Citat:
Ursprungligen postat av
oshin.cantwell
En liknande incident är ju på tapeten iom att gärningsmannen tydligen nu är misstänkt i
ett större narkotikamål. För polisen blir väl MC-olyckan i Tensta lite guldkant på åtalet; "Titta vilka svin som håller på med narkotika". Om denna olycka du beskriver verkligen har inträffat så kan man konstatera att "någon" har valt att kvittera ganska omedelbart.
Tycker naturligtvis det är tragiskt med båda dessa olyckor och hoppas verkligen att flickan som påstås ha blivit påkörd i Rågsved återhämtar sig, men ibland måste man se bortom mänskliga tragedier och fokusera på PR-värdet. Älskar du polisen så är händelsen i Tensta 2011 en PR-triumf. Hatar du polisen så är gårdagens (påstådda) händelse en PR-triumf. Simple as that.
Skillnaden är förstås att Tensta-incidenten 2011 ägde rum, medan vi inte vet, annat än genom ditt något förvirrade inlägg, om gårdagens händelse ägde rum. Tror tråden kommer skickas till papperskorgen ganska snart om du inte backar upp med någon skriftlig händelserapport. Snackas det om det här på sociala medier? Jag hittar inget på twitter eller instagram.
hittar tyvär inget, jag har kollat ingenom polisens sida, nyheter, frågat kompisar, det finns inget om detta faktist.
även i flashback är det tomt, det är andledning till att jag starta tråden.
Flickan var grovt skadad, polisen försökte missleda med information, dom täckte med filtar och stog runt händelsen och försökte täcka.
Buss schöffererna frågade vad som hände för att raportera, svaret var att en person blev påkörd från polisen.
händelse var precis vid rågsveds/hagsätra Lidl, Och helikopter landade precis vid sidan om.
Räddningstjänst var på plats , det tog nästan en halvtimme för att få ut flickan.
Polisen tog ut också Svartpåse för lik, men värkar som att flicka var i coma/omedveten, tillståndet var kritisk och mer än det så fick man inte veta mer.
Underligt att säpo var på plats speciellt 4 styck och det patrullerades grovt flera timmar innan.
Det är klart att polisen har täckt detta händelse och det är relaterad med något annat, som du nämner knark eller kanske rån.
Det var spärrad från cirka 15:00pm mellan flemingsberg/huddinge vägen 226 mot södertälje, sedan runt 17:00 så var det spärrad från flemingsberg till gubbängen och mycket mer patrull på gatan.
Det var säpo och civilare och några vanliga skåpbilar från polisen.