Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 00:35
  #1
Medlem
Nihennas avatar
Jag gillar inte notifikationer som gör massa ljud ifrån sig. Jag har det alltid antingen avstängt så att det bara syns när jag öppnar upp telefonen, eller så har jag viktiga saker som facebook Messenger så att den bara börjar blinka grönt när ett meddelande finns.

Nu har den dock i några dagar nollställt det, så att alla notifikationer plingar som en jävla kyrkklocka mitt i natten, och jag är lättväckt

Varför gör den så här? Sen är S8ans notifikationsmeny extremt, onödigt oklar i vad det är man gör. jag trodde att jag bara hade lyckats stänga av ljudnotifikationerna från messenger nu, men istället verkar jag ha stängt av hela skiten så att det inte kommer upp något alls

Någon annan som erfarit samma sak? Alltså att alla ens aviseringar plötsligt nollställs till diverse appars standardfunktion?

En annan sak är att en app, Quora, som tidigare ALDRIG gjort ljud ifrån sig plötsligt börjar plinga som fasen när man antingen får svar eller andra grejer till sig. Så det är nytt...

Kan det ha med att göra med att jag har haft mobilen i ljudlöst läge i 2 veckor medans jag har varit i Japan, och att när jag plötsligt satt det på ljudläge igen så har även alla inställningar för det hängt med?
Citera
2018-10-09, 16:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nu har den dock i några dagar nollställt det, så att alla notifikationer plingar som en jävla kyrkklocka mitt i natten, och jag är lättväckt

Liten brasklapp. Jag har S8 och inte S8+

Rent generellt så är det väl bra att ställa in "stör ej" på natten. Du kan göra det och ändå hålla öppet för vissa telefonnummer som kan få ringa. Funkar bra för mig.


Citat:
Varför gör den så här? Sen är S8ans notifikationsmeny extremt, onödigt oklar i vad det är man gör. jag trodde att jag bara hade lyckats stänga av ljudnotifikationerna från messenger nu, men istället verkar jag ha stängt av hela skiten så att det inte kommer upp något alls

Skall du stänga av notifieringar på specifika appar så får du gå in i inställningar och stänga av per app. Får du en notifiering så kan du även långtrycka på meddelandet i rull-listen så skall du komma direkt in till den menyn.

Citat:
Någon annan som erfarit samma sak? Alltså att alla ens aviseringar plötsligt nollställs till diverse appars standardfunktion?

Ja. Fast det var ett tag sedan. Vet inte riktigt vad det var men jag har för mig att jag misstänkte en stor uppgradering av android-versionen som gjorde det.

Citat:
En annan sak är att en app, Quora, som tidigare ALDRIG gjort ljud ifrån sig plötsligt börjar plinga som fasen när man antingen får svar eller andra grejer till sig. Så det är nytt...

Avinstallera Quora. Eller gör som jag sa i svaret om avstängning per app. Testa även att ta bort en del behörigheter för appen. Den vill ha väldigt mycket.

Citat:
Kan det ha med att göra med att jag har haft mobilen i ljudlöst läge i 2 veckor medans jag har varit i Japan, och att när jag plötsligt satt det på ljudläge igen så har även alla inställningar för det hängt med?

Tveksamt, men visst finns väl en möjlighet. Jag flyger runt en del och har nästan alltid telefonen i tyst läge. Har inte märkt något liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback