Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-09-23, 15:39
  #37
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Att Sverige skulle vara extremt PK är en myt som frodas i vissa kretsar., som här på Flashback och på SD-anstrukna siter. Sanningen är att Sverige är ganska immunt mot de värsta stolligheterna. Det är möjligt att vi kommer gå i en Nordamerikansk riktning för det har förändrats fort under de senaste fem åren.

Varför hela tiden denna dryga inställning till SD-sympatisörer? Hur kommer det sig att övriga människor, som är regimvänliga medlöpare och ansvarslösa hjon, har en så pass föraktfull uppfattning om SD-sympatisörer som de har? Vad tycker de om sig själva, att de skulle vara bildat folk?

Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det är en god ide att inte prata politik, ras, sexualitet på en arbetsplats. Sunt förnuft. Sådant diskuterar man med goda vänner. Om en kollega skulle säga att han/hon röstar på SD under en kafferast skulle jag tycka vederbörande var en idiot. Inte för att han/hon röstar på SD utan för att han/hon tycker det är en bra ide att prata om ämnet på sin arbetsplats.

Javisst men erfarenheterna är nog snarare dessa att SD-sympatisörer och liknande för länge sedan varit införstådda med att det är bäst att hålla käften. Så har det varit sedan 1980-talet och sedan dess har landet gått åt helvete också, när de andra aldrig hållit käften och ibland faktiskt frågat de som håller tyst: "du har väl inte röstat på SD?" Som om detta pack har med det att göra. De som märks på arbetsplatser, det är "liberalerna", invandrarna och vänstermupparna. De ska som sagt själva hålla käft på jobbet.
Citera
2018-09-23, 15:46
  #38
Medlem
Soterns avatar
En dag kommer man skratta åt hela den här PK-idiotlogin, som man idag skrattar åt när prästerskapet en gång i tiden bråkade om hur många änglar som får plats på ett knappnålshuvud.
Citera
2018-09-23, 17:04
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Om du tror att jag nojar över att någon bitter kärring kommer att hämnas för att jag tar ut svängrum i mitt språkbruk så tror du fel. Och vem fan säger att hatet är större? Aldrig hört något så cynsikt

Vi sammanfattar ditt flamsande:
Jag börjar med att säga att jag inte skäms för att säga kärringar om och inför andra kärringar
Du svarar med att jag troligen har en dålig karriär och taskig ekonomi - dubbelt upp fel
Du fortsätter med att påstå att jag går runt och är orolig för att någon svagsint kvinna ska hämnas på mig på något oförklarligt sätt - fel igen
Du avrundar med att påstå att hatet är större än kärleken - vackert sagt

Är du inte trött på att ha fel? Ledsnar du liksom inte och bara ger upp någon gång? Har du kanske till och med glömt bort känslan av att ha rätt?

Karma is a bitch

Ses! 😘
Citera
2018-09-23, 18:10
  #40
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Vi sammanfattar ditt flamsande: Jag börjar med att säga att jag inte skäms för att säga kärringar om och inför andra kärringarDu svarar med att jag troligen har en dålig karriär och taskig ekonomi - dubbelt upp fel

De förbannade idioter som förstört Sverige för oss andra försöker alltid med dessa personangrepp. Det är ständigt så men det ändrar ingenting i sakfrågorna, det är ännu inte så och blir aldrig på det viset heller. Den som är medelålders, har blivit tunnhårig, har haft en dålig karriär och har dålig ekonomi, är kanske sjukskriven och bor i en mindre stad, har inte förverkats rätten någonting att ge sin bild av Sveriges bedrövliga utveckling. Att packet aldrig lär sig.
Citera
2018-09-23, 19:01
  #41
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Karma is a bitch

Ses! 😘

Är det så du förklarar de onda och jobbiga omständigheter som drabbat dig senaste tiden? Och att du iom den slutsatsen även dömer andra efter dig själv?
Citera
2018-09-23, 19:40
  #42
Medlem
Onan-erarens avatar
Du är trögfattad å ser ut som en iller å luktar som två, En dusch emellanåt å kanske ett träningspass nån gång i veckan skulle nog leda till att du KANSKE får knulla din sure jävel. Till min chef
Citera
2018-09-23, 20:03
  #43
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Det som är skrämmande är att det är universitet som driver den här anti-vetenskapsagendan.
Universitet har varit den största drivande faktorn till mänsklighetens framgång och utveckling sedan 1000-talet - och innan det på grekernas tid och romartiden (men var ett hopp utan universitet och liknande institutioner mellan runt 400bc och 1000bc.

Jag hoppas att seriösa universitet faktiskt tar bort trovärdighet från universitet som beter sig anti-vetenskapligt. Det är fan mänsklighetens förfall om vi låter universitet ta någon töntig politisk agenda istället för vetenskap. Det kommer respekteras i det korta perspektivet, det vill säga, det är ett universitet och de har många decennium av vetenskap bakom sig, så vi litar på dom, så kvinnor har säkert penisar.

Men i långa loppet så är det helt omvänt, universitet kommer tappa all trovärdighet och på samma sätt ta bort vetenskapens trovärdighet - och vi kommer styras av psykopatiska maktsökare som använder känsloargument för att manipulera massan - istället för fakta.
Ungefär som medeltiden (engelska: Dark Ages) där den kyrkliga makten var näst intill fullkomlig, helt baserat på fabler.
Fuck dessa grisar som tar dessa beslut, de borde avsättas och ärligt talat arkebuseras för att vara så värdelösa personer på en så pass viktig position som de besitter om man ser till mänskligheten som helhet.
Citera
2018-09-23, 20:10
  #44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Haha tro vad fan du vill, men det eggar dem som in i norden. Speciellt kvinnor som upphöjt sig själva genom kvotering och feminism. Men att vara feminist på internetforum är en sak, eller när man har sina kärringvänner runt om sig (feministriddare så som återfinns i tråden, t.ex.) - men att vara feminist i verkligheten när man är utanför sin safe zone är en helt annan femma. Då har man helt plötsligt inte lika mycket pondus i rösten
Du är säkert jättetuff. Enda till den dagen då nån av dina kollegor tröttnar på dig och serverar dig kaffe spetsat med laxermedel, repar din bil, beställer hem ett ton grus, mängder med pizzor, ett par pianon och annat till dig. Med lite tur får du ett gäng prenumerationer på tidningar, böcker, dvd-filmer etc.
Det kan bli jättelajbans.
Citera
2018-09-23, 20:36
  #45
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du är säkert jättetuff. Enda till den dagen då nån av dina kollegor tröttnar på dig och serverar dig kaffe spetsat med laxermedel, repar din bil, beställer hem ett ton grus, mängder med pizzor, ett par pianon och annat till dig. Med lite tur får du ett gäng prenumerationer på tidningar, böcker, dvd-filmer etc.
Det kan bli jättelajbans.

Det skulle förutsätta att en merpart av mina kollegor faktiskt tycker att ordvalet 'kärring' är ett förkastligt ord. Men som sagt, jag jobbar inte som fritidsfröken eller sjuksyster (så som du?), därav bedömer jag det som låg risk för att bli utsatt för en sådan hämndattack. Att få häckla feminister är inte bara en rättighet, det är en skyldighet
Citera
2018-09-23, 23:36
  #46
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Det skulle förutsätta att en merpart av mina kollegor faktiskt tycker att ordvalet 'kärring' är ett förkastligt ord. Men som sagt, jag jobbar inte som fritidsfröken eller sjuksyster (så som du?), därav bedömer jag det som låg risk för att bli utsatt för en sådan hämndattack. Att få häckla feminister är inte bara en rättighet, det är en skyldighet
Du vet uppenbarligen inte hur hämndlystna och påhittiga ilskna kvinnor kan vara.
Med tanke på den miljö som akutsjukvårdspersonal jobbar i är "kärring" ett tämligen tamt uttryck även om det såklart är otrevligt. Vi bemöts med allehanda oförskämdheter, slag, sparkar, bett, hot osv.
Fortsätt du att fantisera om alla kollegor du kallar för kärring i tid och otid.
😂
Citera
2018-09-24, 09:14
  #47
Medlem
Uk är ljusår värre än Sverige, dom har totalt sabbat sin yttrandefrihet.

Sen varför skulle man gå runt och bete sig som en mupp på jobbet för?
Lite komplex över något kanske, måhända.

Beter mig väl på jobbet, men så har jag ett jobb med.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback