Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-22, 00:46
  #13
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag förstår vad du menar. Vi har varit för naiva. Men jag tänker i nya språk och tänker inte "Nu är vi stora!". SD är inte stora. Endast 17.5% av befolkningen. Men det är stort ändå.

Det jag menar är att nu är det andra tider. Nu har vi ingen massinvandring längre. Men istället så har vi problemet inuti landet, och detta kommer plågsamt skada oss. En lågkonjunktur kommer resultera massutvisning utav invandrare.

Jag tänker politik som vanligt företag. Du är välkommen om du kan bidra. Men vid lågkonjunktur så är det uppsägningar som gäller. Vid nästa lågkonjunktur så kommer våra invandrare stå först i kö på att uteslutas från Sverige, oavsett om dem vill eller inte.

Så mitt argument att SD kommer lättare komma in i en regering, handlar inte om hur stora SD är. Hade SD varit 30% så hade det varit det samma som vanligt. Men nu gäller det verligen för SD att utnyttja den ekonomiska situationen som finns i landet för att övertyga C+L att SD är ett OK parti. Inte att säga "Vi är SD och vi är 17.5% av befolkningen". Det är inte ett argument idag. Dock så var det 2014, men nu är det andra tider. 2022 är det säkert också andra tider.

Så för SD så gäller det att utnyttja situationen så att Alliansen tvingas ta in SD för att återta makten i Sverige. Norge, Danmark och Finland har gjort samma sak. I deras länder så har Danmark, Finland och Norge fått radikala partier i sin regering där dem har blitivt "rumsrena". Dansk Folkeparti var ju ett radikalt parti redan vid 2000, men efter 2000 så kom dem in i Danska Folketinget (f.d Rigsdagen på Danska), men Dansk Folkeparti har blivit förmjukad så att Nya Borgerliga har börjat växa också.

Detta är något som kommer inträffa SD. SD kommer med Alliansen och SD kommer bli något mjukare utav sig. 10 år senare så börjar ett mer radikalare parti som liknar SD, ta platsen i riksdagen.

Så ser verkligheten ut.
Kan hålla med om en hel del av det du skrev, men samtidigt inte eftersom att du inleder hela inlägget med en stor lögn.

Du vet väl om att anhöriginvandringen bara just börjat? T.o.m Göran Persson är skräckslagen inför de nya asylprognoserna och säger kortfattat "det här går inte".

https://www.expressen.se/nyheter/val...osen-gar-inte/

Samtidigt flaggar EU och FN för att ett nytt dödligt krig riskerar att bryta ut i Afghanistan, samt att migrationen från Afrika kommer växa sig allt större. Hur tror du Sverige kommer agera inför detta?

Återvandring / massutvisningar?! Glöm det. Sverige klarar knappt av att skicka iväg enstaka utvisningsdömda småskurkar och våldtäktsmän. Hur tror du att vi ska kunna bli av med hundratusentals individer som slagit rot och dessutom ynglat av sig?
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-09-22 kl. 00:51.
Citera
2018-09-22, 00:55
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Kan hålla med om en hel del av det du skrev, men samtidigt inte eftersom att du inleder hela inlägget med en stor lögn.

Du vet väl om att anhöriginvandringen bara just börjat? T.o.m Göran Persson är skräckslagen inför de nya asylprognoserna och säger kortfattat "det här går inte".

https://www.expressen.se/nyheter/val...osen-gar-inte/

Samtidigt flaggar EU och FN för att ett nytt dödligt krig riskerar att bryta ut i Afghanistan, samt att migrationen från Afrika kommer växa sig allt större. Hur tror du Sverige kommer agera inför detta?

Om Person säger att invandringen kommer göra kaos med Sverige så kommer jag garanterat lova dig att Svenska staten kommer utvisa varenda invandrare som inte får jobb, endast för att klara sig själv.

Här spelar människans "rädda dig själv"-psykologi stor roll. Jag hoppas verkligen att det blir kaos så att framtida regeringen tvingas att massutvisa massa människor till sina hemläder för att dem är ett hot mot Svenska välfärden.

Du vet, vänsterfolk prioriterar välfärden väldigt högt? Ok! Du förstår! Vad händer när välfärden inte håller? Vänsterfolk börjar attackera dem som inte bygger den. I vanligaste fallet är det borgerligheten. Men i detta fall så kommer det vara muslimer, negrer och zigenare som är orsaken varför välfärden inte håller för oss. Hela vänstern kommer få tvingas att trycka på nödknappen att dumpa befolkningen. Massuppsägningar, varsel och nedskärningar endast för att rädda viktiga delar utav befolkningen.

Här för invandringen inte plats. Så SD behöver inte göra något egentligen. Bara luta sig bakåt och kritisera samt växa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback