Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 18:50
  #1
Medlem
Otto Flicks avatar
Fredag 21/4:
19:00 IF Brommapojkarna-GIF Sundsvall

Lördag 22/4:
16:00 IF Elfsborg-Örebro SK
16:00 IK Sirius-Östersunds FK
16:00 Trelleborgs FF-Djugårdens IF
18:00 Dalkurd FF-IFK Norrköping

Söndag 23/4:
15:00 AIK-Hammarby IF
17:30 Malmö FF-Kalmar FF

Måndag 24/4:
19:00 BK Häcken-IFK Göteborg
Citera
2018-09-21, 19:07
  #2
Medlem
bagarn29s avatar
Jag tippat en 2:a men efter att sett den tysta minut för en 11-årig pojklagsspelare i BP, får BP gärna vinna.
Grabben gick bort i cancer.
Citera
2018-09-21, 19:18
  #3
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tippat en 2:a men efter att sett den tysta minut för en 11-årig pojklagsspelare i BP, får BP gärna vinna.
Grabben gick bort i cancer.

Ja, kände lite samma sak. BP får gärna klara sig kvar på Dalkurds bekostnad (tror det är kört för TFF)
Citera
2018-09-21, 20:20
  #4
Medlem
Domaren missa en tydlig hands av en BP-spelare.
Citera
2018-09-21, 20:25
  #5
Medlem
Otto Flicks avatar
Fasen vad skönt det är att kolla matcher utan kommentatorer och bara med publik- och spelarljud. Trodde inte det skulle vara så befriande :-)
Citera
2018-09-21, 20:43
  #6
Medlem
Bra match av Sundsvall. Nu blir det Stuttgart för min del.
Citera
2018-09-21, 20:45
  #7
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Fasen vad skönt det är att kolla matcher utan kommentatorer och bara med publik- och spelarljud. Trodde inte det skulle vara så befriande :-)
Jag brukar ofta stänga av ljudet.

Linus igen, vilken säsong för någonman aldrig slutar gilla.
Citera
2018-09-21, 20:59
  #8
Medlem
Tack Giffarna. /resten av botten
Citera
2018-09-21, 21:32
  #9
Medlem
hortaxis avatar
Linus gör återigen ett riktigt jävla fint mål. Liknar det han gjorde i hammarby. Förutom att slå den på volley. Giffarna är helt otroliga iår. Enda plumpen är förra matchen mot ÖSK. Häcken är spöken för oss. Lika bra att lämna WO på dom matcherna.

EDIT: Just ja, den i Sirius som sänker Äckelsund får 10.000 av mig i näven.

MVH/ #HataÖFK
Citera
2018-09-22, 06:11
  #10
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Linus gör återigen ett riktigt jävla fint mål. Liknar det han gjorde i hammarby. Förutom att slå den på volley. Giffarna är helt otroliga iår. Enda plumpen är förra matchen mot ÖSK. Häcken är spöken för oss. Lika bra att lämna WO på dom matcherna.

EDIT: Just ja, den i Sirius som sänker Äckelsund får 10.000 av mig i näven.

MVH/ #HataÖFK


Häcken var även Malmös spöklag länge.
Till slut blev det bort bortjagat👌

Tror Sirius får det tufft idag.
Malmö FF slog dom med 5-0 för att Sirius i matchen efter förlorade med 4-0 mot Sundsvall.
Innan de två matcherna torskade dom tom mot Dalkurd på hemmaplan.
Bara Bajen som fick nöja sig med en pinne.
Citera
2018-09-22, 07:28
  #11
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Linus gör återigen ett riktigt jävla fint mål. Liknar det han gjorde i hammarby. Förutom att slå den på volley. Giffarna är helt otroliga iår. Enda plumpen är förra matchen mot ÖSK. Häcken är spöken för oss. Lika bra att lämna WO på dom matcherna.

EDIT: Just ja, den i Sirius som sänker Äckelsund får 10.000 av mig i näven.

MVH/ #HataÖFK

Och "mitt" ÖSK var helt otroligt svaga i den matchen och det kändes som stöld att vi ens hade en pinne. Att vi fick tre var minst grovt superväpnat rån. Grymt imponerad av Giffarna. Hur är kontraktssitutionen för Cedergren? Läste någonstans om intresse från Djurgården nämligen.
Citera
2018-09-22, 12:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Häcken var även Malmös spöklag länge.
Till slut blev det bort bortjagat👌

Tror Sirius får det tufft idag.
Malmö FF slog dom med 5-0 för att Sirius i matchen efter förlorade med 4-0 mot Sundsvall.
Innan de två matcherna torskade dom tom mot Dalkurd på hemmaplan.
Bara Bajen som fick nöja sig med en pinne.

Båda dom utskåpningarna var 0-0 i 60 minuter. Sirius har haft en jävla dålig tendens att klappa ihop 15 minuter under andra halvlek där man släpper in flera mål i en klump som kostar all möjlighet på poäng. Samma hände mot ÖFK tidigare under våren, 1-1 blev till 4-1 på en kvart i andra. 0-1 blev till 1-5 mot DIF sista kvarten. Visst kan man bli trötta och tappa men mycket av det där är bara rent mentalt. Och lite p.g.a. usla målvakter. Behövs solida 90 minuter för poäng mot ett lag på övre halvan, som idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback