Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 04:40
  #1
Medlem
Hallå

OK. Titeln är inte för att vara klyftig eller dyl utan jag har genomgått 2st öppna hjärt kirurgier, första för cirka 15år sedan och den sista eller senaste bör jag kanske säga var typ 4-5år sedan.

Båda av samma typ, byte av hjärtklaff (minns inte exakt vilken det handlade om men det var en och samma vid båda operationerna och har idag en biologisk hjärtklaff inopererad som ska hålla i 8-15år.

Så en ny operation och klaff igen om 4-11år i runda slängar.

Där är generell info om hjärtat jag är ägare till. Anledningarna till varför jag behövde byta klaff är
en så simpel sak som en bakterie hittade sin väg in i blodströmmen och satte sig på klaffen och började föröka sig där och började ha sönder klaffen. Vart och hur den kom in i blodet är under debatt men det spelar mindre roll i den här diskussionen.

Vad jag undrar från några som kanske har NÅGON form av kunskap åtminstone innom hormoner eller kanske har något med hjärtat själv så denne kan ge lite insikt.

Jag är ingen expert på hormoner (Jag lider av hypogonadism och min skördkörtel är pajj så får TRT injektioner samt äter 50mcg Levaxin) men det gör mig inte till expert utan jag litar på vad mina läkare säger.

Men jag har inte pratat om HGH med honom.

Jag undrar helt enkelt om HGH är väldigt dåligt för mig?
Tänker på det här med att organen växer och hjärtat är väll inte särklassat där utan det måste väll gälla hjärtat också. Vad jag är nyfiken på är hur det skulle påverka en med externa delar inopererade i hjärtat om ens biologiska hjärta skulle växa av HGH.

Tack på förhand, börjar med den frågan och ser om jag får några svar.
Citera
2018-09-22, 05:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Hallå

OK. Titeln är inte för att vara klyftig eller dyl utan jag har genomgått 2st öppna hjärt kirurgier, första för cirka 15år sedan och den sista eller senaste bör jag kanske säga var typ 4-5år sedan.

Båda av samma typ, byte av hjärtklaff (minns inte exakt vilken det handlade om men det var en och samma vid båda operationerna och har idag en biologisk hjärtklaff inopererad som ska hålla i 8-15år.

Så en ny operation och klaff igen om 4-11år i runda slängar.

Där är generell info om hjärtat jag är ägare till. Anledningarna till varför jag behövde byta klaff är
en så simpel sak som en bakterie hittade sin väg in i blodströmmen och satte sig på klaffen och började föröka sig där och började ha sönder klaffen. Vart och hur den kom in i blodet är under debatt men det spelar mindre roll i den här diskussionen.


Vad jag undrar från några som kanske har NÅGON form av kunskap åtminstone innom hormoner eller kanske har något med hjärtat själv så denne kan ge lite insikt.

Jag är ingen expert på hormoner (Jag lider av hypogonadism och min skördkörtel är pajj så får TRT injektioner samt äter 50mcg Levaxin) men det gör mig inte till expert utan jag litar på vad mina läkare säger.

Men jag har inte pratat om HGH med honom.

Jag undrar helt enkelt om HGH är väldigt dåligt för mig?
Tänker på det här med att organen växer och hjärtat är väll inte särklassat där utan det måste väll gälla hjärtat också. Vad jag är nyfiken på är hur det skulle påverka en med externa delar inopererade i hjärtat om ens biologiska hjärta skulle växa av HGH.

Tack på förhand, börjar med den frågan och ser om jag får några svar.

Mest troliga inkörsporten till dessa bakterier är en infekterad tand med varbildning, sk ostit, inne i käkbenet. I enstaka sådana fall så kan bakterierna ta sig vidare till hjärtat. Andra bölder såsom de orsakade av infekterad piercing och/eller tatuering kan också vara en orsak, Några fall lär ska ha funnits utav infekterade nageltrång mm

Vanlig träning lär duga bra, med bra kost och sömn, ingen idé att köra HGH, tänk på att du har ett annorlunda och kanske svagare hjärta än de allra flesta i din ålder. En del HGH som säljs kan faktiskt vara fejkprodukter, originalet var ju jävligt dyrt, nu vet jag ju inte närmare.

HGH är mer eller mindre verkningslöst om du inte också tränar. Kombinationen HGH och hård träning kan straffa sig rejält med långtidsvärk i åratal i leder, muskelfästen och senor
Lycka till !
Citera
2018-09-22, 08:53
  #3
Medlem
Loafees avatar
Skippa HGH. Värdelöst i din sits och möjligen livsfarligt.
Citera
2018-10-31, 16:40
  #4
Medlem
Får man fråga ålder på TS?

Eftersom första operationen var 15 år sen och du har fler operationer inplanerade, känns lite som att livslängden blir kortare om du ska fortsätta operera dig vart 10e år med nuvarande metod.

Vid 50-60-70-80 års ålder vill läkarna inte gärna operera på patienter.

Men kanske de har hunnit odla ett helt nytt hjärta till dig om 20-25 år dock, tekniken går i rasande fart och det är inte helt otänkbart att vi kan ha nått dit om 25 år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback