Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 20:45
  #13
Medlem
Spontant så tror jag att det inte borde vara olagligt att känna sig övervakad, det kan väl inte hålla i en domstol.
Går det till åtal, så blåneka i rättssalen bara.
Citera
2018-09-21, 20:48
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Longhalmen
Spontant så tror jag att det inte borde vara olagligt att känna sig övervakad, det kan väl inte hålla i en domstol.
Går det till åtal, så blåneka i rättssalen bara.
Fast om bildkvalitén är av bra kvalité och det syns på riktigt att det är du (exempelvis dragit en lina eller annat av brottslig karaktär) då är man ju ditsatt trots att man nekar.
Citera
2018-09-21, 20:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Fast om bildkvalitén är av bra kvalité och det syns på riktigt att det är du (exempelvis dragit en lina eller annat av brottslig karaktär) då är man ju ditsatt trots att man nekar.
Jag tror alltså att det är lagligt att känna sig övervakad. Oavsett om man blir övervakad eller ej, då spelar ju bildkvalité ingen roll.
Citera
2018-09-21, 21:03
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Risken som finns är väl att sådant görs i privat regi, dvs inte av skolan.
Ja sjuka människor kan vi inte bortse ifrån. Men då är problemet större än övervakning på toaletter.
Citera
2018-09-21, 21:09
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Ja sjuka människor kan vi inte bortse ifrån. Men då är problemet större än övervakning på toaletter.

Och jag tänker på att även om den som filmar filmar något olagligt så är det båda parter i det fallet som gör sig misstänkta för brottslig handling Dvs ena parten kan inte sätta dit den ena. Om nu inte den ena parten "utpressar" den andre vill säga.
Citera
2018-09-22, 05:51
  #18
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Och jag tänker på att även om den som filmar filmar något olagligt så är det båda parter i det fallet som gör sig misstänkta för brottslig handling Dvs ena parten kan inte sätta dit den ena. Om nu inte den ena parten "utpressar" den andre vill säga.
Vänta lite, fattar jag rätt nu? Om jag upptäcker att min granne planerar en statskupp/ massmord/ århundradets brott genom att vittja hans brevlåda och olovligen läsa hans brev, kan mina iakttagelser då inte användas som bevis mot honom eftersom min metodik i sig är olaglig?
Citera
2018-09-22, 05:59
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Ingen vill se dig kissa och bajsa lilla vän.

För några år sen skulle inte jag heller trott det, men efter att ha läst flertalet trådar här på flashback om toalettkameramongos så tror jag numera att det finns det.
Citera
2018-09-22, 07:05
  #20
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Det är störda människor som skulle filma eller övervaka toaletter och sådana finns givetvis. Att du blir utsatt någon gång under ditt liv för ofrivillig inspelning är mer sannolikt än osannolikt numera, eftersom det finns fullt av rötägg. Däremot är det skruvade typer som bandar sexuellt eller mycket intimt material för att sprida eller använda sig av.

Så sant som det är skrivet.

Tyvärr tror jag att det bara kommer att bli värre, iaf för oss som befinner oss lite eller mycket längre ned på samhällsstegen.
Citera
2018-09-22, 07:17
  #21
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Betänk varför skulle nån vilja se på när du skiter?

Har du hört talas om internet, där det laddas upp filmer på vad som helst, för mentalsjuka och/eller lågbegåvade tonåringar att ta del av?
Självmord, glas upp i röven och fan och hennes moster, frågan i dagens samhälle borde väl snarare lyda: Varför skulle nån inte vilja se på när du skiter?

I sakfrågan kan man ju bara konstatera att i all övervakning/avlyssning så medföljer överskottsinformation, vad man gör med denna beror såklart på vad övervakaren är för typ av person/instans, polis, åklagare eller mentalsjuk arbetsgivare.
__________________
Senast redigerad av Mitch-Moon 2018-09-22 kl. 07:20.
Citera
2018-09-22, 10:52
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Så sant som det är skrivet.

Tyvärr tror jag att det bara kommer att bli värre, iaf för oss som befinner oss lite eller mycket längre ned på samhällsstegen.
Intressant med det du säger om det att vara längst ner, då jag definitivt tror att utsattheten är mycket större för dem i botten. Och precis som du skriver pga att främst unga människor inte får uppfostran. Givetvis finns det äldre, störda människor som laddar upp saker om andra. Man får hoppas att de råkar ut för detsamma men antagligen finns ett stort mörkertal redan nu i vad människor utsätts för. Det du skriver längre ner kan jag knappt föreställa mig då Flashback är typ det värsta jag går in på 😱
Citera
2018-09-23, 00:41
  #23
Medlem
Battery6s avatar
Nästa gång du är på toan så kan du ju försöka lokalisera en kamera eller mikrofon om det nu stör dig så mycket. Jag tvivlar ju starkt på att någon skulle lägga resurser och tid på att övervaka en toalett på en skola om det nu inte är något sorts pervo som gjort en egen setup.

Sen kan jag inte direkt lagen så bra men jag skulle åtminstone gissa på att det inte är speciellt lagligt att filma nakna människor utan deras vetskap vart det nu än är. Läste nån artikel för inte så länge sedan om en gubbe som satt upp en kamera mot kvinnornas duschar på ett badhus och han fick rejält mycket skit för det.
Citera
2018-09-23, 00:50
  #24
Medlem
sonofnatures avatar
Du bör ej skita huvudtaget . Sånt gör man hemma , inte går man till högskolan för att skita.

Men i tv visar de ju numera folk som kissar å bajssr , tänker på paradise hotel bland annat.
Kom ihåg någon engelsk realityserie från krogen, det utspelades på toan där .
Folk tjötade å bajsa osv.
Nog vanligt numera att vi blir filmade när vi gör allt möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback