agejev
Minns när jag själv klev av amfetamin att det brukade ta två veckor av total dvala innan man kunde gå upp och bete sej på nytt, men sedan kände jag personligen att det tog ungefär ett år innan signalsubstanserna fungerade som de skulle, och ytterligare tid för att verkligen läka på djupet. Då efter ca 10 års blandmissbruk med amfetamin som huvudbas. Skulle rekommendera kundaliniyoga för att påskynda läkningen - det påverkar hjärna, kropp och karaktär på ett väldigt spännande vis.

Tack!!
Citera
2018-09-23, 21:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedrud
Svårt att säga.
Räkna med minst 3 månader, om du hade brukat mycket benzo hade det kunnat vara annorlunda.
Det kan ta år.

Ok. Tack!
Citera
2018-09-24, 09:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
1 år, kanske två. Tror inte det är linjärt så efter kanske 3 månader är du ganska ok i hjärnan men helt återställd tar tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Agejev
Minns när jag själv klev av amfetamin att det brukade ta två veckor av total dvala innan man kunde gå upp och bete sej på nytt, men sedan kände jag personligen att det tog ungefär ett år innan signalsubstanserna fungerade som de skulle, och ytterligare tid för att verkligen läka på djupet. Då efter ca 10 års blandmissbruk med amfetamin som huvudbas. Skulle rekommendera kundaliniyoga för att påskynda läkningen - det påverkar hjärna, kropp och karaktär på ett väldigt spännande vis.
Det här tror jag är ett väldigt bra tips. ”Minfulness” (töntigt namn) är nog ganska underskattat, Kundaliniyoga är nog ännu bättre.

Som nån skrev, skit i tiden. Jag har varit clean 5 månader från främst opiater och jag började må riktigt skapligt efter 1.5 månader. Jag känner fortfarande att jag läker, mår bättre och bättre med tiden, men det är ju bara trevligt, känns som en bonus.

Så visst kan det ta år innan du är återställd och under denna tid är det din inställning, tankar och handlingar som främst dikterar hur du mår.

Psyket har stor inverkan på kroppen, på gott och ont, gäller bara att utnyttja det till sin fördel.
Citera
2018-09-28, 14:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Det här tror jag är ett väldigt bra tips. ”Minfulness” (töntigt namn) är nog ganska underskattat, Kundaliniyoga är nog ännu bättre.

Som nån skrev, skit i tiden. Jag har varit clean 5 månader från främst opiater och jag började må riktigt skapligt efter 1.5 månader. Jag känner fortfarande att jag läker, mår bättre och bättre med tiden, men det är ju bara trevligt, känns som en bonus.

Så visst kan det ta år innan du är återställd och under denna tid är det din inställning, tankar och handlingar som främst dikterar hur du mår.

Psyket har stor inverkan på kroppen, på gott och ont, gäller bara att utnyttja det till sin fördel.

Jag mediterar morgon och kväll. Det har haft en inverkan helt klart. Dessutom, med tanke på att dopamin och serotoninförrådet är skadat så hjälper jag kroppen med att äta mat som kommer från jorden. Inget producerat, inget socker och så.

Ett minus är att jag börjar drömma riktigt mystiska drömmar, varje natt, flera drömmar åt gången.. Obehagligt.
Citera
2018-09-28, 22:48
  #11
Medlem
gersmans avatar
När var du normal senast? Som du själv ser det.
Citera
2018-09-28, 22:51
  #12
Medlem
gersmans avatar
Ingen kuggfråga, mitt sista minne av att vara normal var någon gång i 9 - 10-årsåldern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback