Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-25, 19:36
  #13
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Säker start utan shift nedtryck är ju ingen säker start, bara en vanlig uppstart. Varför skulle först en säker start föjld av en vanlig omstart göra dockan transparent? Den är ju transparent från början. Eller förstår jag dig fel?

Mycket OT nu, känner att TS blir ignorerad. Kanske mod skulle lägga detta i en egen tråd?


Testa själv med säker start med Shift nertryckt så ser du att docken ändrar färg till mjölkvit och för att få den att bli transparent igen måste man göra om proceduren med Säker omstart utan Shift. Jag gjorde inte detta för att jag hade problem med dockan utan jag behövde lösa andra problem då jag upptäckte att Säker omstart med Shift ändrade färg på dockan.

TS undrade hur han kan få tillbaks papperskorgen efter att han laddade ner en app för dockan. Jag trodde mig ha en lösning genom att be honom radera appen.
Vi avslutar tråden här innan den spårar ur. Tack för hjälpen.
Citera
2018-09-25, 19:41
  #14
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Testa själv med säker start med Shift nertryckt så ser du att docken ändrar färg till mjölkvit och för att få den att bli transparent igen måste man göra om proceduren med Säker omstart utan Shift. Jag gjorde inte detta för att jag hade problem med dockan utan jag behövde lösa andra problem då jag upptäckte att Säker omstart med Shift ändrade färg på dockan.

TS undrade hur han kan få tillbaks papperskorgen efter att han laddade ner en app för dockan. Jag trodde mig ha en lösning genom att be honom radera appen.
Vi avslutar tråden här innan den spårar ur. Tack för hjälpen.

Ja, säker start (shift nedtryckt) stänger av maskinvaruaccelererad grafik vilket gör att transparensen för dock och menyrad avaktiveras. En vanlig start eller omstart gör att du har transparensen. Det är helt normalt och har varit så sen OS X 10.5 eller så, i 10 år ungerfär.
Citera
2018-09-25, 19:46
  #15
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Ja, säker start (shift nedtryckt) stänger av maskinvaruaccelererad grafik vilket gör att transparensen för dock och menyrad avaktiveras. En vanlig start eller omstart gör att du har transparensen. Det är helt normalt och har varit så sen OS X 10.5 eller så, i 10 år ungerfär.


Exakt, men det har jag inte klagat på utan de gånger jag tyckte jag behövde köra säker omstart med Shift för att lösa probleme som jag upptäckte detta. Det var ingenting jag visste om att detta skulle påverka dockan. Nu vet jag.
Citera
2018-09-25, 19:47
  #16
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Exakt, men det har jag inte klagat på utan de gånger jag tyckte jag behövde köra säker omstart med Shift för att lösa probleme som jag upptäckte detta. Det var ingenting jag visste om att detta skulle påverka dockan. Nu vet jag.

Yes, nu är jag med på vad du menar 👍
Citera
2018-09-25, 20:00
  #17
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Yes, nu är jag med på vad du menar 👍


+
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback