Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 17:12
  #1
Medlem
Hej.

Borde man inte kunna sätta i rör i näsan för att slippa nästäppa?

Jag antar att andra har tänkt på detta tidigare och att det hade funnits en produkt för detta om det vore så simpelt. Har funderat på att tillverka något eget för att slippa andas med munnen under pollensäsong eller när man är förkyld. Jag är dock lite rädd att det ska bli komplikationer så jag vänder mig till bättre vetande här på flashback.

Det finns ju olika typer av näsrör där ute men de verkar vara till för att sätta i näsan efter operationer.
https://www.premierhh.co.uk/nasosafe...al-airway.html
Citera
2018-09-21, 18:06
  #2
Medlem
AX64s avatar
Du riskerar nog att torka ut slemhinnorna i näsan vilket bara förvärrar. Du snorar för att rengöra från partiklar där, och stoppar du det så frodas bakterier och annat bara än bättre.

Men har haft samma desperata tanke (sugrör från McDonalds!) när täppan varit värst.
Citera
2018-09-21, 20:28
  #3
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det har jag faktiskt inte tänkt på. Ja det borde gå att kringgå.
Blir väl att nåt annat strular som AX64 skrev. Finns säkert nån jättebra mening i det stora hela med det.
Citera
2018-09-21, 21:31
  #4
Medlem
onelostsouls avatar
Köp en sån där gummibit man stoppar upp i näsan för att motverka snarkningar. Det brukar funka när man är täppt för den vidgar ut näsborrarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback