Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-27, 07:07
  #13
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraxLtd
Har du missat Sinex, Xlear, Rhinocort, Afrin, Nasacort, Mucinex, NasalCrom, Zicam och allt vad det heter? Finns hur mycket som helst att välja på som är minst lika bra som nässprayen i Sverige.

Nej, har testat 6 av de du rabblar upp (vi säljer flera av märkena i min butik t.o.m) och ingen av dem kan mäta sig med mina favoriter från Sverige.

Var i Sverige för någon vecka sen och packade halva resväskan med nässpray, nu inför hösten och allt. 😂
Citera
2018-10-27, 18:58
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Nej, har testat 6 av de du rabblar upp (vi säljer flera av märkena i min butik t.o.m) och ingen av dem kan mäta sig med mina favoriter från Sverige.

Var i Sverige för någon vecka sen och packade halva resväskan med nässpray, nu inför hösten och allt. 😂

Vad du subjektivt tycker fungerar bättre mot hur det faktiskt fungerar är stor skillnad. Skulle du ta en med Oximetazolin och en med Xylometazolin utan att veta vilken som vore vilken skulle du inte märka någon skillnad alls. Det sitter bara i ditt huvud.
Citera
2018-10-31, 15:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Ja direktflyg är cirka 11 timmar. Flög direkt Arlanda-LAX i slutet av förra året och vill minnas att flygtiden få blev strax under 11 timmar.

Flög med Norwegian häromveckan från LAX till ARN. Det tog ca 9,5 tim.

Kollade med Norwegian nu och det verkar inte finnas nåt direktflyg numera?
Citera
2018-12-31, 09:48
  #16
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Jag gör tvärtom, bor i USA men handlar endast medicin (receptfri) i Sverige. I synnerhet när det kommer till nässpray, finns inga bra här. Mitt råd är att ta med dig från Sverige om du känner att du kommer att behöva det när du reser.

Skojar du? Vad är det för nässpray som finns i Sverige men som inte finns på exempelvis Walmart?
Citera
2018-12-31, 09:51
  #17
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vanligt nässpray, typ vi köper på ICA, som omeprazol eller liknande, är nästan omöjligt att köpa utomlands. Så skaffa några flaskor här hemma i Svedala!

(Jäkla jobbigt att få nästäppa i ett land där nässprej är "förbjudet".)

Men USA, rätt genomreglerat. Latinska länder är bättre på den biten, de har lite "manjana-känsla med regler och reglementen..

Jag syftar inte på narkotiska preparat eller "anabola", utan saker som exempelvis hostmedicin och antibiotika etc.

Vad är det för antibiotika eller hostmedicin som ICA har men som inte Walmart har?
Citera
2018-12-31, 15:04
  #18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Vad är det för antibiotika eller hostmedicin som ICA har men som inte Walmart har?

Förstår inte din fråga. Återkom med en mer utvecklad sådan, lämpligen nästa år.
Citera
2019-01-01, 01:54
  #19
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Förstår inte din fråga. Återkom med en mer utvecklad sådan, lämpligen nästa år.

Fakta: USA har bättre medicinutbud än Sverige. De receptfria medicinerna kan köpas överallt och är oftast billigare än vad de är i Sverige. Och i USA säljs många preparat som är receptbelagda eller totalförbjudna i Sverige, såsom melatonin, DHEA och förkylningsmedicin.
Citera
2019-01-01, 01:58
  #20
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Fakta: USA har bättre medicinutbud än Sverige. De receptfria medicinerna kan köpas överallt och är oftast billigare än vad de är i Sverige. Och i USA säljs många preparat som är receptbelagda eller totalförbjudna i Sverige, såsom melatonin, DHEA och förkylningsmedicin.

Efedrin, DXM, ..
Citera
2019-01-01, 22:13
  #21
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Efedrin, DXM, ..

Efedrin i såväl förkylningsmedicin som inhalatorer har dock stoppats i USA för längesen, eftersom man kunde göra meth av den. Den receptfria förkylningsmedicinen idag innehåller andra substanser som också funkar bra mot förkylningssymptom.

DXM, vad är det? Dihexomorphan eller vad det heter?
Citera
2019-01-01, 22:34
  #22
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Efedrin i såväl förkylningsmedicin som inhalatorer har dock stoppats i USA för längesen, eftersom man kunde göra meth av den. Den receptfria förkylningsmedicinen idag innehåller andra substanser som också funkar bra mot förkylningssymptom.

DXM, vad är det? Dihexomorphan eller vad det heter?

Dextrometorfan. Robitussin DM och sånt.

Efedrin finns fortfarande i Kalifornien, varumärke Bronkaid och Primatene. Du måste bara visa Id och får bara köpa begränsad mängd.

http://www.bronkaid.com
Citera
2019-01-01, 22:41
  #23
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Dextrometorfan. Robitussin DM och sånt.

Efedrin finns fortfarande i Kalifornien, varumärke Bronkaid och Primatene. Du måste bara visa Id och får bara köpa begränsad mängd.

http://www.bronkaid.com

Wow, detta verkar stämma! Äntligen kan jag få fart på träningen igen. Ehh, bota min astma menar jag förstås. Tusen tack för tipset!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2978818

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback