Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 17:55
  #13
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
2018-09-21, 19:04
  #14
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69Dragonlord.8008
Jag tycker dom har godaste potatisalladen och kan åka dit och handla bara därför, så det kanske är mitt fel

Edit vill du ha vidrig potatissallad så prova eldorado, den byttan åkte i soptunnan.

Håller faktiskt med. Jag är ingen stor "fan" av Rydbergs den tycker jag smakar skit.
Mestadels lagar jag egen med hemgjord majonäs och använder gräslök och egen kokt potatis med lite gräddfil och kryddor.

Ica är faktiskt den som kommer närmast den hemgjorda. Den kan förbättras med några droppar ättika eller tillägg av egenslagen majonäs och lite gräslök.

ICA saknar lite syra och löksmak och är lite försiktigt kryddad men väldigt bra bas att spetsa med lite egna kryddningar.
Citera
2018-09-21, 19:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Håller faktiskt med. Jag är ingen stor "fan" av Rydbergs den tycker jag smakar skit.
Mestadels lagar jag egen med hemgjord majonäs och använder gräslök och egen kokt potatis med lite gräddfil och kryddor.

Ica är faktiskt den som kommer närmast den hemgjorda. Den kan förbättras med några droppar ättika eller tillägg av egenslagen majonäs och lite gräslök.

ICA saknar lite syra och löksmak och är lite försiktigt kryddad men väldigt bra bas att spetsa med lite egna kryddningar.
Alltså det är ju helt tvärtom?
ICA har för mycket syra, det smakar ju bokstavligen spya.
Det måste väl vara av samma tillverkare eller är det lokalt som det handlar om?

Rydbergs är balanserad och god, inte alls så syrlig som äckel Icas.

Som någon skrev tidigare... Ja det är hemskt att jag var tvungen att skriva av mig detta men det är fan helt jävla skandal hur äcklig den är.
Att människor säger att den inte är syrlig och att den är godare än rydbergs är fan ett mysteriym om det är nu samma tillverkare för alla Ica i STHLM.

Förstår inte att någon smakat på den och sagt "Ah, den här lägger vi på hyllan... riktigt gott!"
Citera
2018-09-22, 10:43
  #16
Medlem
FuriousRages avatar
Jag väljer hellre icas p-sallad än rydbergs. I runt hälften av burkarna från rydbergs så har potatis varit rå/inte färdigkokt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback