Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 23:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Vad menar du med att AG har fått prickar på sig? Vem hae utdelat dem?

1. Jag hade kontaktat facket för stöd. Om det blir förhandlingar etc är det ett bra komplement.

2. Dokumentera, dokumentera och dokumentera.

3. Går högre. Finns alltid en styrelse, koncern osv.
Att fler har hört av sig till facket såklart innan, de kanske har nåt rykte innan, men inga bevis.
Citera
2018-09-22, 05:53
  #14
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heligadykaren
Det som finns är inspelningar av de två cheferna när dem sitter på en av chefernas kontor. De diskuterar först allmänna personalfrågor.

Efter ett tag börjar de ta upp specifika medarbetare på avdelningen som dem inte gillar. Dem diskuterar fram och tillbaka hur dem lättast kan varsla bort dem och yrka på arbetsbrist. Dem diskuterar omplaceringar anställningsvillkor.

En av cheferna gör förlöjligande immitationer av medarbetare.

Formuleringar som "de borde skjutas", "torkar dem sig i röven när dem skitit?" framkommer flertalet gånger.

Vem är det som har spelat in samtalet och hur, om endast två personer befinner sig på kontoret?

Det som sägs kanske inte är så passande vid alla tillfällen, men det är än så länge inte olagligt att vara ett rövhål.
Glöm inte heller att de båda är chefer, och befinner sig ovanför din vän i hierarkin och har således alltid större trovärdighet.
Citera
2018-09-22, 06:25
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Risken är nog stor att man blir av med jobbet då.
Nej och nu skall jag berätta varför. Lagen ser nämligen ganska hårt på om en chef mobbar
en anställd. Efter denna incident blev jag uppkallad till terminalchefen för ett samtal och han
gnällde på mig och då förklarade jag att och nåväl då går jag till arbetsdomstolen.
Citera
2018-09-24, 20:54
  #16
Medlem
Se till att driva det vidare.

Då kan idioten som har spelat in samtalet få 2 år i fängelse för olovlig avlyssning...

Att folk aldrig lär sig hur världen fungerar är för mig en gåta...
Citera
2018-09-24, 20:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Nej och nu skall jag berätta varför. Lagen ser nämligen ganska hårt på om en chef mobbar
en anställd. Efter denna incident blev jag uppkallad till terminalchefen för ett samtal och han
gnällde på mig och då förklarade jag att och nåväl då går jag till arbetsdomstolen.

Om det finns bevis för att du har misshandlat en person så blir du givetvis dömd för det.
Oavsett anledning.

Dessutom så tvivlar jag starkt på att något företag skulle låta dig fortsätta din anställning om ledningen fått kännedom om handgemäng på arbetstid...
Citera
2018-09-24, 22:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Om det finns bevis för att du har misshandlat en person så blir du givetvis dömd för det.
Oavsett anledning.

Dessutom så tvivlar jag starkt på att något företag skulle låta dig fortsätta din anställning om ledningen fått kännedom om handgemäng på arbetstid...
De ville inte få till en skandal.
Citera
2018-09-26, 10:38
  #19
Avstängd
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
olovlig avlyssning...

Två ord som i kombination med varandra förlorat all betydelse för länge sedan.
Citera
2018-10-25, 22:04
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Om det finns bevis för att du har misshandlat en person så blir du givetvis dömd för det.
Oavsett anledning.

Dessutom så tvivlar jag starkt på att något företag skulle låta dig fortsätta din anställning om ledningen fått kännedom om handgemäng på arbetstid...
Det handlar om kontexten, terminalchefen visste om det här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback