Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 15:48
  #121
Medlem
MaxDLs avatar
Jag tror inte dom tappade pga SVT, jag tror valresultatet var starkt manipulerat. Jag tror även övriga partier fick bra mkt mer än 1.5%.

Invandringsfrågan var nr 1 och SD fick 25%ish i flera mätningar. Man behöver inte vara ett geni för att förstå att det är mörka krafter som agerar bakom rökridåerna.
Citera
2018-09-22, 16:06
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tesman
SVT blev tillsagda av styrande politiker att ta avstånd ifrån SD i SVTs slutdebatt.

Detta gjorde att SD tappa runt 5% av sina röster 2 dagar innan valet.


Varför är inte svenska folket upprörda över detta odemokratiska agerande av SVT?
Inte trovärdigt. SD har tidigare nästan alltid ökat oberoende vad som sagts om dem i media. De har levt på att vara ett udda inslag i det politiska landskapet dels har de odlat denna bild själv dels har de fått detta epitet av medierna. Du borde därmed ha fel med andra ord.
Citera
2018-09-22, 16:07
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tesman
Ja när argumenten tryter anmärker man ord och försöker framställa personen som att den är en stolle.

Såna personer som dig är största hotet emot demokratin.
Det heter: sådana personer som du.... (Inte såna personer som dig.)
Citera
2018-09-22, 16:23
  #124
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesman
SVT blev tillsagda av styrande politiker att ta avstånd ifrån SD i SVTs slutdebatt.

Detta gjorde att SD tappa runt 5% av sina röster 2 dagar innan valet.


Varför är inte svenska folket upprörda över detta odemokratiska agerande av SVT?
Folk är väl förbannade men det är än så länge inte tillräckligt allvarligt för att få sansade medborgare att gå ut på stan och demonstrera. Tyvärr är samhället rätt snevridet här,vänsterfolk är besatta av att göra sin röst hörd och skriker galla gör det för minsta lilla medans de som är mera resonabla agerar i det tysta.

Sedan skulle jag säga att folk blir mer benägna att rösta på SD efter en sådan grej. SD förlorade nog snarare 5% efter JÅ uttalande om att utlänningar inte passar in.
Citera
2018-09-22, 20:00
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Inget jämfört med SD som gick attack mot abortfrågan och förnekade miljöhoten.

Så jävla pantade att de nästan förtjänade att förlora. Hur fan tänkte de?
Varje gång som SD måste ha en åsikt om något annat än migration så blir det tydligt att de är som KD på steroider när det gäller värdekonservativitet. Besvikna sossar och mittenorienterade moderater inser vilka bakåtsträvare de övervägde att rösta på och fortsätter att rösta som vanligt.
Citera
2018-09-22, 21:14
  #126
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jag tror inte dom tappade pga SVT, jag tror valresultatet var starkt manipulerat. Jag tror även övriga partier fick bra mkt mer än 1.5%.

Invandringsfrågan var nr 1 och SD fick 25%ish i flera mätningar. Man behöver inte vara ett geni för att förstå att det är mörka krafter som agerar bakom rökridåerna.
Alla stora institut hade dom på 17-18% som dom fick.....

Tror du att dom hade fått mer att säga till om ifall det hade fått 25%
Citera
2018-09-24, 11:17
  #127
Medlem
Gdanzigsks avatar
Att SD förlorade många osäkra röstare strax innan valet är inte konstigt. De gick tillbaka till främst S och M. Pratet om Abort, dubbla medborgarskap och "De är inte svenskar, de passar inte in" skrämde i onödan bort många kvinnor, invandrare, etnoblandade och invandringskritiker. Kanske vanns någon procent tillbaka från Afs och Med men istället kan partiet istället ha förlorat mycket mer från de etablerade partierna.
Citera
2018-09-24, 17:08
  #128
Medlem
SVT går i ledande och knähund till
Vissa partier...helt uppenbart.
Det senaste där SD trackade av svtpersonal var bara ett sådant lågvattenmärke.
Ynkligt och groteskt.hur kan sådan få arbeta på SvT??? Låt henne fila på CV för nytt arbete.
Citera
2018-09-24, 19:57
  #129
Medlem
Jag tror säkert att SD tappade den sista veckan, svårt att veta hur mycket men kanske någon procentenhet.
Jag tror att det delvis beror på deras ovana och orutin på att valspurta, jämför med S som slogs som gällde det livet. De (S) använde fula tricks med lögner på arabiska, skickade hundratusentals sms sista dagarna, fotfolket åkte runt på äldreboenden och bjöd på tårta etc.

Organisationer och grupper med kulturpersonligheter och barnmorskor etc drev en kraftfull debatt mot SD och deras frågor. Kan tänka mig att de "nya" frågorna (abort och klimatfrågan) skrämde bort fler potentiella väljare än de lockade.

Med tanke på det massiva motstånd SD mötte tycker jag ändå att det är ganska bra att öka nästan 5 procentenheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback