Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 17:51
  #49
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Eftersom jihadisten som vill uppträda är muslim och alla som har Islam som religion är muslimer så blir det givetvis en tråd om muslimer. Han vill uppträda på en muslimsk avrättningsplats där muslimerna nyligen avrättade 89 icke-muslimer. Nu blir protesterna så stora så han tvingas till att avstå. Ja det blir lite väl magstarkt kan jag hålla med om. Han vill väl naturligtvis visa den muslimska världen att en muslim åter kan erövra scenen/avrättningsplatsen.

Jag drar inte alla över en kam för att dom kallar sig muslimer. Jag drar alla över en kam med tanke på vad det står i boken. Om en människa bekänner sig till Islam så måste man acceptera Koranen och man måste acceptera allt som står där eftersom det är Guds sanning. Då accepterar man tanken på att utrota mig och mina vänner. Skall jag inte försöka bekämpa det tycker du?

När du tar upp dina analogier så slutar det vara analogier när du hävdar att jag är en hycklare om jag inte accepterar vissa saker i det du säger. Då blir det off topic och helt ologiskt om jag skall vara ärlig.

Jag är inte speciellt rädd eller paranoid. Men jag är väl medveten om vad det står i Koranen och när en majoritet av Europas unga muslimer ställer sig bakom avrättningen på Bataclan så bör man nog ta det på lite mer allvar än vad du tycks förstå.

Han är dock ingen jihadist i den mening du försöker utmåla honom som, jag förstår inte varför du konstant upprepar samma mantra trots att flera människor har försökt korrigera dig i tråden. Alla kristna är liksom inte terrorister bara för att Dylan Roof är en kristen terrorist och en tråd handlar inte om muslimer bara för att den handlar om en muslim, på samma sätt som en tråd om skjutningen i Mandalay Bay inte handlar om kristendom bara för att Paddock var kristen

Men jag får tacka för ditt bidrag till tråden, orkar inte ens läsa dina inlägg mer eftersom du inte säger något nytt

Må väl!
Citera
2018-09-23, 20:07
  #50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Han är dock ingen jihadist i den mening du försöker utmåla honom som, jag förstår inte varför du konstant upprepar samma mantra trots att flera människor har försökt korrigera dig i tråden.

Så du menar att han inte är jihadist enligt Islams beskrivning som jag tydligt hänvisade till när jag var tvungen att korrigera ditt påstående som kändes som en påhittad fördom mot mig. Vilket du upprepar igen i detta inlägg.

Men visst om han nu knarkar, dricker alkohol och håller på med musik så är han ju ändå inte muslim. Däremot så hyllar han Islam genom att kalla sig muslim. Något som känns som att han inte direkt kan vara den vassaste kniven i lådan eftersom Sharia till och med fördömer hans beteende så det till och med i hans fall kan leda till dödsstraff. Allt blir ju mycket märkligt.

Så han är alltså inte en muslim som vill hylla Islam på en muslimsk avrättningsplats i hjärtat av Europa. Där säger jag bestämt nej och hänvisar till moral och sunt förnuft.

Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Alla kristna är liksom inte terrorister bara för att Dylan Roof är en kristen terrorist och en tråd handlar inte om muslimer bara för att den handlar om en muslim, på samma sätt som en tråd om skjutningen i Mandalay Bay inte handlar om kristendom bara för att Paddock var kristen

Du får nog ange källa på att Dylan Roof och Paddocks dåd var religiösa dåd i "Guds namn". Det förefaller inte vara så. Därför blir hänvisningen till just dom fallen felaktiga.

Men för all del om en kristen artist försöker uppträda på en kristen avrättningsplats i den muslimska världen så förstår jag att muslimerna inte vill det. För mig är det naturligt att man förstår detta.

Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Men jag får tacka för ditt bidrag till tråden, orkar inte ens läsa dina inlägg mer eftersom du inte säger något nytt

Må väl!

Klart att du inte "orkar" läsa mina inlägg eftersom du inte kan svara eller acceptera att jag inte tycker det är okej att en muslim skall erövra en muslims avrättningsplats i hjärtat av Europa.

Jag tycker det låter som att du inte har koll på vad Islam egentligen är? Skall du ha åsikter om Islam och dess följare så blir du nog tvungen att läsa på om ondskan Islam. Annars så kommer du bara framstå som lite "bakom flötet", som du gör nu i tråden.
Citera
2018-09-23, 22:29
  #51
Medlem
EnGodForlorares avatar
Märkligt att när Mr. Cool "skojar" om att knulla barn och att alla tjejer är horor och blir avbokad då blir brunhögern skitarg. (FB) Svenska feministers hetsjakt mot Anton Magnusson (Mr Cool) Men när en muslim "skojar" om att korsfästa otrogna då är det absolut rätt att han ska avbokas överallt. Dessa idioter är inte intresserade av yttrandefrihet för fem öre utan bara av att trycka sina egna åsikter om vad som är sedligt ner i halsen på folk.

Samma skrot och korn som idioterna som blir kränkta av Liv Strömkvists teckningar. https://medbloggen.se/2018/05/01/men...i-tunnelbanan/ och kräver att de ska tas bort. Samtidigt som de vill att Lars Vilks rondellhundar ska ställas ut på fotografiska. https://www.expressen.se/nyheter/val...und-pa-museum/
__________________
Senast redigerad av EnGodForlorare 2018-09-23 kl. 22:32.
Citera
2018-09-24, 00:15
  #52
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Märkligt att när Mr. Cool "skojar" om att knulla barn och att alla tjejer är horor och blir avbokad då blir brunhögern skitarg. (FB) Svenska feministers hetsjakt mot Anton Magnusson (Mr Cool) Men när en muslim "skojar" om att korsfästa otrogna då är det absolut rätt att han ska avbokas överallt. Dessa idioter är inte intresserade av yttrandefrihet för fem öre utan bara av att trycka sina egna åsikter om vad som är sedligt ner i halsen på folk.

Samma skrot och korn som idioterna som blir kränkta av Liv Strömkvists teckningar. https://medbloggen.se/2018/05/01/men...i-tunnelbanan/ och kräver att de ska tas bort. Samtidigt som de vill att Lars Vilks rondellhundar ska ställas ut på fotografiska. https://www.expressen.se/nyheter/val...und-pa-museum/

Instämmer!
Citera
2018-09-24, 01:12
  #53
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Märkligt att när Mr. Cool "skojar" om att knulla barn och att alla tjejer är horor och blir avbokad då blir brunhögern skitarg. (FB) Svenska feministers hetsjakt mot Anton Magnusson (Mr Cool) Men när en muslim "skojar" om att korsfästa otrogna då är det absolut rätt att han ska avbokas överallt. Dessa idioter är inte intresserade av yttrandefrihet för fem öre utan bara av att trycka sina egna åsikter om vad som är sedligt ner i halsen på folk.

Samma skrot och korn som idioterna som blir kränkta av Liv Strömkvists teckningar. https://medbloggen.se/2018/05/01/men...i-tunnelbanan/ och kräver att de ska tas bort. Samtidigt som de vill att Lars Vilks rondellhundar ska ställas ut på fotografiska. https://www.expressen.se/nyheter/val...und-pa-museum/

Den korrekt jämförelsen hade varit om Mr. Cool skulle ställa upp och skämta om att knulla barn på ett dagis där flera barn blivit utsatta för sexuella övergrepp. Det är inte bara innehållet som ska framförs utan även setting har en betydelse. Ett till exempel är om ett högerextremt band skulle uppträda på Utøya och "skoja" om att skjuta rödingar. Sista exemplet är om en muslim har en föreställning framför minnesmärket för tvillingtornen och "skojar" om terror attacker och att döda de otrogna.

Angående teckningarna på mens så kan det väl inte vara konstigare än så att avbildningar av mensblod, kiss, bajs och porr mm inte hör hemma i offentligheten där folk inte kan undvika att exponeras för dylikt. Om du sen gillar sån konst så kan du öppna en konstgalleria och ställa ut konst du gillar eller köp hem till din bostad. Du ser inte skillnad på en allmän plats som tunnelbanan och en konsthall? vill du inte se Vilks rondellhundar gå då inte och titta på dessa men alla vi som åker tunnelbanan varje dag har inget annat val än att se Strömkvists osmakliga teckningar.....
Citera
2018-09-24, 19:12
  #54
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Den korrekt jämförelsen hade varit om Mr. Cool skulle ställa upp och skämta om att knulla barn på ett dagis där flera barn blivit utsatta för sexuella övergrepp.

"Den korrekta jämförelsen" Har man hört det argumentet förut? Som vanligt vill brunhögern ha monopol på vad som ska anses vara kränkande och vad som inte ska anses vara det. Det handlar om skitdetaljer som inte har med jämförelsen att göra över huvud taget. Det som kränker er är att det är en brun person som skymfat vita, men en vit person får skymfa vem han eller hon vill.

Citat:
Angående teckningarna på mens så kan det väl inte vara konstigare än så att avbildningar av mensblod, kiss, bajs och porr mm inte hör hemma i offentligheten där folk inte kan undvika att exponeras för dylikt.

Återigen "den korrekta jämförelsen." Tröttsamt och tragiskt argument.
Citera
2018-09-24, 19:31
  #55
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
"Den korrekta jämförelsen" Har man hört det argumentet förut? Som vanligt vill brunhögern ha monopol på vad som ska anses vara kränkande och vad som inte ska anses vara det. Det handlar om skitdetaljer som inte har med jämförelsen att göra över huvud taget. Det som kränker er är att det är en brun person som skymfat vita, men en vit person får skymfa vem han eller hon vill.



Återigen "den korrekta jämförelsen." Tröttsamt och tragiskt argument.
Så istället för att svara på mina argument så stämplar du mig som höger?

Mr. cools skämt är inget jag står bakom men samtidigt kan jag välja att inte gå och lyssna på hans föreställningar, bara för att jag inte tycker om det han säger betyder inte det att jag vill förbjuda den sortens humor. Det finns inget val för människor som åker tunnelbana att undvika konsten som sitter där, därav skillnaden. Jag har inga problem med personen i TS utan det är kombinationen av setting och det som skulle framföras. Han får gärna använda sin fraser som anses stöttande men inte just på den platsen och det tillfället. Sen säger jag inte att mina jämförelser är korrekta utan betydligt bättre än dina. "Den korrekta jämförelsen" var dåligt ord val av mig helt enkelt.

Angående teckningarna på mens och nakna människor så sa jag aldrig något om "den korrekta jämförelsen". Jag förklarade varför sån konst inte hör hemma i offentligheten.
Citera
2018-09-24, 20:20
  #56
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Så istället för att svara på mina argument så stämplar du mig som höger?

Mr. cools skämt är inget jag står bakom men samtidigt kan jag välja att inte gå och lyssna på hans föreställningar, bara för att jag inte tycker om det han säger betyder inte det att jag vill förbjuda den sortens humor.

Okej? Du slipper att gå på spelningen på Bataclan också om du inte gillar musikern!
Citera
2018-09-24, 20:32
  #57
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Okej? Du slipper att gå på spelningen på Bataclan också om du inte gillar musikern!
Zzz

Som jag sagt några gånger nu. Det har inte bara att göra med spelningen, utan det är en kombination av platsen och innehållet i sångerna. Vill du fortsätta denna meningslösa diskussion så det ta det i pm så slipper vi skräpa ner tråden.
Citera
2018-09-24, 20:39
  #58
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Jag har inga problem med personen i TS utan det är kombinationen av setting och det som skulle framföras.

Och jag ser stora problem i att pöbeln avgör vilken setting som är proper för vad. Man kan lika gärna argumentera för att Medine inte ska få uppträda i Frankrike alls på exakt samma grunder som man argumenterar att han inte bör uppträda på Bataclan.
Citera
2018-09-26, 13:06
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Märkligt att när Mr. Cool "skojar" om att knulla barn och att alla tjejer är horor och blir avbokad då blir brunhögern skitarg. (FB) Svenska feministers hetsjakt mot Anton Magnusson (Mr Cool) Men när en muslim "skojar" om att korsfästa otrogna då är det absolut rätt att han ska avbokas överallt. Dessa idioter är inte intresserade av yttrandefrihet för fem öre utan bara av att trycka sina egna åsikter om vad som är sedligt ner i halsen på folk.

Samma skrot och korn som idioterna som blir kränkta av Liv Strömkvists teckningar. https://medbloggen.se/2018/05/01/men...i-tunnelbanan/ och kräver att de ska tas bort. Samtidigt som de vill att Lars Vilks rondellhundar ska ställas ut på fotografiska. https://www.expressen.se/nyheter/val...und-pa-museum/
Wow, du har lyckats upptäcka att båda sidorna på den politiska arenan främst använder yttrandefrihet som ett maktmedel mot sina motståndare. Verkligen imponerande. Eller är du bara upprörd över att högern nyttjar samma strategi som bajsvänstern?

Förövrigt mycket bra beslut att stoppa jihadrapparen.
Citera
2018-09-26, 16:51
  #60
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Wow, du har lyckats upptäcka att båda sidorna på den politiska arenan främst använder yttrandefrihet som ett maktmedel mot sina motståndare. Verkligen imponerande. Eller är du bara upprörd över att högern nyttjar samma strategi som bajsvänstern?

Nej, jag ser det som lika illa/bra att Mr. Cools inställningar ställs in som att Medines gör det. Ska man försöka avgöra vem som är värst tycker jag vinsten tillfaller Mr. Cool eftersom det är många fler som traumatiserats av pedofiler än som dött i islamistiska terrordåd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback