• 1
  • 2
2018-09-22, 14:10
Bannlyst
Igår så blev en tjej cirka 8-13år påkörd i rågsved.
Hennes tillstånd såg kritisk, polisen försökte täcka med filtar och spärrad av från folk.

Mina kunspaper säger att polisen körde på henne medans dom letade efter någon misstänkt på bil.

Massa säpo och avspärrade gator någon timme innan denna händelse.

Från flemings- huddinge tills gubbängen gator avspärrad och poliser som galningar från cirka 15:00 tiden.

Mycket polis aktivitet igår speciellt extra mycket säpo.

Flickan fördes i helikopter till sjukhuset, det var 4 säpo bilar på plats och 1 vanlig polisbil som värkade vara den som körde på flickan.

Cirka 19:00 så var säpo på plats i flemingsberg och helikpter.

värkar vara kopplad till något händelse i södertälje.
Citera
2018-09-22, 14:20
Medlem
b00b00s avatar
Men hur skriver du, människa?
Hur vet du att hon blev påkörd? Hon kan likagärna fått ett anfall av något slag.
Säpo?
Citera
2018-09-22, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hur vet du att hon blev påkörd? Hon kan likagärna fått ett anfall av något slag.
Säpo?

Nej, hon blev påkörd, bussar 172 742 av SL trafik fick stanna precis vid olyckan, så busschöffer fick lite information på radio .
Citera
2018-09-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Säpo?
Användaren menar nog civilare.
Citera
2018-09-22, 14:53
Medlem
En liknande incident är ju på tapeten iom att gärningsmannen tydligen nu är misstänkt i ett större narkotikamål. För polisen blir väl MC-olyckan i Tensta lite guldkant på åtalet; "Titta vilka svin som håller på med narkotika". Om denna olycka du beskriver verkligen har inträffat så kan man konstatera att "någon" har valt att kvittera ganska omedelbart.

Tycker naturligtvis det är tragiskt med båda dessa olyckor och hoppas verkligen att flickan som påstås ha blivit påkörd i Rågsved återhämtar sig, men ibland måste man se bortom mänskliga tragedier och fokusera på PR-värdet. Älskar du polisen så är händelsen i Tensta 2011 en PR-triumf. Hatar du polisen så är gårdagens (påstådda) händelse en PR-triumf. Simple as that.

Skillnaden är förstås att Tensta-incidenten 2011 ägde rum, medan vi inte vet, annat än genom ditt något förvirrade inlägg, om gårdagens händelse ägde rum. Tror tråden kommer skickas till papperskorgen ganska snart om du inte backar upp med någon skriftlig händelserapport. Snackas det om det här på sociala medier? Jag hittar inget på twitter eller instagram.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-09-22 kl. 14:55.
Citera
2018-09-22, 15:04
Medlem
Info till bussarna behöver dock inte vara rätt alls, och att man skulle ha sagt till bussförarna att polisen kört på nån håller jag för otroligt.
Citera
2018-09-22, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
En liknande incident är ju på tapeten iom att gärningsmannen tydligen nu är misstänkt i ett större narkotikamål. För polisen blir väl MC-olyckan i Tensta lite guldkant på åtalet; "Titta vilka svin som håller på med narkotika". Om denna olycka du beskriver verkligen har inträffat så kan man konstatera att "någon" har valt att kvittera ganska omedelbart.

Tycker naturligtvis det är tragiskt med båda dessa olyckor och hoppas verkligen att flickan som påstås ha blivit påkörd i Rågsved återhämtar sig, men ibland måste man se bortom mänskliga tragedier och fokusera på PR-värdet. Älskar du polisen så är händelsen i Tensta 2011 en PR-triumf. Hatar du polisen så är gårdagens (påstådda) händelse en PR-triumf. Simple as that.

Skillnaden är förstås att Tensta-incidenten 2011 ägde rum, medan vi inte vet, annat än genom ditt något förvirrade inlägg, om gårdagens händelse ägde rum. Tror tråden kommer skickas till papperskorgen ganska snart om du inte backar upp med någon skriftlig händelserapport. Snackas det om det här på sociala medier? Jag hittar inget på twitter eller instagram.

hittar tyvär inget, jag har kollat ingenom polisens sida, nyheter, frågat kompisar, det finns inget om detta faktist.

även i flashback är det tomt, det är andledning till att jag starta tråden.

Flickan var grovt skadad, polisen försökte missleda med information, dom täckte med filtar och stog runt händelsen och försökte täcka.

Buss schöffererna frågade vad som hände för att raportera, svaret var att en person blev påkörd från polisen.

händelse var precis vid rågsveds/hagsätra Lidl, Och helikopter landade precis vid sidan om.

Räddningstjänst var på plats , det tog nästan en halvtimme för att få ut flickan.

Polisen tog ut också Svartpåse för lik, men värkar som att flicka var i coma/omedveten, tillståndet var kritisk och mer än det så fick man inte veta mer.

Underligt att säpo var på plats speciellt 4 styck och det patrullerades grovt flera timmar innan.

Det är klart att polisen har täckt detta händelse och det är relaterad med något annat, som du nämner knark eller kanske rån.

Det var spärrad från cirka 15:00pm mellan flemingsberg/huddinge vägen 226 mot södertälje, sedan runt 17:00 så var det spärrad från flemingsberg till gubbängen och mycket mer patrull på gatan.

Det var säpo och civilare och några vanliga skåpbilar från polisen.
Citera
2018-09-22, 17:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
hittar tyvär inget, jag har kollat ingenom polisens sida, nyheter, frågat kompisar, det finns inget om detta faktist.

även i flashback är det tomt, det är andledning till att jag starta tråden.

Flickan var grovt skadad, polisen försökte missleda med information, dom täckte med filtar och stog runt händelsen och försökte täcka.

Buss schöffererna frågade vad som hände för att raportera, svaret var att en person blev påkörd från polisen.

händelse var precis vid rågsveds/hagsätra Lidl, Och helikopter landade precis vid sidan om.

Räddningstjänst var på plats , det tog nästan en halvtimme för att få ut flickan.

Polisen tog ut också Svartpåse för lik, men värkar som att flicka var i coma/omedveten, tillståndet var kritisk och mer än det så fick man inte veta mer.

Underligt att säpo var på plats speciellt 4 styck och det patrullerades grovt flera timmar innan.

Det är klart att polisen har täckt detta händelse och det är relaterad med något annat, som du nämner knark eller kanske rån.

Det var spärrad från cirka 15:00pm mellan flemingsberg/huddinge vägen 226 mot södertälje, sedan runt 17:00 så var det spärrad från flemingsberg till gubbängen och mycket mer patrull på gatan.

Det var säpo och civilare och några vanliga skåpbilar från polisen.
Att polisen täcker olycksoffer är för att skydda dem mot titt och filmgamarna --- inte för att mörka någon händelse.

I övrigt skriver du jäkligt snurrigt och det går inte att få grepp om vad du egentligen menar.

Edit:
Mig veterligen åker inte polisen runt med bodybags i bagaget...
Citera
2018-09-22, 18:16
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Tråden slutar väl i papperskorgen om det inte kommer någon länk som stöder TS.
Att SÄPO skulle blandas in låter helsnurrigt, precis som texten i helhet.
Citera
2018-09-22, 19:16
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09

Hur ser det ut när det patrulleras "grovt"?

Vad sade "schöffererna" mer exakt?

Din mamma tycker att du är unik. Det tycker jag också. Det behöver inte vara något positivt.
Citera
2018-09-22, 19:25
Helt ärligt inte ens papperskorgen förtjänar detta inlägg shöffer o säpo har kört på en flicka o försökt mörka händelsen? Men sen har säpo själva sagt till schöfferna att en flicka blivit påkörd av polis.

Vilken drogshop handlar du av? Grymt nyfiken
Citera
2018-09-22, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att polisen täcker olycksoffer är för att skydda dem mot titt och filmgamarna --- inte för att mörka någon händelse.

I övrigt skriver du jäkligt snurrigt och det går inte att få grepp om vad du egentligen menar.

Edit:
Mig veterligen åker inte polisen runt med bodybags i bagaget...

Nja dom hämtade sopsäcken från ambulansen, men den användes ej, var vid sidan iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in