Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 18:08
  #13
Medlem
a2cs avatar
Tack för svar, glömde att jag mycket riktigt gjort mig skyldig till barnporrsbrott eftersom jag iallafall tittat på det och aktivt letat efter det.

Jag tror till 99% att jag är säker men ändå, det var skönt att skriva av sig.
Citera
2018-09-22, 19:58
  #14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Tack för svar, glömde att jag mycket riktigt gjort mig skyldig till barnporrsbrott eftersom jag iallafall tittat på det och aktivt letat efter det.

Fast det är inte det vi stör oss på. Det vi stör oss på är att du såg bilder på barn som utnyttjades, och genast tänkte "hur kan jag tjäna pengar på detta?", när du i själva verket borde tänkt "hur sätter jag dit våldtäktsmännen?".

Du satte endast dit de som inte betalade dig, men lät de andra gå.
Det är inte så bra.


Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Jag tror till 99% att jag är säker men ändå, det var skönt att skriva av sig.

Du löper nog ingen större risk att åka fast för detta nej.

Karmalagarna däremot, kan möjligen se till att något av Dina (framtida?) barn får äran att vara med i en barnporrfilm i framtiden, och att denna film spelas in av en av de två som du lät gå.
Citera
2018-09-22, 20:03
  #15
Medlem
Hmm... reggad för några dagar sedan. Misstänker att denna post mer går ut på att förstärka ett pågående bedrägeriförsök med bitcoinutpressning som kanske en och annan uppmärksammat.
Citera
2018-09-22, 20:30
  #16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hmm... reggad för några dagar sedan. Misstänker att denna post mer går ut på att förstärka ett pågående bedrägeriförsök med bitcoinutpressning som kanske en och annan uppmärksammat.


Det var ingen vidare förstärkning i så fall..

Alla pedofiler med känsla för säkerhet kör 'Protocol Zero' så fort de ens känner lukten av en utpressare/stundande polisräd.
Citera
2018-09-22, 23:02
  #17
Medlem
Om det nu är sant är du nog Sveriges mest omständiga bedragare. Totalt overkill i min mening för vadå, 30 lök totalt? Tror inte att någon myndighet skulle försöka utreda ett sånt här ärende för så små penningsummor, så fort TOR nämns så stänger dom nog bara av. Förundersökning läggs ner för brist av bevis brukar det heta.

Men rent teoretiskt, har du ju använt facebook och även kontaktat Polisen direkt, vilket beroende på hur detta skett kan härledas till din person. Även möjligt, om än inte troligt, att pengasummorna genererade från bitcoinmarknader till ditt konto skulle kunna gå att spåra (dock rör det sig om ett fåtal betalningar så inte heller troligt).

För övrigt är det helt och hållet onödigt att köra Gutmann på någon modern hårddisk, tror inte ens att de flesta passes ens gör något på dagens diskar. På en SSD är det snarare till din nackdel, då de är ganska svåra att med säkerhet radera något, och att köra Gutmann lämnar åtminstone runt 4% data som går att återskapa. Å andra sidan, är det en SSD med TRIM så är det nog inte svårare än att helt enkelt radera det som vanligt och sedan använda disken ett tag. Därtill så är de flesta SSD kontrollchip krypterade från fabrik. Nåväl, även om det är teoretiskt möjligt är det inget som polismyndigheten kommer lägga något krut på.
Citera
2018-09-23, 13:13
  #18
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Vissa kunde jag infektera med virus genom att skicka en .zip-fil via PM eller mejl
Berätta mer om detta - formuleringen du använder låter nämligen inte ett dugg lik vad jag hade väntat mig av någon som besitter kompetens inom området.
Citera
2018-09-23, 14:44
  #19
Medlem
Bara mullvad botde väl vara sänert nog?

Vad jag vet sparar dom inga loggar annat än betalningen. Mend du har ju betalat med kontanter så då finns det ju inget.


Att peddofiler inte skulle anmäla en utpressning är fel. Finnsmånga som inte skäms alls för sin läggning eller åkt fast för barnporr förut så dom vet dom bara får typ dagsbötèr.

Var ju nån härva förut där 2 killar åkte fast när dom gjot som du. Tror dom hade ett 20 tal anmälningar på sig.

Hur effektift detta är kan man ju fråga sig. De du utpressat kan mycket väl bli så skrämd att dom inte letar barnporr mer.

Du har tjänat stora pengar,bränn utrustnungen för fan.
Det enda är om dom kan spåra bitcoin transaktionerna och sen till din swish. Du skulle växlat til kontanter först innan du satte in dom på kontot då hade du varit helt säker även om så fbi cia och allt dedär hade velat ha tag i dig.


En fakeprofil på sociala medier som en liten 13 åring och sen komma i kontakt med kändisar från paradise hotel osv och sen hänga ut dom offentligt hade vart kul. Tänk nån toppolitiker,fins nog många peddogubbar som direkt skulle nappa av yanken på att knulla en liten högstadieelev. Dom har ju dessutom mycket att för lora på att bli uthängd. Blev dom avslöjad som peddofil skulle dom nog aldrig kunna ha ett offentligt uppdrag igen.
Citera
2018-09-23, 14:46
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Berätta mer om detta - formuleringen du använder låter nämligen inte ett dugg lik vad jag hade väntat mig av någon som besitter kompetens inom området.

Är väl inga konstigheter? Skicka zip.fil med virus kan du göra på i princip alla ställen.
Citera
2018-09-23, 17:41
  #21
Medlem
a2cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Berätta mer om detta - formuleringen du använder låter nämligen inte ett dugg lik vad jag hade väntat mig av någon som besitter kompetens inom området.
Ber om ursäkt.

En ".zip-fil" är ett akriv som kan ha filändelsen ".zip", t.ex. barnporr.zip. Man använder sig utav en programvara för att öppna arkivet och nyttja filerna som finns där i. Detta är jättesmidigt om man t.ex. ska flytta 100 bilder och inte vill flytta dom en och en, utan istället packa dom till en fil och flytta den filen.

Vanliga program för akrivhantering är 7zip, WinRaR och hos Linux heter det nog bara zip/unzip. Windows kan hantera .zip-filer med utforskaren. Du kan öppna utforskaren genom att hålla in Windows-knappen på tangentbordet och trycka på "E".

Virus är precis vad det låter som, någonting skadligt. Viruset i detta fall gick ut på att öppna en bakdörr hos pedofilernas system. Detta gjorde jag enklast genom att använda mig av en redan färdigskriven programvara och sedan manipulerade jag viruset på ett sätt som gjorde så att antivirusprogram inte kunde upptäcka dom. I samband med denna process så kan man även ändra fler saker, t.ex. så kan du ändra ikonen från den typiska .exe-ikonen till t.ex. en .jpg-ikon, så att viruset är en exekverbar fil men ändå ser ut som en bild. Det finns även ett ALT-tecken som gör att tecken kan skrivas baklänges i filnamnen, eller rättare sagt från höger till vänster, även om allt övrigt är vänster till höger. Till exempel så kan man ändra "barnporrbild.exe" till "barnporrbexe.dli". Målet är alltså att få ".dli" på slutet att istället vara jpg, så man måste anpassa filnamet på ett klurigt sätt. Exempelvis: "0001EPSONPGJ.EXE", sätta ALT-tecknet efter punkten och före E, så blir resultatet: "0001EPSONEXE.JPG".

Jag använde mig av detta för att maskera .exe på slutet till .jpg. Man öppnar då en fil som ser ut som en bild och som heter .jpg, men som Windows känner igen som en exe. Att den slutar på .jpg är endast visuellt, den gör inte det egentligen.

Sedan finns det fler sätt att sprida virus på, jag rekommenderar dig att söka dig till forum där man går över det hela på ett mycket basalt och handikapp-vänligt sätt: https://hackforums.net.


__________________
Senast redigerad av a2c 2018-09-23 kl. 17:45.
Citera
2018-09-23, 17:59
  #22
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Ber om ursäkt.

En ".zip-fil" är ett akriv som kan ha filändelsen ".zip", t.ex. barnporr.zip. Man använder sig utav en programvara för att öppna arkivet och nyttja filerna som finns där i. Detta är jättesmidigt om man t.ex. ska flytta 100 bilder och inte vill flytta dom en och en, utan istället packa dom till en fil och flytta den filen.

Vanliga program för akrivhantering är 7zip, WinRaR och hos Linux heter det nog bara zip/unzip. Windows kan hantera .zip-filer med utforskaren. Du kan öppna utforskaren genom att hålla in Windows-knappen på tangentbordet och trycka på "E".

Virus är precis vad det låter som, någonting skadligt. Viruset i detta fall gick ut på att öppna en bakdörr hos pedofilernas system. Detta gjorde jag enklast genom att använda mig av en redan färdigskriven programvara och sedan manipulerade jag viruset på ett sätt som gjorde så att antivirusprogram inte kunde upptäcka dom. I samband med denna process så kan man även ändra fler saker, t.ex. så kan du ändra ikonen från den typiska .exe-ikonen till t.ex. en .jpg-ikon, så att viruset är en exekverbar fil men ändå ser ut som en bild. Det finns även ett ALT-tecken som gör att tecken kan skrivas baklänges i filnamnen, eller rättare sagt från höger till vänster, även om allt övrigt är vänster till höger. Till exempel så kan man ändra "barnporrbild.exe" till "barnporrbexe.dli". Målet är alltså att få ".dli" på slutet att istället vara jpg, så man måste anpassa filnamet på ett klurigt sätt. Exempelvis: "0001EPSONPGJ.EXE", sätta ALT-tecknet efter punkten och före E, så blir resultatet: "0001EPSONEXE.JPG".

Jag använde mig av detta för att maskera .exe på slutet till .jpg. Man öppnar då en fil som ser ut som en bild och som heter .jpg, men som Windows känner igen som en exe. Att den slutar på .jpg är endast visuellt, den gör inte det egentligen.

Sedan finns det fler sätt att sprida virus på, jag rekommenderar dig att söka dig till forum där man går över det hela på ett mycket basalt och handikapp-vänligt sätt: https://hackforums.net.


Tack för svar. Nu vet jag vilket fack jag ska placera historian i och kan lämna tråden utan oro för att missa något intressant.
Citera
2018-09-24, 20:57
  #23
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
[center]Text
Du är naturligtvis helt safe. Polisen jagar de som sprider barnporr och sitter med gedigna samlingar.

Utpressning har du gjort dig skyldig till samt dataintrång. Barnporrbrott kan möjligen läggas till.

Det jag inte förstår är varför du gjort dig sånt besvär. Uppenbarligen inte för att tjäna en massa pengar och uppenbarligen inte för att sätta dit pedofilerna.
Var det för att du kunde eller hoppades du på att pedofilerna skulle upphöra när dom avslöjades?
Om det sista var argumentet tror jag du misslyckats.
Citera
2018-09-25, 18:11
  #24
Medlem
a2cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Du är naturligtvis helt safe. Polisen jagar de som sprider barnporr och sitter med gedigna samlingar.

Utpressning har du gjort dig skyldig till samt dataintrång. Barnporrbrott kan möjligen läggas till.

Det jag inte förstår är varför du gjort dig sånt besvär. Uppenbarligen inte för att tjäna en massa pengar och uppenbarligen inte för att sätta dit pedofilerna.
Var det för att du kunde eller hoppades du på att pedofilerna skulle upphöra när dom avslöjades?
Om det sista var argumentet tror jag du misslyckats.
Det började som ett experiment antar jag, och sedan blev det som ett beroende när det väl fungerade. Anledningen till att jag använt VPN, TOR, Protonmail samt krypterat mina enheter borde inte vara något konstigt, det är det trots allt många som gör. Det andra jag gjort som kanske kan tyckas vara märkligt är att ha sönder en hårddisk, gömma en mobil och skriva över hårddisken 35 gånger. Det är självklart för att kunna sitta här idag och känna mig lugn. Jag skapade ändå tråden för att få mer input så vi kunde bolla tillsammans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback