Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 22:05
  #1
Medlem
Tjenare allihopa, har en Aprilia SR50 med ett rostigt avgasrör, vilket jag har tänkt montera av, få bort rost och spraya om den, och sen sätta tillbaks den. Men jag har ingen aning om hur jag får bort den? Letat och letat på nätet men hittar inget. Jag har försökt själv men jag tror att jag har missat något. Kan någon hjälpa mig?

Tack
Citera
2018-09-21, 22:08
  #2
Medlem
Ryttmaestarens avatar
det sitter med 2 skruvar mot cylindern, sen en skruv typ mitt på röret
Citera
2018-09-21, 22:10
  #3
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0c4
Tjenare allihopa, har en Aprilia SR50 med ett rostigt avgasrör, vilket jag har tänkt montera av, få bort rost och spraya om den, och sen sätta tillbaks den. Men jag har ingen aning om hur jag får bort den? Letat och letat på nätet men hittar inget. Jag har försökt själv men jag tror att jag har missat något. Kan någon hjälpa mig?

Tack

https://scootergrisen.dk/scooterhjem...vicemanual.pdf

Sidan 126
Citera
2018-09-21, 22:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
https://scootergrisen.dk/scooterhjem...vicemanual.pdf

Sidan 126

Tack för snabbt svar!! tack som fan
Citera
2018-09-22, 22:45
  #5
Medlem
YLD1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0c4
Tack för snabbt svar!! tack som fan
Lovar dig att om du inte är orolig för att titta så är det väldigt logiskt, skruva inte fast det för hårt bara. Folk som inte är mekaniker drar gärna sönder skruvar. Dom är liksom gummiband, du drar dom tills dom är elastiska tillbaka men drar du för hårt så blir det som med gummi och dom återfår aldrig sin form. Drar du för hårt får den inte sin riktiga klämkraft, har du aluminium cylinder föreslår jag ca 16-20 nm med momentnyckel, alltså 1,6-2 kilos kraft. Vissa tillverkare föredrar dock 14nm men 16 säger jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback