Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 19:18
  #1
Medlem
Halloj!

Har nyligen startat enskild firma och har funderat ett tag på ett lämpligt fordon, men blir inte klok!

Kommer att ha bilen privat likaså så komfort är inte helt dumt, samt plats för ungarna. Utrymme för handverktyg där bak. Utöver det så har jag inga större krav.

Skåpbil gick bort ganska fort iom. att man vill kunna ta sig runt med två ungar. Var inne ganska länge på en dubbelhyttig pickup, typ Ranger, eller den billigare varianten Izuzu D-max, men då jag fickparkerar inne i stan varje dag hemma så känns det opraktiskt, plus att dom kostar ju en hel del mer.

Så nu är jag inne på en kombi-variant med bra lastutrymme. Så min fråga är, vilket märke/modell skulle ni välja att företagsleasa med ett nypris på 300k max? Håller till i Göteborg, så har ni tips på bra återförsäljare får ni gärna hojta till.

Sen hörde jag i förbisvängen att skatten på bilar har ändrats på något vis sedan Juli i år för företag. Någon som vet mer om detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback