Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 20:34
  #1
Medlem
Skeldersans avatar
Kan stundtals sakna ett parti som man skulle kunna rösta på som tar invandringsproblemen på allvar men som inte är SD. Jag känner mig inte bekväm att rösta på SD av flertalet anledningar, deras historia är en del som knappast kan bortförklaras. Mängden stolpskott i partiet verkar vara rätt stort också, folk som skriver hur man vill ha ihjäl invandrare med mera, jag vill helt enkelt inte dela parti med sådana.

Var ska vi ta vägen som inte har SD som ett alternativ men ändå är trötta på utvecklingen?

Är det någon som känner igen sig i min beskrivning?
__________________
Senast redigerad av Skeldersan 2018-09-21 kl. 20:40.
Citera
2018-09-21, 20:35
  #2
Medlem
okok1s avatar
Alternativ för Sverige.
Citera
2018-09-21, 20:38
  #3
Avstängd
Kyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Alternativ för Sverige.
Vilket skämt till parti.. Jeff Ahl och resten av dagisbarnen leker fortfarande politiker.. Gulligt.. Hehe

Mvh Johan
Citera
2018-09-21, 20:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Alternativ för Sverige.

Tyvärr stämmer nog detta, det finns inga partier av rang som är migrationskritiska förutom SD. AfS är det enda småpartiet som är uttalat migrationskritiskt.

Däremot så är det nog svårt för någon som tycker att SD har en hög kvot stolpskott att ha något förtroende överhuvudtaget för AfS.
Citera
2018-09-21, 20:47
  #5
Medlem
Somliga av oss får ta den långa resan innan vi landar i rätt parti... Du kan börja med M eller KD och köpa grisen i säcken så att säga. Några år senare när du insett att det mesta var valfläsk och inte seriöst politik, så du går vidare och provat ett annat parti som minsann lovar dyrt och heligt att de ska strama åt sin invandringspolitik. Den här gången blir det säkert annorlunda och de har till och med bytt partiledare, resonerar du. Efter ett tag inser du förhoppningsvis ditt misstag och röstar på det partiet som har högst trovärdighet i frågan och slutar bekymra dig över mediebilden.
Citera
2018-09-21, 21:04
  #6
Avstängd
Fader.Messiass avatar
Då du inte kommer finna ett sant alternativ till SD inom riksdagspartierna så får jag väl säga att du bör checka in Medborgerlig Samling (MED) om du vill ha ett invandringskonservativt parti utan några märkbara bruna medlemmar.
Citera
2018-09-21, 21:09
  #7
Medlem
Tror du SD hade blivit så stora om det funnits något annat?
Citera
2018-09-21, 21:20
  #8
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bixles
Tror du SD hade blivit så stora om det funnits något annat?

SD växer för att de syns i media.
Citera
2018-09-21, 21:32
  #9
Medlem
lillapaddingtons avatar
Alternativ För Sverige
Citera
2018-09-21, 21:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Kan stundtals sakna ett parti som man skulle kunna rösta på som tar invandringsproblemen på allvar men som inte är SD. Jag känner mig inte bekväm att rösta på SD av flertalet anledningar, deras historia är en del som knappast kan bortförklaras. Mängden stolpskott i partiet verkar vara rätt stort också, folk som skriver hur man vill ha ihjäl invandrare med mera, jag vill helt enkelt inte dela parti med sådana.

Var ska vi ta vägen som inte har SD som ett alternativ men ändå är trötta på utvecklingen?

Är det någon som känner igen sig i min beskrivning?

Medborgerlig Samling
Citera
2018-09-21, 21:49
  #11
Medlem
sparvsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SD växer för att de syns i media.
Nja. SD växer främst då de andra partierna vägrar närma sig politiken en stor del av vår befolkning vill ha och det bara finns ett parti att välja på. Skulle det finnas ett mer seriöst parti som för invandringskritisk politik så skulle SD krympa.
Citera
2018-09-21, 21:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Kan stundtals sakna ett parti som man skulle kunna rösta på som tar invandringsproblemen på allvar men som inte är SD. Jag känner mig inte bekväm att rösta på SD av flertalet anledningar, deras historia är en del som knappast kan bortförklaras. Mängden stolpskott i partiet verkar vara rätt stort också, folk som skriver hur man vill ha ihjäl invandrare med mera, jag vill helt enkelt inte dela parti med sådana.

Var ska vi ta vägen som inte har SD som ett alternativ men ändå är trötta på utvecklingen?

Är det någon som känner igen sig i min beskrivning?

Medborgerlig Samling? De ogillar inte SD, dock. Men MED är allafall inte SD.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback