Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 09:21
  #1
Avstängd
Någon som vet ifall man kan använda kreatin monohydrat när man vill gå ner i vikt? Tränar i snitt 2-4 gånger i veckan. Har några extra kg att gå ner i vikt. Fettet sitter mest i magen och ansiktet. Vill gärna öka i muskelmassa.

Så är det bra eller dåligt att använda kreatin? För hört att det gör så man blir svullen av det,men stämmer det verkligen? För vill gå ner i vikt( fettet i magen och i ansiktet).

Länka gärna källor. Så man inte sitter och gissar bara. Gärna de som vet svarar.
2018-09-22, 09:32
  #2
Medlem
(FB) Stora Tråden om Kreatin - Med Guide/FAQ
2018-09-22, 09:33
  #3
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Kan du inte bara googla lite själv? Då får du källor på köpet.
2018-09-22, 09:59
  #4
Medlem
Strongmanx2s avatar
Jag tror tyvärr du är dömd till att vara fet resten utav ditt liv när du ställer så dumma frågor som du kan använda google till, eller flashbacks egna sökmotor.

Vill du gå ner i vikt? Ligg på kaloriunderskott.

Sedan om du vill äta Kreatin, aminosyror, gainers, "super food" eller köra vissa dieter är helt upp till dig.

Din VIKTminskning eller VIKTuppgång kommer endast bero på ditt energiunderskott/överskott.

Jag älskar Kreatin när jag ligger på ca 2-300kcal över mitt behov, gillar verkligen den extra energiökningen så jag kan "spränga" sönder musklerna vid sista setet.
2018-09-22, 10:09
  #5
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Det kommer ge garanterad viktnedgång. Ta hellre en skopa för lite än för mycket.
2018-09-22, 10:42
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Finns klistrade trådar av en anledning. Man brukar gå upp 1-2 kg av kreatintillskott, det lagras främst i musklerna, det är vikt du både ser och presterar bättre utav, och inget som kommer förhindra din viktnedgång så länge du ligger på ett kaloriunderskott. Det är inget måste på något sätt med kreatin, men samtidigt ingen nackdel, för friska individer. Fortsätt träna, ligg på kaloriunderskott, försök ligga runt 2 g/kg protein, så kommer fettet så småningom försvinna.
2018-09-22, 10:52
  #7
Medlem
paprikaflickans avatar
Om du menar fettförbränning har det nog ingen effekt. Kreatin hjälper dig mest att bygga muskler. Om du menar ren faktisk vikt kommer du antagligen gå upp något kilo i vikt av kreatin, men det är mest för att mer vatten lagras i musklerna. Inget med fett att göra, men kan vara bra att veta om man håller på med annan idrott där det är bra att väga lite.
2018-09-22, 23:42
  #8
Medlem
Kan inte vara många gram fett som sitter i ansiktet och enligt dig ska du ha mest fett där. Förstår ingenting. Du måste vara tanig som attans
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-09-22 kl. 23:45.
2018-09-23, 10:15
  #9
Medlem
Silverturks avatar
Fortsätt i (FB) Stora Tråden om Kreatin - Med Guide/FAQ

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback