Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-10-08, 19:15
  #97
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Ja, alltså inte definitionsmässigt men många män uppträder som ragator, så på ett sätt ja.
Skäller de på kvinnor hela tiden...?

Tja, somliga här på FB gör det definitivt, men detta är nätet, de kanske inte är likadana IRL...?
Citera
2018-10-09, 13:22
  #98
Medlem
Utgår ifrån att TS menar Svenska kvinnor, för då håller jag absolt med :-))
Citera
2018-10-09, 14:11
  #99
Medlem
Därför att gnäll inte är lika skadligt som krig, slagsmål, våldtäkt eller inbrott.
Citera
2018-10-09, 16:24
  #100
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Därför att gnäll inte är lika skadligt som krig, slagsmål, våldtäkt eller inbrott.
Fast de flesta svenska män ägnar sig inte åt nåt av detta, däremot är många svenska kvinnor ragator...
Citera
2018-10-09, 16:27
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Fast de flesta svenska män ägnar sig inte åt nåt av detta, däremot är många svenska kvinnor ragator...

Då du och jag har vitt skilda erfarenheter av svenska kvinnor och män så kan jag inte ge något svar på varför de kvinnor just du har träffat har varit ragator. Om jag fått en femöring för varje manlig kollega som använt sin frånvarande pappa som ursäkt för att bråka, sprida rykten om andra, och sura på personalmötena så hade jag haft minst en tjugolapp vid det här laget.
Citera
2018-10-09, 16:29
  #102
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Då du och jag har vitt skilda erfarenheter av svenska kvinnor och män så kan jag inte ge något svar på varför de kvinnor just du har träffat har varit ragator. Om jag fått en femöring för varje manlig kollega som använt sin frånvarande pappa som ursäkt för att bråka, sprida rykten om andra, och sura på personalmötena så hade jag haft minst en tjugolapp vid det här laget.
Du tycker alltså att det är män som är ragator...?
Citera
2018-10-09, 16:34
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Du tycker alltså att det är män som är ragator...?

Jag vet att det finns jobbiga människor hos båda könen.
Citera
2018-10-09, 20:34
  #104
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idindunuffinz
Det enda sättet kvinnor hade kunnat hävda sig genom evolutionen är gnäll och manipulation. De är både dummare och svagare än män och måste därav använda vassa tungor och sexualitet för att få sin vilja igenom. Detta är ett vanligt tema genom historien.

Kan man styra allt lätt med lite sex, tyder det på att motparten är ganska primitiv också....
Så det med "dum och svag" låter som villfarelser.

Ont. Jag frågar mig det också...
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback