Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 21:45
  #1
Medlem
Nej det är inte machosism, nej det är inget sexuellt. Det är känslan av renhet och befrielse genom tvagning och späkning av det köttsliga.

Exempel: Efter en lång dag ställer jag mig i duschen och låter mig bli genomvarm, efter det tar jag fram en skrubbhandske av grovt jute. Masserar mig igenom hela kroppen i omgångar. Först lättare men sedan allt hårdare tills skinnet glöder rosenrött och nästintill svider. Lite samma känsla man kan få genom en hård bastu. Helt underbart.

Efteråt infinner sig känslan av renhet och friskhet. Svårt att sätta ord på de exakta känslorna men jag känner mig sundare och friskare.

Vilka är era metoder för att "straffa köttet?"
Citera
2018-09-21, 21:55
  #2
Medlem
Spikmatta ger samma effekt, men bara genom att ligga på golvet. Riktiga grejor ska det vara, i metall, från indien.
Citera
2018-09-21, 22:09
  #3
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det där är bara bedövning från varandet.
Bastubad är skönt! Där är det härligt med en skrubb. En ömsning är jag i behov utav.
Citera
2018-09-21, 22:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Spikmatta ger samma effekt, men bara genom att ligga på golvet. Riktiga grejor ska det vara, i metall, från indien.
Har aldrig provat spikmatta. Hade en vän som körde varje dag med en plastvariant dock. Såg väl "sådär ut" om jag ska vara ärlig. Kändes inte autentiskt för fem öre.

Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Det där är bara bedövning från varandet.
Bastubad är skönt! Där är det härligt med en skrubb. En ömsning är jag i behov utav.
Älskar bastu. Men det ska vara våtbastu. Riktigt hett med MASSOR av vatten som öses på regelbundet. Ju närmare 100% luftfuktighet jag kommer desto bättre.

Man har ju hört att vissa gillar björkris i samband med bastu (finnar ha ha ), detta är dock ej något jag testat själv. Ser inte riktigt hur ett knippe ris skulle kunna matcha en grov jutehandske?? Men kanske har jag bara inte upplevt "magin" ännu??
Citera
2018-09-21, 22:36
  #5
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorPhung
Har aldrig provat spikmatta. Hade en vän som körde varje dag med en plastvariant dock. Såg väl "sådär ut" om jag ska vara ärlig. Kändes inte autentiskt för fem öre.


Älskar bastu. Men det ska vara våtbastu. Riktigt hett med MASSOR av vatten som öses på regelbundet. Ju närmare 100% luftfuktighet jag kommer desto bättre.

Man har ju hört att vissa gillar björkris i samband med bastu (finnar ha ha ), detta är dock ej något jag testat själv. Ser inte riktigt hur ett knippe ris skulle kunna matcha en grov jutehandske?? Men kanske har jag bara inte upplevt "magin" ännu??

Vi vill ju slå varandra och att skrubba någons rygg skulle vara alldeles för intimt haha. (och man kunde ju tro vi gillade varann)
/Selektiv kappvändar finne

Jag har faktiskt inte provat varken vihta eller vasta som de två varianterna kallas som jag känner till. Men förstår att de används av goda anledningar.
__________________
Senast redigerad av Ryggradslus 2018-09-21 kl. 23:02.
Citera
2018-09-21, 23:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Vi vill ju slå varandra och att skrubba någons rygg skulle vara alldeles för intimt haha. (och nån kunde tro vi var hinttis) Fult ord för homosexuell man) Använd inte det!
/Selektiv kappvändar finne

Jag har faktiskt inte provat varken vihta eller vasta som de två varianterna kallas som jag känner till. Men förstår att de används av goda anledningar.
En man som förstår livets goda - det hör ju jag. Är absolut inte homofob på något sätt men jag drar min personliga gräns vid att låta en annan man späka min kropp. Kvinna skulle förmodligen vara ok om hon vet vad hon håller på med och har feeling.

Berätta gärna mer om vihta och vasta. Är det två varianter av riset i bastun?

Har för övrigt precis gått en rond med jutehandsken. River fint just nu!
Citera
2018-09-21, 23:39
  #7
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorPhung
En man som förstår livets goda - det hör ju jag. Är absolut inte homofob på något sätt men jag drar min personliga gräns vid att låta en annan man späka min kropp. Kvinna skulle förmodligen vara ok om hon vet vad hon håller på med och har feeling.

Berätta gärna mer om vihta och vasta. Är det två varianter av riset i bastun?

Har för övrigt precis gått en rond med jutehandsken. River fint just nu!

Ok.
Den där handsken kunde jag sätta på en pinne man klarar väl sig själv.

Jag visste inget förrän jag läste idag om de olika varianterna. (glömt) Här står lite.
https://svenska.yle.fi/artikel/2005/09/11/bastukvasten

Nu ska jag oxå veta vad en jutehandske består av tack vare dig. Intressant!
__________________
Senast redigerad av Ryggradslus 2018-09-21 kl. 23:42.
Citera
2018-09-22, 00:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Ok.
Den där handsken kunde jag sätta på en pinne man klarar väl sig själv.

Jag visste inget förrän jag läste idag om de olika varianterna. (glömt) Här står lite.
https://svenska.yle.fi/artikel/2005/09/11/bastukvasten

Nu ska jag oxå veta vad en jutehandske består av tack vare dig. Intressant!
En bild på dödens redskap. Känslan efter ett hårt pass på gymmet och sedan gno min kropp röd med denna är.....

MMMmmmmmmmmm!! Kroppen ska lida!

https://imgur.com/L9LfH1p
Citera
2018-09-22, 00:38
  #9
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorPhung
En bild på dödens redskap. Känslan efter ett hårt pass på gymmet och sedan gno min kropp röd med denna är.....

MMMmmmmmmmmm!! Kroppen ska lida!

https://imgur.com/L9LfH1p

Oj såpass grov! Ja tycker du om det så lider du väl inte i detta fall vad vi vet. Jag ser inget fel. Go on. Annars får väl Gestapo piska.
__________________
Senast redigerad av Ryggradslus 2018-09-22 kl. 00:41.
Citera
2018-09-24, 23:50
  #10
Medlem
Måste ju finnas folk på Flashback mer än jag med fabless för denna kroppens njutning. Såg en brutal ryggborste på ÖB idag jag blev lite småsugen på men blev inget köp idag.

Vilka mer redskap finns det man kan riva o slita i skinnet med?

Just det, min skrubbhandske håller på att gå sönder, vart kan man köpa en ny. Apoteket har bara såna små klena kvinnovarianter. Min ska va med ordentligt riv i.
__________________
Senast redigerad av StorPhung 2018-09-25 kl. 00:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback