Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 17:59
  #1
Medlem
Lao Tzus avatar
En engelsk redaktör fick sparken efter att ha framfört nya rön om att kvinnor inte har penisar.

Hur bör vi feminister ställa oss till en sådan individ? Inkluderande eller exkluderande?

Om det mot alla odds framöver vetenskapligt visar sig att kvinnor inte har penisar-vad gör vi då?
Citat:
A student editor at a top university has been fired in a transphobia row after he tweeted that 'women don't have penises'.

'Is it a crime to say women don't have penises?

Standing by his tweets, Mr Sofocleous wrote: 'I may be wrong and women might indeed have penises, although I don't believe that to be the case.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...niversity.html
Citera
2018-09-21, 18:05
  #2
Medlem
Krusensnorres avatar
Ja hemska tanke . Asså världen vi lever i
Citera
2018-09-21, 18:28
  #3
Medlem
2560ps avatar
Haha 😂 Gyllene trådstart! Själv är jag mer upprörd över att jag inte har en vagina.
Citera
2018-09-21, 18:55
  #4
Medlem
Bombaysapphires avatar
För att citera professor Farnsworth; I don't want to live on this planet anymore!

Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, men dessvärre är jag inte förvånad. Vad kommer härnäst? Kommer man bli av med jobbet för att man hävdar att jorden är rund, med motivationen att man är idiotfobisk?
Citera
2018-09-21, 19:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
En engelsk redaktör fick sparken efter att ha framfört nya rön om att kvinnor inte har penisar.

Hur bör vi feminister ställa oss till en sådan individ? Inkluderande eller exkluderande?

Om det mot alla odds framöver vetenskapligt visar sig att kvinnor inte har penisar-vad gör vi då?

Det var ett löjligt påpekande. Varför skulle någon påpeka detta självklara faktum över huvud taget?
Citera
2018-09-21, 19:28
  #6
Medlem
Jagtardindotters avatar
Bra att han fick sparken för det han sa är förfärligt faktiskt.
Citera
2018-09-21, 20:00
  #7
Medlem
Problemet är nog att detta utesluter transpersoner som vill bli betraktade som kvinnor
Citera
2018-09-21, 20:30
  #8
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det var ett löjligt påpekande. Varför skulle någon påpeka detta självklara faktum över huvud taget?


Ja exakt, vad kan syftet med en sån tweet vara förutom att visa att man inte accepterar transpersoner?
Citera
2018-09-22, 02:52
  #9
Medlem
Flickfotografs avatar
Mob rules!
Eller pöbelstyre på svenska.
Det kan drabba precis vem som helst. Det räcker med att någon säger "han sa xyxy", vi vill ha hans huvud på ett fat, så hoppar pöbeln in och levererar. Metoo tog verkligen fram det bästa ur oss. Att de fälldes var bara en tillfällig backlash, för SVT och TV4 kör metoo igen, trots att det tagr livet av folk.

En del är nöjda med en sån ordning, tills det drabbar dem själva.
Gynnas de av systemet vill de inte göra något.

En liten heads up bara,
det är ett solklart tecken på ett samhälle i förfall.
Ser man det inte så går det heller inte att vända.

Och en sak till: Asia Argento.
Händigt sopad under mattan.
Citera
2018-09-22, 03:51
  #10
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Mob rules!
Eller pöbelstyre på svenska.
Det kan drabba precis vem som helst. Det räcker med att någon säger "han sa xyxy", vi vill ha hans huvud på ett fat, så hoppar pöbeln in och levererar. Metoo tog verkligen fram det bästa ur oss. Att de fälldes var bara en tillfällig backlash, för SVT och TV4 kör metoo igen, trots att det tagr livet av folk.

En del är nöjda med en sån ordning, tills det drabbar dem själva.
Gynnas de av systemet vill de inte göra något.

En liten heads up bara,
det är ett solklart tecken på ett samhälle i förfall.
Ser man det inte så går det heller inte att vända.

Och en sak till: Asia Argento.
Händigt sopad under mattan.


Det här är en tweet, försvaret att det är bara något som någon (felaktigt) påstår att personen har sagt (eller skrivit) håller inte riktigt här.

Men säg mig, varför gör man ett sånt uttalande? Vad är det man vill säga? Tror du att det rör sig om ett neutralt konstaterande, att läraren brukar skriva saker som "grönt är en färg", "multiplikation är ett av de fyra räknesätten" osv, eller tror du som jag att tweeten handlade om transpersoner?
Citera
2018-09-22, 09:41
  #11
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det här är en tweet, försvaret att det är bara något som någon (felaktigt) påstår att personen har sagt (eller skrivit) håller inte riktigt här.

Men säg mig, varför gör man ett sånt uttalande? Vad är det man vill säga? Tror du att det rör sig om ett neutralt konstaterande, att läraren brukar skriva saker som "grönt är en färg", "multiplikation är ett av de fyra räknesätten" osv, eller tror du som jag att tweeten handlade om transpersoner?
Ehh, försöker du säga att sanningen är "problematisk" och bör helst hållas osagd?
Förstår du inte hur totalitär en rörelse är, när man får sparken för att man sagt något som är självklart?
Förstår du inte hur så mycket makt skulle kunna missbrukas om man satte den i fel händer?
Citera
2018-09-22, 10:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
För att citera professor Farnsworth; I don't want to live on this planet anymore!

Det sammanfattar det på mycket bra sätt.

Vilket jävla samhälle vi lever i numera. "Kvinnor har inte penisar" och det får man sparken för?

Idiotin vet inga gränser.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback